تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
5

دوسال مددخواهی زمان کمی نیست!!!/ پشته ی جزایری همان است که بود

  • کد خبر : 60507
  • 25 آبان 1393 - 15:23

حامدنصیری/میرملاس نیوز: باز هم در نگاه منتظر مردمی خیره می‌شویم که چشم به دولت امید وتدبیر دوخته‌اند. مردمی که از وعده و وعیدهای مکرر به ستوه آمده‌اند. مردمی که باید در روزهایی که پشت سرگذاشتیم، مشاهده می‌کردید که با باران‌های اخیر چه به روزگارشان آمد. بچه‌هایی که با گِل‌ولای و نامرتب مورد تمسخر نگاه تحقیرآمیز […]

40
حامدنصیری/میرملاس نیوز:

باز هم در نگاه منتظر مردمی خیره می‌شویم که چشم به دولت امید وتدبیر دوخته‌اند. مردمی که از وعده و وعیدهای مکرر به ستوه آمده‌اند. مردمی که باید در روزهایی که پشت سرگذاشتیم، مشاهده می‌کردید که با باران‌های اخیر چه به روزگارشان آمد. بچه‌هایی که با گِل‌ولای و نامرتب مورد تمسخر نگاه تحقیرآمیز هم‌کلاسی‌های خود قرار گرفتند. چه کشیدیم و چه دیدیم از مردی که ماشینش چنان در گِل فرورفت که خسارت زیادی به ماشینش وارد شد تا کودکانی که از فرط ناراحتی حاضر نمی‌شدند به مدرسه بروند و ده‌ها و صدها مشکل که هنوز گره کور آن را کسی نگشوده و نمی‌گشاید.

پس از یک‌سال و اندی که از طریق مطبوعات، سایت‌ها و خبرگزاری‌های استان، داد سخن دادیم و بارها و بارها پشت درهای بسته و نیمه‌باز ادارات و دستگاه‌های مرتبط حضور یافتیم اما هنوز پشته‌ی جزایری همان است که بوده. گویا مادرزاد با فقر متولد شد و تا نامش بر اقلیم این مرزوبوم حک شده باید مردمش فقیر و تهی‌دست تا نهایت دنیا زانوی حسرت بغل کنند. باید مورد بی‌مهری و کم‌توجهی قرار گیرند.
بر آن شدیم به شیوه‌ای دیگر داد به دادخواه ببریم شاید این گره کور باز شود و ما نیز خود را از جنس مردمان این استان بدانیم. نامه‌ی بلندبالایی با امضای نزدیک به سی‌صدنفر از اهالی ساکن پشته‌ی جزایری مکتوب کرده و به مسئولان استان از استاندار گرفته تا نماینده‌ی محترم ولی فقیه در خرم‌آباد و سایر مسئولین دستگاه‌ها و استانداری فرستادیم. متن نامه را به پیوست تقدیم حضور شما خوانندگان محترم سیمره می‌کنیم. شما که حدیث تلخ زیستن ما مردم پشته‌ی جزایری را خوب می‌دانید و بارها و بارها با ما هم‌دردی نموده‌اید.
آن‌چه می‌خوانید نامه‌ی مردم پشته‌ی جزایری‌ است. مردمی که هنوز چشم به راه و امیدوار است تا خدا چه خواهد و مسئولان کی آستین همت بالا بزنند را خود درآن وامانده‌ایم. شما را نمی‌دانیم…!!!
استاندار محترم؛
با سلام واحترام؛ به استحضار می‌رساند به پیوست مددنامه‌ی ساکنین پشته‌ی جزایری تقدیم حضورتان می‌گردد. بی‌شک نگاه روشن‌گرانه‌ی حضرتعالی یاری‌رسان خواهدبود.
امید که با استعانت از باری تعالی در راه توسعه‌ی همه‌جانبه‌ی استان لرستان سربلند و پیروز باشید.
گفتنی ا‌ست لیست کامل اسامی مسئولان جهت اصلاع و رونوشت ضمیمه‌ی نامه ارایه می‌گردد.
با سپاس؛ ساکنین پشته‌ی جزایری
ما نیز مردمی هستیم…
وقتی در کوچه پس‌کوچه‌های پشته‌ی جزایری قدم می‌زنی، وقتی در تاریکی شب در بن‌بست‌های بی‌انتها تا اعماق تاریخ خیز برمی‌دارد، وقتی کودکان کلاس اولی و دومی با غباری از خاک و آلودگی‌های ناشی از راه‌ها و کوچه‌ها رعشه می‌گیرند و ناتوانی را هزاربار با خود مرور می‌کنند، وقتی صدای اذان و آوای وحی، زنگ مدرسه، هیاهوی زیستن، نشاط و شادی زندگی هیچ‌وقت به صدادر نمی‌آید و هزاران وقتی دیگر… دلت می‌گیرد. بغض می‌کنی. دلگیر می‌شوی که صدای این مردم رنجدیده در کجای بروکراسی اداری و نامه‌نگاری های بی‌جواب گره خورده است که این همه انتظار در پیچاپیچ غم‌ها و دردها، در کریدورهای ناامیدی و زخم‌های بی‌شمار؛ تو را هاشور می‌زند؟!
پشته‌ی جزایری؛ همان منطقه‌ی تهی از امکانات و سرشار از تهی و تهی از زیبایی‌ست. منطقه‌ای که نزدیک به ۲ سال است ازهردری وارد شدیم وآن‌چنان که شایسته و بایسته‌ی ساکنینش هست به نتیجه‌ای منتج نشد. به مطبوعات پناه بردیم. به مسئولان اجرایی مرکز استان نامه‌نگاری کردیم. از طریق سایت‌ها و وبلاگ‌ها مدد جستیم، به ادارات و دستگاه‌های مرتبط سرزدیم و طلب یاری کردیم. مطبوعات به میدان آمدند. گزارش و خبرهای زیادی انتشاریافت. مسئولان از منطقه بازدید نمودند. اما هنوز که هنوز است اندر خم یک کوچه‌ایم…هنوز کودکان مان از ترس فروافتادن در باتلاق کوچه‌ها از بازی و شادی گریزانند. دانش‌آموزان‌مان به آراستگی سر کلاس و مدرسه حضور نمی‌یابند و از ترس باران‌های پیشِ رو مضطرب و نگرانند. پیرمردها و پیرزن‌های‌مان در کنج خانه به سکوت نشسته و جوان‌ها و خانواده‌ها در بغضی ناگشوده به آسمان چشم دوخته و منتظر رحمت آفریدگار خویش‌اند…
استاندار محترم؛
ما مردمی رنجدیده اما متعهد و بااخلاص نسبت به نظام مقدس جمهوی اسلامی ایران هستیم انتظار کمی نیست وقتی در جوار مرکز استان در حاشیه‌ی جنوبی خرم‌آباد مجبور به زیستنیم از ساده‌ترین امکانات بهره‌مند نشویم. ما نه روستایی هستیم با تعریف اقلیمی روستانشینان، نه شهری که از امکانات شهرنشینان برخوردار باشیم؛ گویا از قاره‌ی دیگری به این‌جا پرتاب شده‌ایم!!
نمی‌گوییم هیچ اقدامی صورت نگرفته است چرا که دل‌سوزان نظام و دوستداران جامعه‌ی انسانی گام‌هایی برداشته‌اند اما درصد کمی را شامل می‌شود و هنوز که هنوز است مشکلات مرتفع نشده که هیچ افزون نیز گردیده است.
حال؛ از شما استدعا داریم به درد مردم مظلوم و رنجدیده‌ی پشته‌ی جزایری با نگاهی دیگرگونه نظر داشته باشید و در جهت رفع مشکلات عدیده‌ی ساکنان، آن را مورد الطاف مدبرانه و مدیرانه‌ی خود قرار دهید. بی‌شک یاری‌رساندن به مردم موجب خشنودی خداوند یاریگرِ مهربان  و رشد روزافزون جامعه‌ی انسانی خواهدشد.
لازم به ذکر است نشریات مکتوب و الکترونیکی، مسئولان دستگاه‌ها و نهادها و کسانی که تاکنون از طریق مختلف ما را یاری کرده و در جهت مرتفع‌نمودن مشکلات ما تلاش نموده‌اند؛ ضمن سپاس و قدردانی، اسامی آن‌ها  به شرح زیر اعلام می گردد:
-پایگاه تحلیلی خبری”میرملاس نیوز”
-هفته‌نامه‌ی” سیمره” (مقاله، گزارش و خبر)
-پایگاه تخصصی هنر وهنرمندان ایران “وستا”
-پایگاه خبری تحلیلی” هومیان‌نیوز”
-پایگاه خبری تحلیلی” یافته”
-پایگاه خبری تحلیلی” سفیرافلاک”
-پایگاه خبری تحلیلی “کاسیت”
-پایگاه خبری تحلیلی “لوور”
-وبلاگ” چو ایران نباشد تن من مباد”
– وبلاگ”بانک مطالب گوناگون”
-سایت خبری “خبرآنلاین”
-سایت خبری ” بویرنیوز”
منبع:سیمره
لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=60507

