تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
8

آبگیری سد سیمره موجب زیرآب رفتن خانه، مزارع و باغات ۴۵۰ خانوار کوهدشتی می شود

  • کد خبر : 60162
  • 20 آبان 1393 - 10:21

     معاون امور عمرانی استاندار لرستان گفت: با آب گیری سد سیمره و بالا آمدن آب سد، خانه، مزارع و باغات ۴۵۰ خانوارمنطقه رودبار کوهدشت زیر آب می رود. به گزارش میرملاس به نقل ایرنا، محمد اصلانی در بازدید از روستاهای منطقه رودبار کوهدشت افزود:با توجه به زیرآب رفتن مزارع و خانه های اهالی […]

81377843-6062211

 

 

 معاون امور عمرانی استاندار لرستان گفت: با آب گیری سد سیمره و بالا آمدن آب سد، خانه، مزارع و باغات ۴۵۰ خانوارمنطقه رودبار کوهدشت زیر آب می رود.

به گزارش میرملاس به نقل ایرنا، محمد اصلانی در بازدید از روستاهای منطقه رودبار کوهدشت افزود:با توجه به زیرآب رفتن مزارع و خانه های اهالی منطقه، دولت در حال شناسایی منطقه مناسب برای انتقال و اسکان این خانواده ها است.

وی اظهار داشت: اهالی این منطقه بیش از دهها سال در این منطقه سکونت، باغداری و زراعت داشته اند که با بالا آمدن آب سد و نیروگاه سیمره کل این منطقه زیرآب می رود که وزارت نیرو باید نسبت به پرداخت مطالبات مردم منطقه پیش قدم باشد.

وی با اشاره به نقش روستاییان در اقتصاد کشور گفت: برنامه ریبزی های کلان باید رضایتمندی اهالی منطقه را به همراه داشته باشد و این مهم باید به گونه ای تدوین شود که بخشی نگری ها موجب تضییع حقوق روستاییان نشود.

وی تصریح کرد: مردم منطقه و مسوولان استان از وزارت نیرو و مسوولان سد و نیروگاه سیمره انتظار دارند از بخشی نگری پرهیز و نسبت به پرداخت مطالبات اهالی رودبار توجه جدی داشته باشند.

سرپرست فرمانداری کوهدشت نیز گفت: بیش از دو هزار و ۸۰۰ نفر از اهالی ۱۳ روستای منطقه رودبار با کشت انار، برنج، خیار و سایر محصولات جالیزی امرا معاش می کنند.

کرم محمدی افزود: با آب گیری سد سیمره، علاوه بر زیر آب رفتن خانه این افراد، زمین های کشاورزی و باغات نیز از بین می رود.

سد سیمره در استان ایلام احداث شده و حوزه آبگیر آن در مرز استان های ایلام و لرستان و طول دریاچه این سد که بخش عمده آن در خاک لرستان قرار دارد ۴۵ کیلومتر است.

سد بتنی دو قوسی ۱۸۰ متری سیمره به عنوان بلندترین سد استان ایلام دارای نیروگاهی با سه واحد ۱۶۰ مگاواتی و ظرفیت تولید سالانه ۸۵۰ گیگاوات ساعت برق است.

اسفندماه سال گذشته اعلام شد که عملیات آبگیری این سد به دلیل انجام برخی کاوش های باستان شناسی به تعویق خواهد افتادو تاکنون مدت دقیق انجام این عملیات به طور مشخص اعلام نشده است.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=60162

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 10در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱۰
  1. به یزدان اگر ما خرد داشتیم
    کجا روزگاری چنین داشتیم

    • بگو مردمی نابخردیم

      • نابخردی ما در زمان انتخابات و انتصابات هویدا می شود.
        .
        نابخردی ما زمانی هویدا می شه که اجازه می دهیم عده ای از احساساتمان به نفع خودشون استفاده کنند.
        .
        نابخردی ما زمانی هویدا می شه که چند نفر تمام تلاش مردم برای یک هدف رو به اسم خوشون ثبت می کنند.(منظورم متن نامه ای که با این عبارت شروع شد “اینجانبان فلانی و فلانی و فلانی و …” و با این عبارتی مثل “مشکل سد معشوره را حل کردیم” تموم شد) یادتان هست آقای مهکی عزیز.
        .
        نابخردی ما زمانی آشکار می شه که شیدا و مادرش رو فراموش کردیم (خدا به سایتهای خبری خیر بدهد که سعی و تلاش شان کردند اما ما در مقابل چه کردیم.)

  2. ماشاالله به این روزگار

  3. منطقه زیبا وتاریخی رودبار برای همیشه از دیده ها محو میشود کجاست یک مدیریتی درست و با برنامه ریزی کارشناسانه

  4. با سلام خدمت مردمان بزرگ دیار رودبار
    مردم منطقه از مکانی که در انجا بزرگ شده اند و کارهای کشاورزی و غیره را انجام میداده اند
    حال باید از روستا به شهر مهاجرت کنند که واقعیت امر این است که علاوه بر زندگی در شهر
    حتی از نظر اقتصادی هم با مشکلات زیادی مواجه میشوند و تمام اصالت و خاطرات خود را
    مجبورند به فرامواشی بسپارند
    به عنوان یک فرد غیر رودباری از مسولاین تقاضای تسریع در پرداخت مطالبات را دارم

    از زحمات جناب دکتر خلیل مومنی افتخار مردم منطقه که واقعا به کرات پیگری این
    مسایل هستند با تشکر کرد

  5. واقعا مردم منطقه دچار سردر گمی هستند باید مسعولین هر چه زودتر فکری بکنند .

  6. با سلام خدمت نماینده محترم رومشگان
    آقای ملکشاهی آوردن آب از سد معشوره و سد سیمره ارزانی خودتان! لطفا و خواهشا حق مالکینی که زمین و خانه های آنها در زیر میلیونها متر مکعب آب سد سیمره دفن شدند و کم هم نیستن . و حضرتالعالی در تبلیغات انتخاباتی تان که به این مناطق سر زدین اولین حرفتان که به گفته خودتان اولین قدمتان در دولت نهم باشد گرفتن حق مردم کشاورز و دامداری است که با هزاران امید به شما رای دادند. ان شااله که جواب قانع کننده ای برای این دوره انتخابات داشته باشید. این گوشه ای از وعده های دروغین شما به مردم ساده لوح که با هزاران امید شما را به مجلس رساندند. باشد که برای این دوره با ترفند های جدیدی وارد شوید.

  7. با آبگیری این سد ۱۱۲ تپه باستانی کوهدشت از عصر نوسنگی تا دوران اسلامی در دل آب فرو میرود، خاک بر سر ما که همیشه در محرومیت و مظلومیت رکورد میزنیم، آبگیری این سد را بزرگترین فاجعه ی قرن اخیر میدانند در حالی که ما نشسته ایم و دست روی دست گذاشته ایم تا این اتفاق مبارک بیفتد و تمدنمان به فراموشی سپرده شود، و از آن سو آب سد فقط برای ایلام قابل استفاده باشد.

  8. خیلی هم واسه مالکین بد نشده . زمینهاشون به قیمت ۱۰ برابر خریداری شده و هم اکنون بهترین خونه هارو در کوهدشت و کرمانشاه دارن البته از تولید کننده به مصرف کننده تبدیل شده اند و این به ضرر همه است ولی چاره چیست زمین هم بالاخره باید زیر آب بره تا یک سد ساخته بشه . نمیشه هم خدا رو خواست هم خرما

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.