تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
5

فرماندار شهرستان کوهدشت: ۹۵ درصد جمعیت کوهدشت کشاورز هستند

  • کد خبر : 60526
  • 25 آبان 1393 - 23:39

       میرملاس نیوز/سرویس خبر و رسانه، محمد کرم محمدی عصر امروز در جلسه بررسی مسائل و مشکلات کشاورزی این شهرستان که با حضور جمعی از مسئولان نهادهای مختلف استان لرستان و مدیران مربوطه  و مدیران ارشد شهرستان برگزار شد، گفت: علاج واقعه را قبل از وقوع  باید انجام داد، زیرا امروز شاهد از […]

IMG_0815-1024x753
 
 
 

 میرملاس نیوز/سرویس خبر و رسانه، محمد کرم محمدی عصر امروز در جلسه بررسی مسائل و مشکلات کشاورزی این شهرستان که با حضور جمعی از مسئولان نهادهای مختلف استان لرستان و مدیران مربوطه  و مدیران ارشد شهرستان برگزار شد، گفت: علاج واقعه را قبل از وقوع  باید انجام داد، زیرا امروز شاهد از بین رفتن جنگل‌ها و تبدیل آنها به زمین کشاورزی هستیم و شرکت نفت و گاز در این زمینه نسبت به روستاها کم توجه است.

فرماندار کوهدشت ادامه داد: کوهدشت از لحاظ جمعیت سومین شهر استان است که بیش از ۲۷درصد اراضی قابل کشت دارد و در بین دو رودخانه کشکان و سیمره قرار گرفته و جالب است که تا امروز تشنه مانده است.

وی ضمن گله‌گی از روند موجود گفت: در صورتی که روند کمبود آب این‌گونه پیش برود و برای آن چاره‌ای اندیشه نشود در آینده نزدیک ما برای آب شرب با مشکل مواجه هستیم.

محمدی از مسئولان خواست جلو حفر چاه‌های غیر مجاز را به جد بگیرند و یادآور شد: در هشت سال گذشته هیچ کار قابل توجهی در بخش کشاورزی کوهدشت انجام نگرفته است، همین امر باعث شده، کشاورزی به صورت دیم دایر و کشاورز متوجه ضرر شود.

وی تصریح کرد: اطراف کوهدشت و بخش‌های تابع نیازمند آبخیزداری است و یکی از راه‌های مقابله با این بحران همین امر است.

محمدی بیان کرد: ما برای اینکه از این وضعیت بیرون بیایم باید تغییر الگوی کشت داشته باشیم و این مهم باید باور مدیران باشد و در آنها شکل بگیرد، هرچند امسال این عمل اتفاق افتاد، اما این‌گونه تغییر الگو کم و قابل قبول نیست.

فرماندار کوهدشت ضمن گلایه از تعطیلی چندین ساله پمپاژهای کوهدشت و بخش‌های تابع عقب افتادن در سایر قسمت‌های مختلف کشاورزی از تمام نهادهایی که در این راستا می‌توانند گامی بردارند قاطعانه خواست وارد عمل شوند.

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش از رئیس جهاد کشاورزی لرستان خواست در خصوص چگونگی به فروش رساندن محصولات کشاورزان در زمان برداشت با دقت و نظارت عمل کنند و در این باره رابطه‌ها را حذف کنند که دلالان بیشترین ضربه را به کشاورز می‌زنند.

محمدی خاطرنشان کرد: زندگی بیش از ۹۵ درصد مردم کوهدشت وابسته به کشاورزی است و آنچه باعث ماندگاری مردم در اینجا بوده است، همین زمین‌ها هستند، چراکه ما در بخش صنعت خیلی توفیقی نداشته‌ایم.

وی، گریزی به برخی کارهای غیرکارشناسانه و بدون مطالعه زد و ضمن گله‌ از این روند گفت: چرا دره زیبای شیرز که از بهترین تفرجگاه‌های موجود است، با راه‌اندازی یک پرورش ماهی در آن مکان خفه و رونق منطقه گرفته شده است.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=60526

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 19در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱۹
  1. امیواریم مسئولان و مردم با تغییر الگوی کشت و اجتناب از کاشت محصولات آبدوست گامی عملی در جهت حفظ سفره های زیر زمینی آب بردارند . از دغدغه های فرماندار محترم در این حوزه ممنونیم.

