تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
11

استاندار در مراسم تجلیل از یک معلم فداکار: لرستان سرزمین ایثار است

  • کد خبر : 60662
  • 27 آبان 1393 - 22:58

  استاندار لرستان در مراسم تجلیل از یک معلم فداکار در این استان، با بیان اینکه روحیه فداکاری و ایثار باید به نسلهای آینده منتقل شود، گفت: ایثار و فداکاری در این مرز و بوم، جغرافیا نمی شناسد و یک تاریخ شده است. به گزارش میرملاس به نقل از ایرنا، «هوشنگ بازوند» در مراسم نکوداشت […]

81391963-6085769

 

استاندار لرستان در مراسم تجلیل از یک معلم فداکار در این استان، با بیان اینکه روحیه فداکاری و ایثار باید به نسلهای آینده منتقل شود، گفت: ایثار و فداکاری در این مرز و بوم، جغرافیا نمی شناسد و یک تاریخ شده است.

به گزارش میرملاس به نقل از ایرنا، «هوشنگ بازوند» در مراسم نکوداشت «کاظم صفرزاده» معلم فداکار لرستانی و دانش آموزان زنده یاد «امین قوچی»، «امین رحیمی» و «وحید سپهوند» که در خبرگزاری فارس برگزار شد، افزود: قطعاً امروز تجلیل از صفرزاده تجلیل از ایثار، فداکاری، شهادت و جوانمردی است و این تجلیل، فداکاری و ایثار با فرهنگ لرستان عجین شده است.

وی با تاکید بر اینکه در استان لرستان، فرهنگ فداکاری امروز یک هویت است، خاطرنشان ساخت: اگر تاریخ را مرور کنید می بینید جغرافیای لرستان پر از ایثار بوده و در هشت سال دفاع مقدس، ایثار و فداکاری مردم، نقطه پررنگ این استان بوده است.

«کاظم صفرزاده» معلم فداکار لرستانی ۲۸ مهر ماه سال جاری برای رساندن دانش آموز مجروحش به بیمارستان، گرفتار سیلاب شد و به همراه ۳ دانش آموز همراهش جان به جان آفرین تسلیم کردند.

پیکر دانش آموزان فردای حادثه و پیکر بی جان این معلم فداکار، دو هفته پس از این حادثه در روز تاسوعای حسینی پیدا شد.

استاندار لرستان گفت: امروز خدا را شاکریم دفتر شهادت، ایثار و فداکاری در استان لرستان بسته نشده و همچنان مفتوح است.

وی اضافه کرد: نقطه اوج ایثار و فداکاری، شهادت است و الحمدلله این ایثارگری در قوم لر به یک هویت تبدیل شده و فداکاری به عنوان یک برند در لرستان است.

بازوند با اشاره به روز حادثه و درگذشت مرحوم صفرزاده گفت: حدود یک ماه پیش در مهرماه بارندگی شدیدی حدود ۵۳ میلیمتر در لرستان رخ داد که در چند سال گذشته چنین بارشی نداشتیم. نتیجه آن، یک سیل عظیم بود که خودروی حامل این معلم فداکار، سه دانش آموز همراه او و یک سرنشین دیگر را با خود برد.

استاندار لرستان افزود: وقتی بررسی کردیم، دریافتیم مشاور پل، طراحی آن را برای ۲۵ سال انجام داده بود در حالی که چنین سیلی در طول بیش از ۵۰ سال اخیر رخ نداده بود.

بازوند خاطرنشان کرد: بلافاصله تمام اکیپ های مستقر وارد عمل شدند و جنازه دانش آموزان را پیدا کردند، اما یافتن پیکر مرحوم صفرزاده و جهانگیری با وجود کمک گرفتن استانداری لرستان از استان های کرمانشاه، اصفهان و مرکزی میسر نشد.

