تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
5

بسیج ظرفیت بزرگی برای توسعه کشور است

  • کد خبر : 60811
  • 29 آبان 1393 - 16:43

  استاندار لرستان گفت: بسیج ظرفیت بزرگی برای توسعه کشور است چراکه کار بسیجی زودتر از موعد زمان بندی شده انجام می شود و صداقت در انجام کارهای بسیجی بارز است. به گزارش میرملاس به نقل از ایرنا، هوشنگ بازوند روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان افزود: وضعیت کنونی کشور می طلبد ویژگی های […]

IMG_23041

 

استاندار لرستان گفت: بسیج ظرفیت بزرگی برای توسعه کشور است چراکه کار بسیجی زودتر از موعد زمان بندی شده انجام می شود و صداقت در انجام کارهای بسیجی بارز است.

به گزارش میرملاس به نقل از ایرنا، هوشنگ بازوند روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان افزود: وضعیت کنونی کشور می طلبد ویژگی های بسیج را برای نسل امروز تفسیر کنیم چراکه از میان چندین ویژگی بسیجی تنها یک سری مشخصه های عامیانه مطرح شده است.

وی با تاکید بر تبیین بسیج و نقش بسیجی برای نسل حاضر، مدیران و آیندگان ، عظمت را از ویژگی های بسیج برشمرد و گفت: بسیج پیکره ای به وسعت ایران اسلامی دارد و دارای پشتوانه عظیم فکری و تجربی است.

وی با اشاره به موضوع بسیج و مدیریت جهادی نیز اظهارداشت: بسیج مختص روزهای سخت جنگ نیست و امروز تکیه بر تفکر بسیجی و مدیریت جهادی، تنها راه نجات و عزت کشور است.

وی معنویت، شجاعت، اعتماد به نفس، غیرت ، تلاش و مجاهدت را از دیگر ویژگی بسیجیان دانست و گفت: امروز باید برای توسعه لرستان لباس خاکی بسیج را به تن کرده و برای بهبود معیشت و اقتصاد مردم تلاش کنیم.

وی همچنین با اشاره به بودجه سال ۹۴ گفت: ۸۵درصد بودجه عمرانی کشور ملی و مابقی استانی است که سالیانه ۷.۵درصد از بودجه استانی به صورت الزامات قانونی در بودجه قید می شود.

بازوند ادامه داد: اگرچه تاکید شده تا پایان برنامه سوم نیمی از اعتبارات عمرانی ملی و نیم دیگراستانی باشد اما در حال حاضر ۳۱ استان کشور تنها ۷.۵ درصد بودجه عمرانی کشور را دارند و برای مابقی بودجه در تهران تصمیم گیری می شود.

وی ادامه داد: نیمی از ۸۵ درصد بودجه عمرانی ملی در قالب سیستم چانه زنی قابل جذب بوده که مدیران دستگاههای اجرایی استان باید با حضور در وزارتخانه های مطبوع، نسبت به جذب این اعتبارات اقدام کنند.

وی همچنین به کسری بودجه جاری ادارات استان اشاره کرد و گفت: اعتبار جاری استان نسبت به استانهایی که کارمند کمتری دارند پایین تر بوده به نحوی که مدیران دستگاههای استان هم اکنون ۱۰۰ میلیارد تومان کسری دارند.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=60811

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. جناب استاندار
    حذف بسیاری از نیروهای بسیجی در استانداری وادارات کل چه توجیهی میتواند داشته باشد

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.