تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
7

استاندار لرستان:درختان بلوط در استان لرستان در خطر نابودی است

  • کد خبر : 59915
  • 15 آبان 1393 - 22:36

  به گزارش میرملاس نیوز به نقل از تسنیم، هوشنگ بازوند شامگاه چهارشنبه در جلسه احیای درختان بلوط لرستان، اظهار کرد: همه افکار عمومی نگران از بین رفتن بلوط هستند و تحت هیچ شرایطی از دستگاه‌های مربوط کار بدون مطالعه قبول نمی‌شود.   وی با تاکید بر اولویت مطالعه در بهسازی منابع طبیعی افزود: بعد […]

بازوند.

 

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از تسنیم، هوشنگ بازوند شامگاه چهارشنبه در جلسه احیای درختان بلوط لرستان، اظهار کرد: همه افکار عمومی نگران از بین رفتن بلوط هستند و تحت هیچ شرایطی از دستگاه‌های مربوط کار بدون مطالعه قبول نمی‌شود.

 

وی با تاکید بر اولویت مطالعه در بهسازی منابع طبیعی افزود: بعد از مطالبه، جواب‌دهی و گرفتن اعتبار نمی‌خواهیم این کارمانند برخی از پروژه‌ها باشد بنابراین ممکن است مطالعات شعاع یک پروژه ۷۵ درصد اثر‌بخشی داشته باشد و عملیات اجرایی آن ۲۵درصد باشد.

 

استاندار لرستان عنوان کرد: باید با برنامه ریزی، مطالعه و کار کارشناسی شده برای احیای درختان بلوط اعتبار تخصیص یابد و زوال ۵۶۰ هرار هکتار از درختان بلوط در لرستان نگران کننده است که باید درختان بلوط مقاوم کاشته شود.

 

مهرداد غضنفری مدیرکل جهاد کشاورزی لرستان نیز در این جلسه اظهار کرد: در سال ۹۳ برای جلوگیری از تخریب جنگل های بلوط در لرستان ۴۵ میلیارد ریال اختصاص یافته است‌ چراکه لرستان دومین استان خسارت دیده در نابودی درختان بلوط است.

 

وی افزود: متاسفانه بیش از ۵۵۰ هزار هکتار از درختان بلوط استان لرستان به بیماری خشکیدگی و آفت دچار شده اند که برای احیای تمام این جنگل ها به اعتبار بیشتری نیاز است.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=59915

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. اجرای عملیات آبخیزداری بخصوص احداث بانکت برای ایجاد رطوبت پای درختان بلوط روشی که فائو پیشنهاد داده و جواب هم داده است یعنی در زمستان آب باران را پا و دامنه جنگل را حفظ می کنند تا در فصل خشک کمتر تنش ببیند

  2. جناب استاندار
    مردم نگران اختصاص اعتبار خارج ازقاعده به زیر گذر گلدشت هم هستند

  3. سلام براستاندارعزیزوتوانمندمان لطفابیشترازاین نیروهای طرفدارخودتان را ناامیدومایوس نکنیدباحفظ مدیران دولت قبل ازجمله بهزیستی وتامین اجتماعی وراه وشهرسازی ونوسازی مدارس و…..باجایگزینی افرادایثارگرومتخصص

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.