تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
6

دانش آشتیانی هم رای نیاورد/”روحانی”سرپرست وزارت علوم می شود

  • کد خبر : 60631
  • 27 آبان 1393 - 17:58

دانش آشتیانی وزیر پیشنهادی علوم موفق به کسب رای اعتماد از مجلس نشد. به گزارش میرملاس/سرویس خبر و رسانه به نقل از تیک، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز خود برنامه‌های “فخرالدین احمدی دانشآشتیانی” را مورد بررسی قرار دادند و در نهایت به این وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت علوم، تحقیقات و […]

A0602450
دانش آشتیانی وزیر پیشنهادی علوم موفق به کسب رای اعتماد از مجلس نشد.

به گزارش میرملاس/سرویس خبر و رسانه به نقل از تیک، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز خود برنامه‌های “فخرالدین احمدی دانشآشتیانی” را مورد بررسی قرار دادند و در نهایت به این وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رأی اعتماد ندادند.

بدین ترتیب، وزیر پیشنهادی علوم از مجموع آرای مأخوذه با کسب ۷۰ رأی موافق، ۱۷۱ رأی مخالف و ۱۳ رأی ممتنع، نتوانست عضو کابینه شود.

بهارستان‌نشینان با برگزاری جلسه علنی در صبح امروز، بررسی صلاحیت و برنامه‌های چهارمین گزینه پیشنهادی دولت یازدهم برای تصدی وزارت علوم را مورد بررسی قرار دادند.

 دکتر روحانی رئیس‌جمهور کشورمان روز سه‌شنبه هفته گذشته در نامه‌ای به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی «فخرالدین احمدی‌دانش‌آشتیانی» را به عنوان وزیر پیشنهادی خود برای تصدی سکّان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به منظور کسب رأی اعتماد به مجلس معرفی کرد.

رئیس‌جمهور پیش از این «جعفر میلی‌منفرد»، «رضا فرجی‌دانا» و «محمود نیلی‌احمدآبادی» را به عنوان وزرای پیشنهادی علوم به مجلس معرفی کرده بود که میلی‌منفرد نتواست از پارلمان رأی اعتماد بگیرد، اما فرجی‌دانا پس از کسب رأی اعتماد مجلس در آبان‌ماه سال گذشته تنها ۱۰ ماه سکاندار این وزارتخانه بود و سپس استیضاح شد.

روحانی، سرپرست وزارت علوم می شود

حسن روحانی رئیس جمهور ایران پس از عدم رای اعتماد مجلس به دانش آشتیانی، سرپرست وزارت علوم می شود.

به گزارش «تیک»، وقت قانونی برای اداره وزارتخانه توسط سرپرست ۳ ماه اعلام شده که اکنون از آن زمان به دلیل عدم رای اعنماد مجلس به وزرای پیشنهادی، عبور شده است.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=60631

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. بنده ۳ پیشنهاد دارم”
    ۱. کلاً وزارت علوم را از لیست وزارت ها حذف و آن را با سایر وزارتخانه ها ادغام کنند.
    ۲. بنده را به عنوان وزیر پیشنهاد دهند چون از آنجا که هیچ فعالیتی چه اقتصادی و چه سیاسی ندارم هیچ نقطه سیاهی در پرونده ام ندارم.
    ۳. از خود آقایون مخالف بخواهند یکی از بین خودشان معرفی کنند.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.