تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
6

حاشیه سیمره بهترین منطقه برای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی است

  • کد خبر : 60542
  • 26 آبان 1393 - 15:00

امام جمعه کوهدشت این شهرستان را یکی از امن ترین شهرستان های ایران و حاشیه سیمره را بهترین منطقه برای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی عنوان کرد. به گزارش  میرملاس نیوز به نقل از مهر، حجت الاسلام طهماسبی شامگاه یکشنبه در جلسه کارگروه کشاورزی کوهدشت که با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان و جمعی […]

411

امام جمعه کوهدشت این شهرستان را یکی از امن ترین شهرستان های ایران و حاشیه سیمره را بهترین منطقه برای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی عنوان کرد.

به گزارش  میرملاس نیوز به نقل از مهر، حجت الاسلام طهماسبی شامگاه یکشنبه در جلسه کارگروه کشاورزی کوهدشت که با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان و جمعی از مدیران استانی برگزار شد، گفت: اگر مشکلات بخش کشاورزی انبار غله لرستان به خوبی بررسی و راهکارها در این زمینه ارائه شود، بدون شک به آسیب شناسی و اولویت بندی در این بخش خواهیم رسید.

امام جمعه کوهدشت ادامه داد: اگر درست برنامه ریزی شود، می توان تولید محصولات کشاورزی در کوهدشت را تا یک میلیون تن افزایش داد.

وی اظهار داشت: باید به کشاورزان آموزش داده شود تا بتوانند در الگوی کشت خود با توجه به ظرفیت منابع آب و اقلیم منطقه تغییر به وجود آورند.

حجت الاسلام طهماسبی با تاکید بر اتخاذ سیاست های تشویقی در این زمینه افزود: در این رابطه باید در بحث کاشت زعفران و کلزا کشاورزان را حمایت کرد.

وی همچنین در ادامه سخنان خود با بیان اینکه برخی به نام تفریح درختان را قطع کرده و باعث تخریب جنگل ها می شوند، گفت: باید در زمینه تخریب جنگلهای بلوط فکری اساسی کرد.

امام جمعه کوهدشت با بیان اینکه کوهدشت در زمینه تولید غلات و انار حرف اول را می زند اما با مشکل کم آبی روبه رو است، تصریح کرد: کوهدشت یکی از امن ترین شهرستان های ایران و حاشیه سیمره امن ترین منطقه برای سرمایه گذاری است.

حجت الاسلام طهماسبی بیان داشت: باغ های کوهدشت در تابستان آب ندارند و همین باعث تحمیل خسارات سنگین بر آنها شده است.

وی با بیان اینکه ۹۸ درصد اراضی کشاورزی کوهدشت دیم هستند عنوان کرد: با توجه به وضعیت کنونی بحران آب در این شهرستان در آینده برای تامین آب شرب مردم با مشکل مواجه خواهیم شد.

امام جمعه کوهدشت با اشاره به ضرورت ادامه عملیات اجرایی سد معشوره، افزود: برخی معتقدند که سرمایه گذاری در سد معشوره یک ریسک است اما ما دلایل قوی تری داریم که باید سد معشوره به طور حتم راه اندازی و آب آن در دشت تشنه کوهدشت جاری شود.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=60542

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۴
  1. با سلام بحث حاشیه سیمره بسیار درست است وباید امتیاز پمپاژگرفت این کار نبایدمانعی برای احداث معشوره باشد
    کاشت زعفرا ن هم بایدبه صورت آزمایشی صورت بپذیرد تا در صورت موفقیت در مقیاس وسیع انجام بگیرد
    اضافه مینمایم طرح ترسیب کربن در بسیاری از استانها موجب در آمدزایی و کاهش بیکاری وتلطیف هوا وبهبود اکوسیستم شده است ولی نمیدانم چرا در لرستان خبری از این طرح جالب نیست؟لازم به ذکر است این طرح با سرمایه گذاری ونطارت سازمان ملل صورت می گیرد

  2. جناب امام جمعه محترم بسیار فهیم و مو شکاف هستند ولی ای کاش در روند کار و پیگیری انجام امور فوق نیز بعنوان نمایند رهبری در شهرستان و همچنین بعنوان نماینده دینی مردم جدیت بخرج بدهند و پیگیر باشند چرا که علما شیعه در نهایت آخرین پناهگاه مردم زمان خود بوده اند. ای کاش بیشتر در نماز جمعه به مشکلات اجرایی نرم افزار و سخت افزار شهرستان بپردازند واقعاً داد زدن و فریاد خواهی و عدالت در عمل نیاز امروز جامعه ماست که باید برخی از مسئولین به آن توجه جدی داشته باشند. اما در هرصورت این مسائلی که فرمودند مسائل مبتلابه امروز مردم ماست انشالله که اقدام شود و بهرمند شوند.

  3. با سلام خدمت ا مام جمعه محترم و دلسوز کوهدشت
    جناب اقای طهماسبی از زحمات شما در پیگیری ساخت سد معشوره تشکر می کنیم ولی مواظب باشید گویا دوباره نماینده مردم پلد ختر به همراه نمایندگان خوزستان قصد کارشکنی دارن لازم است در خطبه های نماز جمعه به این مسئله اشاره شود
    استحضار دارید این طرح تنها راه نجات کو هدشت و بزر گترین طرح اقتصادی لر ستان و غرب کشور است

  4. درودخدابرامام جمعه محترم شهرمان براستی ک ازخانواده نیک نامی بوده و هستی ک فریاد خاموش مارا فریادگری جناب اقای طهماسبی شمادرکسوت محترم روحانیت وب عنوان نماینده مقام محترم رهبری انتظارت بحق مارا خواستارشده اید امیدداریم باتوکل ب خدابا جدییت وپشتکارباعزمی راسخ درجهت همدلی مسئولین محترم مداوم وخدامحورانه درراستای خدمت به خلق خداازمواهب خدادادی محروم نفرمایید امین

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.