  2. جناب محمدی دغدغه های ذهنی شما و تلاش شما در جهت پیشرفت کوهدشت ستودنی است شما بحق مدیری لایق هستید که برای کوهدشت ارمغان پیشرفت و خدمت را آورده اید.جناب محمدی شما باید همینطور با انرژی پر توان ادامه دهید خدایی من به شخصه باور نمیکردم اوضاع کوهدشت اینجور تغییر کند.احسنت و خدا قوت برادر بسیجی.
    جناب محمدی فرماندار محترم شهرستان کوهدشت
    همچنین از عنایت و توجه شما در بحث آشتی نزاع دو طایفه بزرگ که بدون پادرمیانی شما ممکن بود خون کسی به ناحق ریخته و تلفات جبران ناپذیری مالی و جانی به مردم و شهر وارد شود به عنوان یک کوهدشتی تشکر میکنم امیدوارم خدا به شما عزت دهد و مهندس بازوند باید شکر گذار داشتن چنین مدیر توانایی باشد که در همه حال توانسته اوضاع کوهدشت نابسامان را سامان ببخشد.جناب بازوند از انتصاب محمدی توانا بعنوان فرماندار کوهدشت متشکریم.

  3. باسلام خدمت فرمانداردلسوزوپرتلاشجناب محمدی
    دغدغه های حضرتعالی درراستای بهبوداوضاع نابسامان کوهدشت آنهم به لحاظ عدم مدیریت درسالهای گذشته ستودنی وقابل تقدیراست، تلاش شما برای رهایی دشت تشنه ی کوهدشت از چنگال دیو تشنگی ،بسی مقدس وماندگار است. دست حق همراه حضرتعالی وسایرخدمتگزاران به این مردم.پایدارباشید

  4. تفاوت بدبین و خوش بین

    چرچیل، وینستون (Winston Churchill)

    بدبین در هر فرصتی مشکل را می بیند؛ خوشبین در هر مشکلی فرصت را می بیند.

  5. متاسفانه تاکنون در شهرستان کوهدشت عملکرد مدیران چه در زمان معارفه،و چه در زمان تودیعشان بر یک نکته استوار بوده است و ان چیزی جز یک شعار توخالی نبوده است
    همه اول برای ابادانی می ایند و اما متاسفانه در زمان تودیعشان یک عملکرد شعاری پوچ و بی مبنایی را ارایه میکنند که اگر کسی نداند فکر میکند کشوری بدستشان اباد شده است ولی عملا در شهرستان کوهدشت پیشرفت و توسعه با سرعت نور در حال عقبگرد بوده است مردم خود گواه واقعی عملکرد مثبت یک مدیر هستند نه صرفا شعار
    مدیران شعاری و عملکرد شعاری نمیخوایم
    و اما تواناییهای جناب اقای محمدی بر هیچ کس پوشیده نیست ایشان مدیری لایق و توانمند هستند و امیدوارم عملکردشان به مانند گذشته درخشان و مثمر ثمر باشد

  6. کشاورزی ها هم خشک شدن .دیگه همه بیکاریم.

  7. با سلام.تجربه ثابت کرده مدیران غیربومی نسبت به مدیران بومی در کوهدشت موفق تر عمل کرده اند و این بدان معنا نیست که مدیر لایق بومی در کوهدشت وجود ندارد بلکه جغرافیای سیاسی شهرستان کوهشت چنین شرایطی را میطلبد و یکی از دلایل اصلی آن هم کالبد قبیله ای و طایفه ای این شهرستان است.مدیران غیر بومی که در مواجه با مردم چهره ای کاریزماتیک و در اجرای قانون چهره ای بوروکراتیک داشته باشند در این شهرستان موفق تر خواهند بود که به نظر حقیر جناب محمدی این خصوصیات اخلاقی و سیاسی را دارا میباشند.

  8. پرورش ماهی دره زیبا وتوریستی شیرز با مشارکت آقایان مسئول ساخته شده است وهرگز تخریب نخواهد شد .
    واقعاً حالم از خودم به هم می خورد تو چه استان وچه شهری هستم .این پرورش ماهی چقدر دل همه را ریش می کند گاه گداری حتی اجازه رد شدن را هم به آدم نمی دهد .کاش یک مسئولی از خود سوال کند که چرا ایجاد شده است وچرا مانده است؟

  9. با سلام خدمت فرماندار محترم بنده کشاورزی زیادی ندارم چند روز بیش برای تهیه گندم به یکی از شرکتهای فروش گندم که زیر نظرجهاد هست مراجعه کردم اولا گندم به اندازه کافی نداشتند دوما باید می دیدی که بانک کشاورزی چه قیامتی بود بنده با مسئول شرکت صحبتی کردم که با بی احترامی جوابم داد گفتم یا خدای نکرده هوشتان پایین است یا می خواهید مردم را زحمت بدهید چون با یک کارت خوان همینجا می توانید مشکل مردم را حل کنید که این همه بیا وبرو نداشته باشند

