تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
6

جدی بودن بحران آب در کوهدشت/ با حفر چاه های غیرمجاز برخورد شود

  • کد خبر : 60552
  • 26 آبان 1393 - 17:40

  میرملاس نیوز/ سرویس سیاسی: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان با جدی خواندن بحران آب در کوهدشت، برخورد قانونی با چاه های غیرمجاز در این شهرستان را امری ضروری عنوان کرد.   به گزارش میرملاس نیوز به نقل از  مهر، مهندس مهرداد غضنفری عصر یکشنبه در جلسه شورای کشاورزی کوهدشت با بیان اینکه کوهدشت […]

IMG15120906

 

میرملاس نیوز/ سرویس سیاسی:

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان با جدی خواندن بحران آب در کوهدشت، برخورد قانونی با چاه های غیرمجاز در این شهرستان را امری ضروری عنوان کرد.

 

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از  مهر، مهندس مهرداد غضنفری عصر یکشنبه در جلسه شورای کشاورزی کوهدشت با بیان اینکه کوهدشت زمانی یکی از قطب های کشاورزی کشور بود، گفت: متاسفانه طی برخی سال های گذشته اقداماتی بدون برنامه انجام شده که وضعیت نامناسب امروز را به وجود آورده است.

وی با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های بخش کشاورزی لرستان به ویژه شهرستان کوهدشت، گفت: آنچه یک استان برای توسعه نیازمند است لرستان دارد به طوریکه این استان می تواند علاوه بر تامین نیازهای خود می تواند حتی سالیان سال نیاز استان های دیگر را تامین کند.

مهندس غضنفری با بیان اینکه لرستان از منابع آب، اقلیم و خاک مناسب برخوردار است افزود: لرستان یک ایران کوچک است اما به بخش کشاورزی به رغم اینکه از همه بخش های دیگر در توسعه استان مهم تر است کمتر پرداخته شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان اظهار داشت: بیشترین ضربه را ارائه آمارهای بی بنیان و غیرمرتبط به این بخش وارد کرده اند به طوریکه آماری که به عنوان مبنای برنامه ریزی محسوب می شود هنوز در بخش کشاورزی با تردید دیده می شود و همین امر باعث شده نتوانیم نظر مسئولان مرکز را در رابطه با خواسته های خود جلب کنیم.

وی تصریح کرد: باید برنامه محوری را در دستور کار قرار داد تا ضمن سرمایه گذاری در بخشهای اولویت دار، نقاط قوت تقویت شود.

مهندس غضنفری با بیان اینکه در بعضی نقاط لرستان بر اساس حتی یک دهم ظرفیت های آن سرمایه گذاری نشده است، ادامه داد: به عنوان مثال اگر می بایست صنایع مرتبط با محصول انار در کوهدشت ایجاد شود، در مناطق دیگری از لرستان احداث شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان همچنین با اشاره به سخت گیری برخی بانک ها در اعطای تسهیلات به کشاورزان، گفت: متقاضیان در گرفتن تسهیلات بانک کشاورزی و وجود ضمانت نامه ها مشکل دارند که بانک ها باید در دادن تسهیلات به کشاورزان انعطاف بیشتری از خود نشان دهند.

مهندس غضنفری با اشاره به وجود چاه های غیرمجاز در کوهدشت و بحران آب در این شهرستان، بیان داشت: بحران آب در کوهدشت بسیار جدی است و باید چاههای مجاز آب را در این شهرستان ساماندهی کرده و با چاه های غیرمجاز برخورد قانونی صورت پذیرد.

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=60552

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 9در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۹
  1. مهندس درست میفرمایند… باید با این همه چاه غیر مجاز برخورد سریع و جدی شود…

  2. ببخشید جناب مهندس شما اول مجوز حفر چاه رو در شهرستان رومشکان رو صادر می کنید البته برای یک یا چند واحد مرغداری. اما اگه تشریف بیارید همین منطقه می بینید که هدف از حفر چاه جهت مرغداری وسیله بوده است در این شهرستان بعضی از چاه ها مدت ۹۰ روز تابستان اصلا خاموش نشده اند کشت طالبی- ذرت -کاهو چغندر قند از جمله محصولاتی است که از این مرغداری تولید می شود.

  3. جناب مهندس خسته نباشی ببخشید تا حضرتعالی وفرماندار محترم نخواهید هیچ چاهی بسته نمی شود

  4. یکی از ارزیاب ها و ناظر مراکز و تنظیم گزارشات برای رئس سازمان وقت شما بودید فراموش کردید در حوزه ریاست بودید به جای حاشیه سازی برنامه کاری خود را اجرا کنید و از دلسوزی و توان فر ماندار توانا و فهیم و از نماینده شهرستان جهت اعتبارات استفاده کنید در ضمن به جای جلوگیری آب الگوی کشت ارائه نمائید

  5. حکایت های مدیریتی

    عقاب و کلاغ ها

    ——————————————————————————–

    متن حکایت

    عقاب پیری در اثر کهولت به حال مرگ افتاده بود و در حالی که آخرین نفسهایش را می کشید کلاغ هایی را دید که بر گردش حلقه زده و قصد داشتند لاشه اش را بخورند.

    عقاب تیز پرواز و مغرور که هرگز خود را چنین خوار و ضعیف ندیده بود به خشم آمد و از آخرین نیرویش مدد گرفت و به آنها حمله کرد. کلاغ های ترسو و بزدل پا به فرار گذاشتند. عقاب پیر حتی در حال مرگ نیز از قدرت خویش خبر داشت اما کلاغ های بزدل با آنکه تعدادشان زیاد بود مقاومت را جایز ندانستند و فرار کردند.

    شرح حکایت
    …………………………………………………………………………………………………….

    مشکلات و مسائل بی شباهت به کلاغ های بیمناک نیستند به شرطی که همچون عقاب به آنها حمله ور شویم.

    مشکلی نیست که آسان نشود مرد آنست که هراسان نشود

    کلیدواژه‌ها : اراده ؛ قدرت ؛ اعتماد به نفس ؛ حل مسئله ؛ روش برخورد با مسائل ؛ موفقیت

  6. سلام مهندس اگر به فکر سد معشوره نباشید در آینده نزدیک کوهدشت به شهر ارواح تبدیل خواهد شد .

  7. مهندس خسته نباشید به فکر شهرمات باشید

  8. مدیریت محترم میرملاس جناب آزادبخت من که یک کشاورز ازطایفه آزادبخت هستم ودیروز یک کامنت درباره سخنان رئیس کشاورزی استان لرستان نوشته ولی شما بااینکه کاملا ازوضع کشاورزی کوهدشت آگاه می باشید آنرا درج نکرده ودرتماشای دیدعموم قرار ندادی خواهش دارم آن را برای مشاهد همه درج نماید باتشکرازشما

  9. عرض درودوادب جناب غضنفری شماخودازاین منطقعیددردرانیک میدانی ونیزدرمان رافقط میماند شوق خدمت خالصانه ک خوشبختانه شماداریدامیدمیرودباتوکل بخدادرراستای ماندگاری نام نیکتان شاهد ب ثمره نشستن اقدامتتان باشیم

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.