تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
8

خاطره جانباز حاج یونس قبادی از شهید والامقام محمدعلی طالبی زاده

  • کد خبر : 60830
  • 29 آبان 1393 - 19:11

 امام خمینی (ره) : شهادت در راه اسلام برای همه ما افتخار است .     شهید والامقام محمدعلی طالبی زاده   در سال ۱۳۶۴ در منطقه عمومی در بندیخان عراق، خودمان را برای عملیات سر تک آماده میکردیم به همراه برادر عزیز و جانبازم بهزاد باقری در داخل سنگر بزرگی که متعلق به عملیات […]

 امام خمینی (ره) : شهادت در راه اسلام برای همه ما افتخار است .

 

 

MOHAMAALI_TALEBI

شهید والامقام محمدعلی طالبی زاده

 

در سال ۱۳۶۴ در منطقه عمومی در بندیخان عراق، خودمان را برای عملیات سر تک آماده میکردیم به همراه برادر عزیز و جانبازم بهزاد باقری در داخل سنگر بزرگی که متعلق به عملیات لشگر بود مشغول تهیه کالک و نقشه بودیم سرمای شدیدی منطقه را فرا گرفته بود.

سنگر عملیات هم چون بزرگ بود گرم کردنش دشوار بود، جهت تهیه کالک چون با دستگاهی بنام اوپک کار میکردیم میبایست اتاق کاملا تاریک باشد تا کار به خوبی انجام شود.

در حین انجام کار بودیم که شهید بزرگوار محمدعلی طالبی زاده وارد شدند و بلافاصله سرمای شدید سنگر را احساس کردند و گفتن چرا اینقدر سنگرتان سرد است . من گفتم فرصت تهیه هیزم نداریم.

این شهید بزرگوار در دژبانی پل جمهوری مشغول خدمت بودن. چند ساعت طول نکشید که یک دستگاه کمپرسی مایلر وارد محوطه قرارگاه شد و متوجه شدیم که آن شهید بزرگوار با توجه به اینکه مسئولیتی در آن خصوص نداشت مقدار بسیار زیادی هیزم برایمان آورده و با آن کارش هم به ما دلگرمی داد هم سنگر سردمان را گرم کرد.

یاد و خاطره شهید طالبی زاده و دیگر شهدای گرانقدرمان گرامی باد ان شاالله

دست بوس خانواده شهدا یونس قبادی

 

5b6ed41b4680f029e614e22a1b38c54755461899d5fc321c284e1241b999ca26

جانبازان سرافراز حاج یونس قبادی و حاج بهزاد باقری و راننده کمپرسی

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=60830

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 15در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱۵
  1. سلام درود خدا برکلیه شهدای جنگ تحمیلی الخصوص شهید والامقام طالبی زاده وسلام بر جانبازان سرافراز حاج یونس وحاج بهزاد حاجی دست گلتان درد نکند یاعلی

  2. درود بر حاج یونس قبادی یادگار روزهای سخت و دشوار
    خاطره جالبی بود . خداوند شهید طالبی زاده را که یک شهید خاص
    بود با شهدای کربلا محشور نماید

  3. سلام وعرض ادب دارم خدمت فرمانده لایق وبزرگوار ویار همراه سرداران شهیدوگمنام شهرم حاج یونس عزیز .وامیدوارم همچون سالهای دفاع که همیشه لیاقت وتوانمدی آنجناب برکسی پوشیده نبود
    اینبار نیز درانتقال روایت ایثاروارزشهای رزمندگان وشهدابه نسل جوان موفق وموید باشید .ودرپایان دورد وسلام بروح همه شهدا خصوصا شهید عزیز طالبی زاده.

  4. اللًّهُـ‗‗ـمَ صَّـ‗‗ـلِ عَـ‗‗ـلَى مُحَمَّـ‌‗‗ـدوَ آلِ مُحَمَّـ‗‗َـدوعَجِّـ‗‗ـلّ فَّرَجَهُـ‗‗ـ.

    باز آمــــدم و در برابر عظمت ِ روح ِ بلندتـــان ، تمام قــد ایستادم …

    دست بر سینه …سر فرود میآورم..

    و سلام میـــدهم به ارواح ِ پاکتان : السـلام علیک یا انصار ابی عبدالله…

    .
    .
    .

    کجــا گل‌هــای پَرپَر می‌فــروشنـــد؟

    شهــادت را مکــرّر مــی‌فــروشنــد؟

    دلــم در حــســرتِ پـــــــــــــــــــــــرواز پــوســیــد …

    کجا بال کبـوتــر می‌فــروشنــــد؟!
    سلام و دورد بر حاج یونس قبادی سردار رشید و دوست داشتنی ،دست مریزاد بسیار عالی بود .
    سلام وصلوات بر حاج بهزاد عزیز و مهندس سعید نازنین ،خدا قوت

  5. سلام ، تشکر از حاج یونس وحاج بهزاد عزیز، یاد این شهید عزیز گرامی باد حدود سی سال همسایه دیوار به دیوار بودیم با اینکه بعضی از رفتارهای شخصیش که مزاحمتی هم برای کسی نداشت در آن دوره منطبق با عقاید وباورهای ما نبود اما از یک طینت و جوهره وذات پاکی برخوردار بود وهمین رمز رستگاری وشهادتش شد. خیلی ها با ظواهری مقدس از قافله وکاروان شهادت و ایثار جا ماندند. امید است ظاهرمان چون سلمان ودرونمان چون ابوسفیان نباشد.