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۴
  1. سلام و سپاس از درج مطلب

  2. سلام.صبح تا سرکوچه میریم که سوار ماشین بشیم هم من هم همه دانش اموزان تمام کفشهایشان گلی میشود.اینجا چون حدود ۱۰ سال پیش کلا همش کشاوری بوده .ولی تغییر کاربری داده شده . در حال حاضر خاک نرم ان در زمستان به گل و باتلاق تبدیل میشه و در تابستان همیشه خاک مهمان همیشگی زندگی ماست.اگر ما روستایی هستیم پس چرا خبری از گاو کوسفند کشاورزی تراکتور مرغ خروس باغ و . . . نیست تکلیفمان را مشخص کنید اگر شهری هستیم جز شهر بشویم اگر نیستیم اقا امکانات روستا رو برامون بیارید .مدیر محترم سایت نظر شما چیست؟؟؟
    به نظرشما ما دیگه باید چیکار کنیم که مسئولین بفهمن ما مشکل داریم؟؟؟
    متشکر از نوشتن این خبر برای پشته جزایری

  3. سلام.چرا مسئولین هیچ پاسخی به خبرهای پشته جزایری نمی دهند؟؟؟؟؟یکی از روستاهایی هست که بیش از چند مطلب در خصوص مشکلاتش در سایت شما و برخی دیگر از سایت ها انتشار یافته است. مسئولین پاسخگو باشند بهتره؟؟

  4. سلام . به نظر بنده یکی از علت های مهم توسعه نیافتگی پشته جزایری بخشدار محترم خرم آباد هست . به نظرم ایشون می توانند به نظر مثبت و جذب اعتبار به این روستا که کاملا جفت شهر کمک کنه.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.