  10. با سلام
    همین فرماندار محترم جناب محمدی در دوره های قبل نیز فرماندار کوهدشت بوده اند . طی سالیانه گذشته طرح شایسته و تاثیر گذاری در این شهرستان اجرا نشده است اگر ایشان کارایی و توانایی داشتند در دوره قبلی حداقل سنگ بنای توسعه و پیشرفت این شهرستان را می گذاشتند لذا ایشان یکی از حلقه های معیوب گذشته این شهرستان هستند .در یکی از اظهارت ایشان گفته که شهرستان کوهدشت همان شکل و شمایلی را دارند که بنده از اینجا رفتم .کاملا روشن است که آقای فرماندار در آن دوره هیچ طرح و برنامه ای از خود برای کوهدشت جا نگذشتند رفتند .حال امید است ایشان عملا بداد این مردم برسند و با اجرای طرهای تاثیر گذار این شهرستان را در مسیر توسعه قرار دهند.

    • قضاوت و عدوات ناعادلانه و تخریب مسولین باعث عقب ماندی کوهدشت شده انشلببه خدا هدایتتون کنه برادر

      • با سلام جناب کوشکی
        چه عداوت ناعدلانه ای شده است کاش بیشتر توضیح می دادید!!
        هر شخصی که متصدی امور مردم می شود بایستی توسط مردم عملکردش در همان حوزه کاری مورد واکاوی قرار گیرد و این کمکی است به آن شخص که عملکردش را با استفاده بازخورد اعمال قبلی اصلاح کند.
        وقتی هیچ گونه بازخوردی به نظر فرماندار نرسد و همگان فقط ایشان را تعریف تمجید نمایند فرماندار هم احساس خواهد کرد که همه چیز خوب پیش می رود و لذا نیاز به سعی و تلاش جدید ایجاد نمی شود.
        این گفته خود آقای فرماندار است که کوهدشت لرستان بعد از ایشان هیچ پیشرفتی نداشته است . آیا به نظر شما اگر ایشان چند طرح و برنامه اجرا شده و یا در دست اجرا از خود برجامی گذشتند وضعیت کوهدشت بعد از ایشان بهتر نمی شد؟؟
        خداوکیلی بنده هیچ ارتباط کاری با فرمانداری ، شهرداری و……………ندارم.انشااله که این سری ایشان کوهدشت را در مسیر توسعه قرار دهند.

        • در کوهدشت بیچاره بابی باز شده بنام تخریب که با افتخار از آن یاد میکنیم دوستانی که می گوید محمدی چه کرده چرا دنبال مقصرجلوه دادن ایشان بعنوان عامل عقب ماندگی کوهدشت هستیم؟پس نمایندگان و نخبه های سیاسی نقششان چیست؟؟محمدی سکاندار فرمانداری سه شهر مهم استان را در کارنامه خود دارد که بسیار درخشان و قابل احترام است شما که تخریب را سر لوحه کار خود قرار داده اید پیشرفت با تخریب همسو نمی باشد.همین آقای محمدی در این چند صباح که امده تحولی در درسطح مدیریتی شهرستان ایجاد کرده که هر مدیر باید پاسخگو باشد که قبلنا هرکی هرکی بود. شما خبر ندارید و فقط با عداوت برخورد میکنید.همین آقای محمدی اگر نبود چند روز پیش مردم در سطح خیابان با اسحله جنگ خیابانی به راه انداخته بودند و جناز های بسیاری در خیبان های کوهدشت می افتاد؟ ایشان با هوش و بصیرت خود این قائله را ختم کردند چرا الکی با توجه به قضاوت ناعادلانه در تخریب مسئولین از هم سبقت گرفته ایم؟از سایت میر ملاس خورده گرفته اید چرا اخبار ایشان را پخش میکنند چه بایید بکنند نباید اخبار جلسات با مدیران ارشد استان را انعکاس دهند؟نباید مردم بدانند مسئول زحمتکشی چون محمدی دارند که از صبح تا نیمه های شب در فکر کوهدشت است و جلسات متعدد با سران استان دارد؟چرا اینقد ما کوهدشتی ها باید کوته فکر باشیم؟