  6. جنگ رفت وعشق یک افسانه شد/ دل شکست و عشق هم بی خانه شد. سلام برادر بالنگ خسته نباشی . امیدوارم همه ما پیرو راه شهدا و تابع امر رهبر عزیزمان باشیم

  7. با سلام و صدها سبد گل سپاس به درگاه ایه های سرخ و پرپر شده ی ایران زمین و آنانیکه رسالت سنگین پیام رسانی شهدا را بردوش تعهد پذیر خویش برای ادای دین به آن سروهای سربلند به انجام میرسانند.
    از شهدا و آنانیکه جان و جهان خویش را معبر درخشش نور و جمال الهی قرار داده اند نمی توان چیزی گفت و قلم وزبان فرو می ماند.
    براستی شهید سربلند محمد علی طالبی زاده خود کتاب مفصلی است از جوان مردی ، شجاعت ، آزادگی و دلدادگی به محبوب و عروج سرخ بر قله های رفیع انسانیت . او پیش از انقلاب اسلامی به گونه ای و پس از درخشش انقلاب اسلامی به گونه ای دیگر و ماندگار تر حدیث مفصل زندگی خدایی را در معرض دید و داوری طالبان عزت و کرامت نهاد.
    شهید طالبی زاده باید بیش از پیش زندگی و سیر و سلوک خدایی او با شیوه ای هنرمندانه و اثر گذار به نسل جویای سبک زندگی اسلامی ایرانی ارائه گردد.بی تردید نمی توان از آن جوان مرد پاکباز سخن گفت و نام ویاد پدر گرانقدرشان میرزا علی اکبر طالبی زاده و مادر گران سنگشان که تندیسی از دینداری و ایمان و ادب و اخلاق شایسته است یاد نکرد ای شهید ای به معراج نشسته در کوه های سرد و برافراشته ی در بندی خان در ان خلوت رازآلود بهشت برین نیز مارا دریاب که امروز و همیشه نیازمند نام ویاد شمائیم.
    امید آنکه بر سفره کرامت و رضوان الهی در نزد سرور و سالار شهیدان بویژه در کنار یاران پاکبازش چون حر همنشین و همراه باشید.

  8. برادر بزرگوار جناب آقای آزادبخت از اینکه با اطلاعات گرانقدر خود و بدرستی چیدن مطالبتان در کنار هم به محتوای خاطره ما ارزش دادی بسیار سپاسگزارم و برایتان از ایزد منان توفیق روز افزون خواستارم . ماندگار باشید و سربلند . انشاا..

  9. کجائید ای شهیدان خدایی . دورود بر بجا مانده از شهدا سردار سرافراز مرد سختیهای حاج یونس قبادی .و به روح شهید طالبی زاده صلوات میفرستیم

  10. با عرض سلام وادب خدمت یادگار روزهای سخت حماسه وایثار ،حاج یونس عزیز بی شک دلاور مردی های حضرتعالی وبرادران بزرگوارتان مرحوم حاج حمید قبادی دوست داشتنی ومرحوم خلیل قبادی ودیگراعضای خانواده مکرمتان بر کسی پوشیده نیست ،الحق خانوادگی دین خود به اسلام وانقلاب ادا کرده اید وهمواره رفتار ،منش وصبوری های پدر بزرگوارتان زبانزد خاص وعام است وامثال اینجانب باید از این مرد بزرگ درس بگیریم که علیرغم اینهمه داغ که بر دل دارد هچنان چون کوهی استوار ایستاده ودر بیشتر فراخوانی های بسیج شرکت می نمایند وهمین امر باعث دلگرمی ما کوچکترها شده است .خداوند به ایشان وخانواده محترم عاقبت بخیری در دنیا وخرت عطا فرماید.انشاالله.
    حاج یونس عزیز بسیار خاطره زیبایی بود .مشتاقانه منتظر درج خاطرات زیبایتان هستیم .اجرکم عندالله

  11. شماشهیدان زنده اید.آرامش امروزمامدیون دلاوریهای دیروزشماست.سلامت وپاینده باشیدجناب آقای حاج یونس قبادی بزرگوار

  12. باسلام و تشکر از یادگارشهدا حاج یونس عزیز
    یاد شهید طالبی زاده بخیر و خوشا به حال او که با شهادت ، خدای خویش را ملاقات نمود .
    جاری شدن نام او بر زبان و قلممان یادآور خاطراتی بس عجیب و آموزنده از زندگی سراسر فراز و نشیب آن عزیز است.
    وقتی نام دربندیخان را می شنوم بی اختیار نام بسیاری از دلاورمردان شهرمان در ذهن تداعی می شود و در این میان شهید طالبی زاده از ویژگی های خاص خود برخوردار است .
    خداوند را قسم می دهیم که همه ما را با شهدا محشور گرداند. آمین یا ربّ العالمین

  13. با سلام و ادب و احترام خدمت همه سرورانی که با مطالب خود ما را در نوشتن گوشه ای از دلاوریهای رزمندگان دلیرمان دلگرم نموده اند تقدیر و تشکر نمایم ، باشد که جوانان امروزمان شجاعتهای شهدای گرانقدر را سر لوحه امورات زندگی خود قراد دهند . انشاا..

  14. روح شهید بزرگوار محمد علی طالبی زاده شاد

  15. روح شهید بزرگوار محمد علی طالبی زاده شاد کجایند مردان بی ادعا روحیه دلاوری و شجاعت شهید محمد علی طالبی زاده وهمه شهدا را آینده گان قضاوت خواهند کرد همان‌هایی که نام نورانی خورشید را بر دیوار فرسوده شب خواهند نوشت سپاس از راوی. در پناه خدا باشید

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.