استاندار لرستان با بیان اینکه پیدا شدن جنازه ها حکمتی داشت، گفت: اکیپ ها یک هفته موضوع را پیگیری کردند، اما پیکرها پیدا نشد. خانواده ها هم بصورت مکتوب نوشتند که دیگر راضی به زحمت گروه های پیگیری نیستیم.

وی افزود: دهیاری که جنازه ها را پیدا کرده بود، می گوید روز تاسوعا نشستیم و متوسل به حضرت عباس علیه السلام شدیم و جنازه ها را پیدا کردیم. این جنازه ها در روز عاشورا هم به خاک سپرده شد.

**مرحوم صفرزاده مصداق بارز فداکاری است

«ابراهیم آقامحمدی» نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم اظهار داشت: واقعاً اقدام مرحوم صفرزاده مصداق بارز فداکاری است و انسان هنگامی که چنین حرکاتی را می بیند، خوشحال می شود در جامعه اسلامی مان هنوز پیوند وفا، محبت و کمک به هم نوع زنده است.

آقامحمدی افزود: در این حادثه، ما می بینیم معلمی که درسش را داده است و مسئولیتی ندارد، وقتی حادثه برای دانش آموزش پیش می آید احساس مسئولیت او را آرام نگذاشته و با ماشین شخصی خود در یک هوای بارانی با دانش آموزان دیگر او را همراهی می کنند و جان خود را در این راه فدا می سازند.

نماینده خرم آباد تصریح کرد: به عنوان یک درس، باید این رفتار را سرلوحه خود در زندگی قرار دهیم و به آن عمل کنیم، چرا که پاداش کار نیک، کار نیک را افزون می کند.

وی با قدردانی از برگزاری مراسم تجلیل قربانیان توسط استانداری، از نهادهای مسئول خواست از نظر مالی نیز خانواده این معلم فداکار و دانش آموزانش را پشتیبانی کنند.

** باید الگوهای ما فراتر از امثال دهقان فداکار باشد

«حمیدرضا کفاش» معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش نیز به عنوان نماینده وزارتخانه در این مراسم گفت: معلمی باید همراه با عشق و علاقه ای به مخاطب باشد تا در جامعه تاثیر لازم را بگذارد.

کفاش با اشاره به ایثارگری معلمان افزود: معلم نقش راهنمایی، روشنگری و ایثار و فداکاری هم دارد و در این بین، معلمان بزرگی برای هدایتگری جان خود را در طبق اخلاص می گذارند که نمونه آن ۵ هزار معلم شهید و معلمان جانباز و ایثارگر در دوران دفاع مقدس است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: جا دارد امروز الگوهای ما بالاتر از امثال دهقان فداکار باشند چون امثال مرحوم صفرزاده ها فداکاری های جدیدی را به منصه ظهور گذاشته اند که باید در نامگذاری ها و برنامه های مختلف از آنها استفاده کرد.

**ایثارگری و فداکاری در ایرانی ها تبلور دارد

«سید نظام الدین موسوی» مدیرعامل خبرگزاری فارس نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و همه ایثارگران اظهار داشت: مرحوم صفرزاده معلم فداکار لرستانی با کار ارزنده و ارزشمند خود به همگان درس فداکاری داد.

وی با بیان اینکه آنچه باعث قوام فرهنگی می شود همین ایثارگری ها است، افزود: نه تنها در زمان جنگ بلکه در همه دوران ها و مقاطع روحیه از خود گذشتگی باید رایج باشد و اصطلاح جوانمردی و مردانگی در بنیان های فرهنگی ما باید همیشه آویزه گوش باشد.

موسوی تصریح کرد: نسل جدید و جامعه ما مشکلات بسیاری دارد و به نظر می رسد خصلت های خوب در آن به دست فراموشی سپرده می شود در حالی که باید آنها را پاس بداریم و نگذاریم از ذهن مردم فراموش شود.

**مرحوم صفرزاده مصداق معلمان شاگرد نگر بود

«گودرز کریمی فر» مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان نیز در این مراسم گفت: در آموزش و پرورش به دنبال تربیت معلمانی هستیم که شاگردنگر هستند و این معلم فداکار مصداق آن بود.