        • با سلام بر جناب کوشکی بلند نظر

          جناب کوشکی خواهشن توی خواندن پیام من خوب دقت کنید بنده گفتم ایشان یکی از حلقه های معیوب گذشته کوهدشت بودند که کمترین اقدامی از ایشان طی دوره تصدی در این شهرستان از خود باقی گذاشتند. بدون شک اگر مسولین گذشته این شهرستان خوب عمل می کردند هم اکنون مشکل درگیری های خانوادگی در کوهدشت هم بسیار بسیار کم می بود.
          خیلی روشن است که ایشان در کوهدشت کارنامه شایانی در دوره گذشته از خود باقی نگذاشته است . خداوکیلی من آدم اهل سیاستی نیستم و اصلن نمی دانم چه تاریخی ایشان فرماندار کوهدشت بوده است اما از گفته خود ایشان به این نتیجه رسیدم که اگر ایشان اقدام مهم و تاثیر گذاری در دوره گذشته برای شهرستان کوهدشت می داشتند اکنون وضعیت این شهرستان چنین نبود که خیلی زیادی از جوانان ما در شهرستان دیگر مشاغل کاذب داشته باشند .
          بنده گفتم ایشان نیز یکی از حلقه معیوب عدم توسعه این شهرستان بوده نه همه آن !!!
          ما نیز نگران آینده این شهرستان هستیم نه عامل تخریب .با این طرز تفکر شما هرکی انتقادی مطرح کند تخریب چی است .
          در خصوص مطلب آخرشما که کسانی جلوی پخش اخبار مربوط به اقدامات آقای فرماندار را گرفته اند خدایی بنده بی اطلاع هستم اینو دیگه سایت میر می دونه که من یک بازدیده کننده سایت بیشتر نیستم. هر چند که بنده با چنین کارهای ناپسندی بسیار مخالفم اما هر اقدامی خودش مانند بمب صدا خواهد کرد شما نگران انعکاس اخبار زحمتهای فرماندار نباشید . شما فرماندار را تشویق به اقدامات بیشتر بهتر کنید اما بی خود بی جهت تعریف تمجید نکنید

  11. آقای محمدی۸ سال پیش نیز فرماندار کوهدشت بوده.اگر توانایی و دغدغه پیشرفت کوهدشت را داشتند چرا در آن زمان که وضعیت بودجه کشور از حال حاضر هم بهتر بود کاری نکردند ؟؟؟ آزموده را آزمودن خطای بی جبران است .این یکی از اشتباهات استاندار محترم جناب آقای بازوند است.

  12. باسلام از صدا و سیما به خاطر انعکاس مشکلات باغداران انار تنگ سیاب تشکر می کنم لطفا مسئو لان شهر ستان کو هدشت توجه کنند مشکلات جاده / برق / اب انار ستان تنگ سیاب را حل کنند

  13. باسلام خدمت کاربران محترم توراخداچرااینقدرالکی ازفرماندارکوهدشت اقای محمدی تعریف می کنیدچرانمی زاریدکارش روانجام بده ، این همه تمجید می کنید مگه ایشان چه تحولی دربیکاری و بدبختی مردم کوهدشت ایجاد کرده . البته بنده خدا اقای محمدی چون تازه امدن انتظاری هم ازش نمی ره ، انصافا الان فصل برداشت اناره بریدنگاه کنید کشاورزان باغدار به حساب بزرگترین انارستان کشور با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنند.

    • در کوهدشت بیچاره بابی باز شده بنام تخریب که با افتخار از آن یاد میکنیم دوستانی که می گوید محمدی چه کرده چرا دنبال مقصرجلوه دادن ایشان بعنوان عامل عقب ماندگی کوهدشت هستیم؟پس نمایندگان و نخبه های سیاسی نقششان چیست؟؟محمدی سکاندار فرمانداری سه شهر مهم استان را در کارنامه خود دارد که بسیار درخشان و قابل احترام است شما که تخریب را سر لوحه کار خود قرار داده اید پیشرفت با تخریب همسو نمی باشد.همین آقای محمدی در این چند صباح که امده تحولی در درسطح مدیریتی شهرستان ایجاد کرده که هر مدیر باید پاسخگو باشد که قبلنا هرکی هرکی بود. شما خبر ندارید و فقط با عداوت برخورد میکنید.همین آقای محمدی اگر نبود چند روز پیش مردم در سطح خیابان با اسحله جنگ خیابانی به راه انداخته بودند و جناز های بسیاری در خیبان های کوهدشت می افتاد؟ ایشان با هوش و بصیرت خود این قائله را ختم کردند چرا الکی با توجه به قضاوت ناعادلانه در تخریب مسئولین از هم سبقت گرفته ایم؟از سایت میر ملاس خورده گرفته اید چرا اخبار ایشان را پخش میکنند چه بایید بکنند نباید اخبار جلسات با مدیران ارشد استان را انعکاس دهند؟نباید مردم بدانند مسئول زحمتکشی چون محمدی دارند که از صبح تا نیمه های شب در فکر کوهدشت است و جلسات متعدد با سران استان دارد؟چرا اینقد ما کوهدشتی ها باید کوته فکر باشیم؟

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.