تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
5

هدیه شهادت امام حسین(ع) از طرف خدا چه بود؟

  • کد خبر : 59860
  • 15 آبان 1393 - 11:34

    از حضرت امام محمد باقر و حضرت امام جعفر صادق علیهماالسلام روایت شده که خداوند تبارک و تعالی در عوض شهادت اباعبدالله‌الحسین(ع)، هدیه ویژه‌ای به آن حضرت عطا کرده است که منحصر به ایشان می شود. خداوند تبارک و تعالی در پاداش شهادت اباعبدالله‌الحسین‌(ع)، این عوض را معین فرمود که امامت را در […]

re936-1

 

 

از حضرت امام محمد باقر و حضرت امام جعفر صادق علیهماالسلام روایت شده که خداوند تبارک و تعالی در عوض شهادت اباعبدالله‌الحسین(ع)، هدیه ویژه‌ای به آن حضرت عطا کرده است که منحصر به ایشان می شود.

خداوند تبارک و تعالی در پاداش شهادت اباعبدالله‌الحسین‌(ع)، این عوض را معین فرمود که امامت را در ذریّه آن حضرت و در تربت ایشان نیز شِفا قرار داد.

امام محمد باقر و امام جعفر صادق علیهماالسلام فرمودند: خداوند تبارک و تعالی در پاداش شهادت امام حسین (ع)، این عوض را معین فرمود که امامت را در ذریّه او قرار داد و در تربت او شِفا قرار داد؛ در کنار قبرش وعده اجابت به درخواست‌ها داد و ایام آمد و شد زائران قبرش را به‌ حساب عمر آنها منظور نخواهد کرد. 

متن حدیث امامان بزرگوار پنجم و ششم شیعه که در صفحه ۲۰۰ جلد دوم «المحاسن» به شرح ذیل است:

عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ مُسْلِمٍ، قَالَ: سَمِعْتُ أَبَا جَعْفَرٍ وَ جَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ (عَلَیْهِمَاالسَّلَامُ) یَقُولَانِ: إِنَّ اللَّهَ (تَعَالَى) عَوَّضَ الْحُسَیْنَ (عَلَیْهِ السَّلَامُ) مِنْ قَتْلِهِ أَنْ جَعَلَ الْإِمَامَهَ فِی ذُرِّیَّتِهِ، وَ الشِّفَاءَ فِی تُرْبَتِهِ، وَ إِجَابَهَ الدُّعَاءِ عِنْدَ قَبْرِهِ، وَ لَا تُعَدُّ أَیَّامُ زَائِرِیهِ جَائِیاً وَ رَاجِعاً مِنْ عُمُرِه.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=59860

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.