- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

“وعده‎های بی‎سرانجام” معضل لرستان

214285_261-800x600

گوش‎های ما به شنیدن وعده عادت دارد و گاهی اگر وعده نشنو‎یم، یک جورایی حال‎مان بد می‎شود!

 به گزارش میرملاس، وعده‎هایی از جمله احداث پایانه‌سنگ، بازارچه فروش صنایع‌دستی، کارگروه ویژه توسعه و عمران، نقشه فرش لری، احداث ۴۰ هزار باغ در اراضی شیب‌دار، احداث بیمارستان جایگزین بیمارستان‌های فعلی، راه‌اندازی مجدد مجتمع کشت و صنعت  که برخی از آنها هرگز محقق نمی‎شوند در لرستان پُر است و در هر بخش به‎وفور یافت می‎شوند که بدون شک اگر نیمی از آنها عملی می‎شد، امروز لرستان گلستان بود.

در دولت‎های گذشته وعده‎هایی به مردم لرستان داده شد که هرگز سرانجامی نداشتند و نتیجه‎اش شده وضع فعلی لرستان با رتبه اول بیکاری. با توجه به پیشتازی این استان در بیکاری، خیلی‎ها بار سفر بسته و به استان‎های سرشار از شغل مهاجرت کرده‎اند.

دراین باره ابراهیم آقامحمدی نماینده مردم خرم‎آباد و دوره‎ی چگنی با اشاره به وعده‎های متعدد دولت‎های مختلف برای ریشه‎کن کردن مشکلات لرستان، اظهارکرد: استان ما گرفتار وعده‎هایی شده که هرگز به سرانجام نرسیده‎ و باز هم شاهد هستیم که وعده‎های جدیدی از راه می‎رسد.

وی تصریح‌کرد: در برهه‎های مختلف هر فرصتی که خلق شده ما را از آن محروم کردند یا محروم شدیم البته این مشکل مقداری به خودمان برمی‎گردد، چون سوال نکردیم که چرا هر مسئولی می‎آید کاری نمی‎کند و فقط وعده می‎دهد.

آقامحمدی تأکید کرد: مردم زیاد به وعده‎ها خوشبین نیستند چون خیلی از آنها محقق نشده و مردم را بی‎اعتماد کرده است.

نماینده خرم‌آباد در مجلس یادآور شد: در رأس وعده‎ها، ایجاد اشتغال و رفع بیکاری است که متأسفانه کاری خاصی در این زمینه صورت نگرفته و ما بیش از یک دهه رکورددار بیکاری کشور هستیم.

وی ادامه داد: این مشکل نشان می‎دهد که به ما توجه ویژه نشده بلکه توجهات کمتر بوده است. اگر غیر از این بود نباید نرخ بیکاری و مهاجرت از استان افزایش می‎داشت و روز به روز در حال گسترش است.

آقامحمدی گفت: ما به هر حال امید داریم و تلاش‎مان را همواره انجام می‎دهیم تا از هر روزنه‎ای که شده مشکلات را حل کنیم، اما شرایط اقتصادی کشور مثل قدیم نیست و از آن سو متأسفانه سنگ‎اندازی‎ها زیاد است.

ایسنا/