- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

آرامش با آسایش متفاوت است

z3 

 

به گزارش میرملاس به نقل از ایسنا  ناصر امیری، با بیان اینکه توکل و ایمان به خدا باعث آرامش انسان می‌شود، گفت: افراد برای این‌ که به آرامش برسند لازم است درک درستی از توانی‌ها و ناتوانایی‌های خود داشته باشند تا متناسب با آن توانایی‌ها و کاستی‌ها از خود توقع داشته باشند.

 وی افزود: برخی افراد انتظارات بی‌جا از خود دارند و این به‌خاطر آن است که درک و شناخت درستی از توانمندی‌های خود ندارند و همین آشنا نبودن با نقاط ضعف و قوت خود است که می‌تواند باعث آرامش انسان یا برهم زدن آرامش او باشد.

 این روان‌شناس با بیان اینکه داشتن آرامش در زندگی در گرو این است که واقعیت‌های زندگی را قبول و در لحظه زندگی کنیم، اظهارکرد: انسان باید برای دستیابی به آرامش به آن‌ چه که دارد قانع باشد.

 وی مدیریت فکر و اندیشه را در داشتن آرامش بسیار مهم دانست و بیان‌کرد: انسان با دورکردن افکار منفی از خود می‌تواند زمینه آرامش را در زندگی خود فراهم آورد. فرد باید تلاش کند همواره تفکر مثبت داشته باشد.

 

این روان‌شناس با بیان اینکه آرامش با آسایش متفاوت است، گفت: گاهی انسان زمینه‌های آسایش مثل ماشین، منزل، پول و… را دارد اما آرامش ندارد لذا این دو با هم متفاوت هستند گاهی افرادی هستند آسایش ندارد اما آرامش دارند و گاهی هستند افرادی‌ که با نداشتن لوازم آسایش، از آرامش زیادی برخوردار هستند.

 وی افزود: احساس رضایت از خود می‌تواند فرد را در دستیابی به آرامش کمک کند اگر فرد تشخیص بدهد در جامعه در هر پست و مقامی که قرار دارد برای جامعه‌اش سودمند است، آن فرد به یک آرامش دست می‌یابد.

 امیری گفت: فرد وقتی به منزل می‌آید باید به خانواده برسد چرا که عاطفه و محبت نسبت به فرزند و همسر می‌تواند باعث آرامش شود.

 وی با بیان اینکه ارتباط‌ها و روابط صمیمی در جامعه می‌تواند موجب آرامش شود، اضافه‌کرد: ما باید سعی کنیم فکر و تمرکزمان را بر افکار مثبت متمرکز کنیم.

 امیری با بیان اینکه روابط اجتماعی می‌تواند باعث آرامش شود، ادامه‌داد: مشکلات در زندگی همه وجود دارد آنچه مهم است این است که بتوان از این مشکلات سربلند بیرون بیائیم و از فشار و استرس بر خود و خانواده جلوگیری کنیم که لازمه موفقیت در برابر مشکلات این است که مهارت حل مسئله داشته باشیم.