- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

فرماندار شهرستان کوهدشت: ۹۵ درصد جمعیت کوهدشت کشاورز هستند

IMG_0815-1024x753 [1]
 
 
 

 میرملاس نیوز/سرویس خبر و رسانه، محمد کرم محمدی عصر امروز در جلسه بررسی مسائل و مشکلات کشاورزی این شهرستان که با حضور جمعی از مسئولان نهادهای مختلف استان لرستان و مدیران مربوطه  و مدیران ارشد شهرستان برگزار شد، گفت: علاج واقعه را قبل از وقوع  باید انجام داد، زیرا امروز شاهد از بین رفتن جنگل‌ها و تبدیل آنها به زمین کشاورزی هستیم و شرکت نفت و گاز در این زمینه نسبت به روستاها کم توجه است.

فرماندار کوهدشت ادامه داد: کوهدشت از لحاظ جمعیت سومین شهر استان است که بیش از ۲۷درصد اراضی قابل کشت دارد و در بین دو رودخانه کشکان و سیمره قرار گرفته و جالب است که تا امروز تشنه مانده است.

وی ضمن گله‌گی از روند موجود گفت: در صورتی که روند کمبود آب این‌گونه پیش برود و برای آن چاره‌ای اندیشه نشود در آینده نزدیک ما برای آب شرب با مشکل مواجه هستیم.

محمدی از مسئولان خواست جلو حفر چاه‌های غیر مجاز را به جد بگیرند و یادآور شد: در هشت سال گذشته هیچ کار قابل توجهی در بخش کشاورزی کوهدشت انجام نگرفته است، همین امر باعث شده، کشاورزی به صورت دیم دایر و کشاورز متوجه ضرر شود.

وی تصریح کرد: اطراف کوهدشت و بخش‌های تابع نیازمند آبخیزداری است و یکی از راه‌های مقابله با این بحران همین امر است.

محمدی بیان کرد: ما برای اینکه از این وضعیت بیرون بیایم باید تغییر الگوی کشت داشته باشیم و این مهم باید باور مدیران باشد و در آنها شکل بگیرد، هرچند امسال این عمل اتفاق افتاد، اما این‌گونه تغییر الگو کم و قابل قبول نیست.

فرماندار کوهدشت ضمن گلایه از تعطیلی چندین ساله پمپاژهای کوهدشت و بخش‌های تابع عقب افتادن در سایر قسمت‌های مختلف کشاورزی از تمام نهادهایی که در این راستا می‌توانند گامی بردارند قاطعانه خواست وارد عمل شوند.

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش از رئیس جهاد کشاورزی لرستان خواست در خصوص چگونگی به فروش رساندن محصولات کشاورزان در زمان برداشت با دقت و نظارت عمل کنند و در این باره رابطه‌ها را حذف کنند که دلالان بیشترین ضربه را به کشاورز می‌زنند.

محمدی خاطرنشان کرد: زندگی بیش از ۹۵ درصد مردم کوهدشت وابسته به کشاورزی است و آنچه باعث ماندگاری مردم در اینجا بوده است، همین زمین‌ها هستند، چراکه ما در بخش صنعت خیلی توفیقی نداشته‌ایم.

وی، گریزی به برخی کارهای غیرکارشناسانه و بدون مطالعه زد و ضمن گله‌ از این روند گفت: چرا دره زیبای شیرز که از بهترین تفرجگاه‌های موجود است، با راه‌اندازی یک پرورش ماهی در آن مکان خفه و رونق منطقه گرفته شده است.