تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
5

چقدر برای استفاده صحیح کودکان از تلفن همراه فرهنگ سازی کرده ایم؟

  • کد خبر : 60304
  • 22 آبان 1393 - 17:59

“سرویس فناوری و دانلود“ این که کودکان از همان سنین ابتدایی شکل گیری شخصیت و رفتارشان با ابزارهایی نظیر تلفن هوشمند و تبلت سرو کار داشته باشند به طور حتم در آینده آن‌ها تاثیر گذار خواهد بود. نکته جالبی که پس از بررسی رفتار کودکانمان به آن می‌رسیم این است که تمامی کارهایی که با […]

“سرویس فناوری و دانلود

این که کودکان از همان سنین ابتدایی شکل گیری شخصیت و رفتارشان با ابزارهایی نظیر تلفن هوشمند و تبلت سرو کار داشته باشند به طور حتم در آینده آن‌ها تاثیر گذار خواهد بود.

نکته جالبی که پس از بررسی رفتار کودکانمان به آن می‌رسیم این است که تمامی کارهایی که با گوشی هوشمند انجام می‌دهند از روی آگاهی است و به خوبی می‌دانند که در حال انجام چه کاری هستند. اما باید دید که این مساله خوب است یا نه؟

715410-child-with-mobile-phone

یک سری قوانین جالب در این رابطه وجود دارد. به عنوان نمونه اصلا فرقی ندارد که شما در کـجای جهـان قـرار داریـد، به هر صورت فرزند شما اجازه نخواهد داشت که با تلفن همراه در کلاس بـازی کنـد ولی برای آموزش استفاده درست و مناسب از این فناوری محبوب، راهکارهای متفاوتی در کشورهای مختلف در نظر گرفته شده است.

بحث ضرورت کنترل نحوه استفاده کودکان در سنین پایین از فناوری‌های جدید در تمامی کشورهایی که توسعه پیدا کرده‌اند، مطرح است. طبق گزارشی که توسط موسسه تحقیقاتی PEW منتشر شده است، بیشتر نوجوانان آمریکایی اولین تلفن همراه خود را در رده سنی میان ۱۲ تا ۱۳ سالگی می‌خرند و در بیشتر موارد تمامی هزینه‌های آن‌ها از خرید تلفن گرفته تا پرداخت قبض‌های مربوط به آن به عهده والدین آن‌ها خواهد بود.

اما در این میان حدود ۲۰ درصد از نوجوانان اولین تلفن همراه شخصی خود را در زمانی می‌گیرند که تنها کم‌تر از ۱۱ سال سن دارند. در مورد کودکان ایرانی هیچ آمار رسمی از این که میزان استفاده نوجوانان زیر ۱۵ سال از تلفن همراه چه قدر است و یا این که متوسط سن خرید تلفن همراه چند سال است، وجود ندارد اما شما به سادگی می‌توانید در اطراف خود ببینید که کودکان به راحتی نحوه کار با تلفن همراه را بلدند و به این ابزار به چشم وسیله‌ای نگاه می‌کنند که می‌تواند در طول روز ساعت‌های طولانی آن‌ها را سرگرم نگه دارد.

با توجه به این که تلفن‌های امروزی قابلیت اتصال به اینترنت دارند و از طرفی ذهن بچه‌های امروزی بسیار کنجکاوتر از زمان‌های گذشته است، نمی‌توان در این زمینه بی‌خیال بود و کنترلی را روی رفتار کودک اعمال نکرد. مطمئنا، مدرسه یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مکان‌هایی است که با یک سیاست صحیح می‌تواند فرهنگ درست استفاده از تلفن همراه را به کودکان آموزش دهد.

البته باید گفت که سن استفاده از تلفن همراه به خیلی پایین‌تر از سن مدرسه رفتن کودکان رسیده است و به همین خاطر والدین باید حواسشان باشد که از هوش کودک خود در نحوه استفاده از تلفن هوشمند ذوق زده نشوند و به فکر کنترل و هدایت این استعداد به شیوه صحیحش باشند.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=60304

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. مطلب خوبی بود/
    فک میکنم یکی از بزرگترین دغدغه ها و مشکلات امروز جامعه، رها شدن فرزندان در دنیای مجازی باشه که متاسفانه والدین به راحتی از کنار این مسئله میگذرن/
    … و بعدها که تبعات این سهل انگاری رو توی حرکات و رفتار فرزندشون هویدا میشه متوجه میشن که میبایست مسئولیت پذیرتر می بودن/

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.