- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

سرمربی لرستانی جدید تیم ملی جودو بانوان: مسابقات و اردوهای بانوان کم است

[1]سرمربی لرستانی جدید تیم ملی جودو بانوان:

مسابقات و اردوهای بانوان کم است

جوانگرایی می‎کنیم

مریم ولی‎بهاروند که به تازگی هدایت تیم ملی جودوی بانوان کشور را به‏عهده گرفته است، کم بودن مسابقات و اردوها را مهمترین علت درجا زدن جودو بانوان قلمداد کرد.

با این مربی لرستانی در ادامه مشاهده می‏شود:

وی در گفت‏وگو با خبرنگار میرملاس؛ با اشاره به ناکامی بانوان جودوکار در مسابقات قهرمانی آسیا، افزود: مسابقات و اردوهایی که در چند سال گذشته برای بانوان در نظر گرفتند خیلی کم بود و به هیچ وجه نمی‎شود در مسابقات مهم بین‏المللی با سالی یک مسابقه مدالی کسب کرد.

بهاروند با تاکید بر کم‎کاری و اجحاف در حق جودوی بانوان در چند سال گذشته، تصریح کرد: فدراسیون‎های قبلی به بانوان کم‎توجهی می‎کردند و این باعث شد پیشرفتی حاصل نشود. به سیستم جدید فدراسیون خیلی امیدوارم؛ چون آقای میراسماعیلی قبلاً خودش بازیکن و قهرمان جهان بوده، ما را درک می‎کند و قول همکاری و مهیا کردن شرایط و امکانات را برای پیشرفت بانوان داده است.

سرمربی تیم ملی جودو بانوان با اشاره به در پیش بودن مسابقات غرب آسیا، اظهار کرد: چون قصد داریم جوانگرایی کنیم و فدراسیون هم بر این مهم تاکید دارد، در این مسابقات از جوانان استفاده می‏کنیم و اگر مسابقات و اردوهای بیشتری داشته باشیم، می‏توانیم چند سال آینده مدال آسیایی بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته به همراه تیم ملی در این مسابقات قهرمان شدیم و اگر امسال هم با تیم بزرگسالان شرکت می‎کردیم بدون شک اول می‎شدیم اما چون مهرماه مسابقات آسیایی جوانان را داریم، مسابقات غرب آسیا را فرصت مناسبی برای آمادگی و محک جوانان دیدیم.

بهاروند که برای چندمین بار بر مسند سرمربی تیم ملی تکیه کرده، در این خصوص گفت: مربی کره‎ای قبلاً هم هدایت تیم‎ملی را به‎عهده داشت که نتیجه‎ای نگرفت و دوباره سال گذشته وی را به‎عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب کردند و این برمی‎گردد به مدیریت قبلی فدراسیون. کمیته فنی فدراسیون به من گفتند با توجه به شناختی که از بچه‎ها دارم، تصمیم گرفته‎اند دوباره سرمربی تیم ملی در رده‎های سنی مختلف باشم.

این مربی لرستانی با بیان اینکه در کادر فنی تیم ملی از سحر چغلوند و تکتم بیدل دو جودوکار با تجربه استفاده می‎کنیم، هدفش از این کار را در اختیار گذاشتن تجارب چندین و چند ساله این دو در اختیار نوجوانان و جوانان عنوان کرد.

بهاروند در پاسخ به سوالی که فدراسیون قبلی پول شما را داد؟ گفت: آقای امینی پول ما را نداد و رفت!