- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

۹۸ درصد کشاورزی‌ کوهدشت دیم است

13930824000923_PhotoA

 

امام جمعه کوهدشت گفت: ۹۸ درصد کشاورزی‌ کوهدشت دیم است.

به گزارش میرملاس به نقل از فارس، حجت‌الاسلام ابراهیم طهماسبی ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: در سال‎جاری رتبه نخست تولید گندم و جو مربوط به شهرستان کوهدشت بوده است، این در حالی است که ۹۸ درصد کشاورزی‌های این شهرستان دیم است.

وی عنوان داشت: کوهدشت دارای موقعیت بسیار ممتازی در بخش کشاورزی است و معروف به انبار غله لرستان است و اگر کشاورزی‌های کوهدشت درست هدایت شوند، تا مرز یک میلیون تن محصول می‌دهد.

این مسئول ادامه داد: بحث جایگزینی محصولات پر آب در این شهر ضروری است و باید انجام شود، همچنین روی محصول زعفران و کلزا که کشت جایگزین هستند، باید کارشناسانه کار کرد.

طهماسبی تصریح کرد: باید در بحث آب به جد صرفه‌جویی شود، زیرا در کشاورزی کوهدشت تاثیر بالای دارد.

امام جمعه کوهدشت بیان کرد: حاشیه رودخانه سیمره امن‌ترین زمین برای سرمایه‌گذاری است، بنابراین سرمایه‌گذاران این فرصت خوب را نباید از دست بدهند.

طهماسبی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: با اینکه برای چندمین بار از وزیر نیرو برای سفر به شهرستان کوهدشت دعوت کرده‌ایم، اما تاکنون به کوهدشت نیامده و این دعوت را اجابت نکرده است، بنده از این قضیه تعجب می‌کنم، زیرا مردم کوهدشت هم جزئی از مردمان ایران هستند و این حق را دارند که مسئولی بیاید از نزدیک مشکلات آنها را ببیند.

این مسئول از بانک‌ها استان لرستان به ویژه بانک ملی استان لرستان خواست، در خصوص پرداخت تسهیلات به مردم کوهدشت توجه ویژه‌ای داشته باشند، تا بخشی از مشکل اشتغال حل شود.

وی خطاب به مدیران دستگاه‌های مختلف یادآور شد: باید از دام‌های این شهرستان به خوبی حفاظت و واکسن آنها به موقع زده شود.

طهماسبی ادامه داد: مشکل مرغداری‌های کوهدشت به جد حل شود، سدهای خاکی اگر باشند، مشکل کمبود آب حل می‌شود و این مهم ضروری است.

امام جمعه کوهدشت با بیان اینکه روند قطع و نابودی جنگل‌‎های کوهدشت نگران کننده و با این روش فاجعه در راه است، گفت: باید مسئولان مربوط توجه خود را بر این موضوع بیشتر کنند، اداره بازرگانی بر قیمت‌ها نظارت داشته باشد، زیرا گزارش‌ها نشان از این است که نرخ قیمت گوشت مرغ کوهدشت گران‌تر از سایر شهرهای استان است.