- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

جدی بودن بحران آب در کوهدشت/ با حفر چاه های غیرمجاز برخورد شود

IMG15120906

 

میرملاس نیوز/ سرویس سیاسی:

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان با جدی خواندن بحران آب در کوهدشت، برخورد قانونی با چاه های غیرمجاز در این شهرستان را امری ضروری عنوان کرد.

 

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از  مهر، مهندس مهرداد غضنفری عصر یکشنبه در جلسه شورای کشاورزی کوهدشت با بیان اینکه کوهدشت زمانی یکی از قطب های کشاورزی کشور بود، گفت: متاسفانه طی برخی سال های گذشته اقداماتی بدون برنامه انجام شده که وضعیت نامناسب امروز را به وجود آورده است.

وی با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های بخش کشاورزی لرستان به ویژه شهرستان کوهدشت، گفت: آنچه یک استان برای توسعه نیازمند است لرستان دارد به طوریکه این استان می تواند علاوه بر تامین نیازهای خود می تواند حتی سالیان سال نیاز استان های دیگر را تامین کند.

مهندس غضنفری با بیان اینکه لرستان از منابع آب، اقلیم و خاک مناسب برخوردار است افزود: لرستان یک ایران کوچک است اما به بخش کشاورزی به رغم اینکه از همه بخش های دیگر در توسعه استان مهم تر است کمتر پرداخته شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان اظهار داشت: بیشترین ضربه را ارائه آمارهای بی بنیان و غیرمرتبط به این بخش وارد کرده اند به طوریکه آماری که به عنوان مبنای برنامه ریزی محسوب می شود هنوز در بخش کشاورزی با تردید دیده می شود و همین امر باعث شده نتوانیم نظر مسئولان مرکز را در رابطه با خواسته های خود جلب کنیم.

وی تصریح کرد: باید برنامه محوری را در دستور کار قرار داد تا ضمن سرمایه گذاری در بخشهای اولویت دار، نقاط قوت تقویت شود.

مهندس غضنفری با بیان اینکه در بعضی نقاط لرستان بر اساس حتی یک دهم ظرفیت های آن سرمایه گذاری نشده است، ادامه داد: به عنوان مثال اگر می بایست صنایع مرتبط با محصول انار در کوهدشت ایجاد شود، در مناطق دیگری از لرستان احداث شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان همچنین با اشاره به سخت گیری برخی بانک ها در اعطای تسهیلات به کشاورزان، گفت: متقاضیان در گرفتن تسهیلات بانک کشاورزی و وجود ضمانت نامه ها مشکل دارند که بانک ها باید در دادن تسهیلات به کشاورزان انعطاف بیشتری از خود نشان دهند.

مهندس غضنفری با اشاره به وجود چاه های غیرمجاز در کوهدشت و بحران آب در این شهرستان، بیان داشت: بحران آب در کوهدشت بسیار جدی است و باید چاههای مجاز آب را در این شهرستان ساماندهی کرده و با چاه های غیرمجاز برخورد قانونی صورت پذیرد.