- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

تشییع “مرتضی پاشایی” تهران را قفل کرد

307114_498

 

 

مراسم تشییع پیکر مرتضی پاشایی خواننده موسیقی پاپ با حضور هزاران نفر از علاقه مندان و طرفداران وی در تالار وحدت برگزار شد. این مراسم ترافیک سنگینی را در خیابان انقلاب ایجاد کرد. هجوم طرفداران مرحوم پاشایی به سمت مترو ولیعصر و فردوسی، حرکت قطارها را با مشکل مواجه ساخت.

مراسم با پخش قطعاتی از آثار این خواننده موسیقی پاپ آغاز شده و گروه های مختلف مردمی از تهران و شهرستان ها با خوانش ترانه های این خواننده و مراسم سنج و دمام نوازی با خانواده این هنرمند فقید ابراز همدردی کردند. 

 
هم اکنون خیابان شهریار تهران و بخش هایی از خیابان های مجاور به دلیل ازدحام جمعیت به طور کامل مسدود است. ازدحام جمعیت و ترافیک کم کم به خیابان های دیگر و حتی خروجی های متروهایی که نزدیک به خیابان های منتهی به آن منطقه است،‌ کشیده شده است. 
 
طرفداران این خواننده که بیشتر از قشر جوان بودند عکس‌های مرتضی پاشایی را همراه داشتند و یا روی لباس های خود چسبانده اند. طرفداران این خواننده جوان بخش‌هایی از قطعات معروف وی را خوانند. 
 
با وجود اتمام مراسم‌ در تالار وحدت ولی به دلیل ازدحام جمعیت امکان انتقال پیکر مرتضی پاشایی به بهشت زهرا هنوز فراهم نشده است. حاظران در این مراسم پس از اتمام، به سمت مترو ولیعصر و مترو فردوسی رفتند، تا خود را به بهشت زهرا برسانند. ساعات اولیه صبح و همچنین تا ساعت ۱۰ و نیم به علت هجوم بیش از اندازه هواردارن، حدافاصل چهار راه ولیعصر تا میدان فردوسی ترافیک شدیدی جریان داشت.

همچنین، رئیس پلیس راهور پایتخت با اشاره به ترافیک خیابان انقلاب حدفاصل خیابان فلسطین تا حافظ، این ترافیک را ناشی از افزایش تردد عابران پیاده برای شرکت در تشیع جنازه مرحوم پاشایی دانست و از ادامه دار بودن این شرایط تا ۱۰ الی ۱۱ خبر داد.

در این مراسم محمد علیزاده خواننده معروف و از دوستان مرتضی پاشایی به همراه خیل عظیم هواردان پاشایی برخی از ترانه های مرحوم را زمزمه کرد. ترانه هواتو کردم که به گفته علیزاده مرحوم پاشایی به آن بسیار علاقه داشت نیز همخوانی شد. ترانه محبوب جاده یکطرفه نیز توسط محمد علیزاده و هواداران مرتضی پاشایی اجرا شد.

محمد رضا گلزار، سید جواد هاشمی، فرزاد حسنی، محمد علیزاده، سیروان خسروی، زانیار خسروی، بهنام صفوی، سیاوش خیرابی، شیلا خداداد، بهنام صفوی، مجید شهریاری و دیگر هنرمندان از مهمانانی هستند که هم اکنون در محوطه تالار وحدت حضور دارند. 
 
مرتضی پاشایی خواننده تیتراژ برنامه «ماه عسل» جمعه گذشته پس از تحمل یک دوره سخت بیماری سرطان درگذشت. «نگران منی» از مشهور ترین ترانه های این خواننده فقید است. پاشایی خواننده، آهنگساز و نوازنده موسیقی پاپ، متولد ۱۳۶۳ سال بود.