وی تصریح کرد: مرحوم صفرزاده وظیفه شناس، صمیمی و مهربان بود و به خاطر عاطفی بودن و بعد وظیفه شناسی خود، این حادثه را پذیرفت و در حال حاضر او در عین مقبولیت در بین دانش آموزان محبوب است.

کریمی فر خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش لرستان با ۳۰۷ هزار دانش آموز و ۳۰ هزار پرسنل، خود را مصیبت زده و داغدار می داند و معتقدیم هرگاه کار باورمند و خیری انجام می شود، آن فرد دارای هدف، تعصب و احساس مسئولیت است.

در این مراسم از تمثال کاظم صفرزاده معلم فداکار لرستانی توسط همسر وی رونمایی شد و لوح تقدیر و هدایایی از طرف خبرگزاری فارس، وزارت آموزش و پرورش و دیگر نهادها و سازمان ها به خانواده معلم فداکار لرستانی، خانواده دانش آموزان حادثه دیده و یابنده مرحوم صفرزاده اهدا شد.

مراسم تجلیل از فداکاری مرحوم «کاظم صفرزاده» معلم فداکار لرستانی با همکاری وزارت آموزش و پرورش در نمایندگی استان فارس در شهر خرم آباد برگزار شد.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=60662

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 7در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۷
  1. فداکاری مرحوم صفرزاده الگویی متعالی در جهت اهداف کلان تعلیم و تربیت است روحش شاد و یادش گرامی باد

  2. دست مریزاد کار بجا و قشنگی بود . دست همگی درد نکنه .روحش شاد و یادش گرامی باد

  3. روحش شاد باد

  4. بی شک کار بزرگ مرحوم صفرزاده تا سالها ی متمادی در خاطرها و خاطره ها خواهد ماند . ایشان با نثار جان عزیز خود روح ایثار و فداکاری را درجامعه امروزی زنده کرد . عمل از خودگذشتگی این مرحوم به مراتب بزرگتر و تاثیر گذارتر از کار دهقان فداکار و امثال آن بود ولذا بر متولیان آموزش و پرورش فرض است که از جانگذشتگی این اسطوره فداکاری را به گوش همگان برسانند و از طرق مقتضی با پوشش خبری مناسب و برپایی مراسمات ویژه در رسانه های ملی ترتیبی داده شود که منبعد در کتب درسی دانش اموزان هم منعکس شود .

  5. نوش دارو پس از مرگ کاظم چه سود؟؟!
    همیشه بایستی یه اتفاق بزرگ بیفته تا …ها وارد صحنه شن؟؟!
    ۱۰۰تامراسم تجلیل دیگه ام بگیرن هیچی درس نمیشه…
    به جای این کارا به فکر دستوپا کردن چن تا مرکز بهداشتی درمانی شن تا برای بارهای دیگه !!!
    این اتفاقا نیفته البته خاهشن..

  6. با سلام و تجلیل از اقدام ارزشمند پایگاه تحلیلی میرملاس در اشاعه خبر معلم فداکار لرستانی
    به عرض دوستان عزیز می رسانیم مراسم نکوداشت معلم فداکار لرستانی و دانش آموزان فقید حادثه سیلاب خرم آباد با مشارکت وزارت آموزش و پرورش و خبرگزاری فارس در محل خبرگزاری واقع در میدان فردوسی تهران برگزار شد . در این مراسم که قریب ۳ ساعت به طول کشید بسیاری از لرستانی های مقیم پایتخت حضور داشتند

  7. تجلیل از زنده یاد کاظم صفرزاده تجلیل از فرهنگ فداکاری وگذشت و فداکاری وگذشت در فرهنگ است که نمونه بارز ان زنده یاد صفرزاده میباشد که امید است در کتاب درسی دانش اموزان بیاید روحش شاد

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.