تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
5

سرانجام تلخ مهرابی/ شهردار خرم آباد به رغم امتیازدهی عزل شد

  • کد خبر : 60842
  • 29 آبان 1393 - 20:07

  سهراب فرشاد / میرملاس نیوز :‌  محمد مهرابی چهره مطرح سیاسی استان در بازی سیاست طی روزهای پایانی آبان کیش و در ادامه مات شد. شهردار خرم آباد در حالیکه سه شنبه با حضور در صحن شورای شهر به سئوالات نمایندگان شورا پاسخ گفت بدنبال قانع نشدن سئوال کنندگان و با امضاء یک سوم […]

0-(9)

 

سهراب فرشاد / میرملاس نیوز :‌  محمد مهرابی چهره مطرح سیاسی استان در بازی سیاست طی روزهای پایانی آبان کیش و در ادامه مات شد. شهردار خرم آباد در حالیکه سه شنبه با حضور در صحن شورای شهر به سئوالات نمایندگان شورا پاسخ گفت بدنبال قانع نشدن سئوال کنندگان و با امضاء یک سوم اعضاء به سرعت روند استیضاح مهرابی شکل گرفت. ظهر پنجشنبه ۲۹ آبانماه سرانجام خبر عزل مهرابی اعلام گردید.

گرچه مخالفان مدیریت وی در شش ماه اخیر همواره اکثریت ترکیب شورا را در اختیار داشتند اما تعداد آنها کمتر از حدنصاب دو سوم اعضاء مورد نیاز برکناری شهردار بود. برخی حوادث روزهای اخیر از جمله برکناری شهردار منطقه دو که از نزدیکان دکتر عبدی نماینده خرم آباد در مجلس شورای اسلامی و مورد حمایت تعدادی از اعضاء شورای شهر بود و مجادله شهردار و عبدی از سویی و بی توجهی به مشارکت اعضاء شورا در تصمیمات مدیریت شهری از سوی دیگر باعث شد به یکباره شرایط تغییر کند و هفته گذشته تعداد حامیان شهردار کاهش یافت و رایزنی های شبانه نیز برای متقاعد سازی مخالفان به حمایت و اعتماد مجدد به شهردار کارساز واقع نشد. بدین ترتیب طرفداران مهرابی به چهارنفر کاهش یافتند و به رغم آنکه گفته می شد افرادی از شورا سوگند خورده اند که کماکان از وی حمایت کنند به نظر می رسید وی تنهاتر از گذشته شده و محدود شدند به آقایان فرشاد سیفی، رضا حاصلی، رستم کوشکی و البته جافر وفایی که تا پایان کار شهردار از وی و مجموع عملکردش دفاع نمودند. سرانجام جلسه استیضاح که مهرابی با غیرقانونی خواندن آن از اواسط برگزاری اقدام به ترک محل تشکیل آن نمود نتیجه ای جز عزل وی نداشت. بررسی ها حکایت از آراء دو سوم نمایندگان پارلمان شهری برای خاتمه دادن به مدیریت مهرابی داشت. این در حالی بود که وی ساعاتی قبل از جلسه در احکامی جداگانه برخی افراد را به سمتهای مدیریتی در مجموعه شهرداری منصوب نمود که گفته می شد به بعضی نمایندگان شورای شهر نزدیکند، اقدامی که البته با اعلام نتیجه جلسه مشخص شد فایده ای نداشته است. فراموش نکنیم سال گذشته در همین ایام نصیری شهردار محبوب خرم آباد توسط همین شورا و با مدیریت مهرابی از کار برکنار شد.
هم اکنون و تا روز یکشنبه بطور موقت مختاری قائم مقام شهردار وظایف وی را عهده دار شده و قرار است روز یکشنبه تکلیف مدیریت شهر معلوم گردد. امید می رود با انتخاب شهرداری توانمند وضعیت مرکز استان ارتقاء یابد و از سپردن طولانی مدت تصدی مدیریت شهری به سرپرست که آفتی برای تحکیم مبانی مدیریت کارآمد است خودداری شود. شورای شهر خرم آباد در چهارمین دوره از شهریور سال گذشته مشغول بکار شده اند و تا کنون دو شهردار و یک سرپرست را به مدیریت شهرداری برگزیده اند. شورای اسلامی شهر خرم آباد از سیزده عضو تشکیل گردیده که خود شهردار معزول نیز در ابتداء یکی از اعضاء آن بود و در حالیکه سکان ریاست را در اختیار داشت پس از ناکامی این نهاد در انتخاب شهردار جایگزین نصیری و به کارگیری شیوه های کمتر متعارف و در حالیکه خطر انحلال آن را تهدید می کرد با دوازده رای از مجموع سیزده رأی اعضاء کرسی ریاست شورا را ترک نمود و ردای شهرداری به تن نمود، اینک پس ازنه ماه در حالیکه کرسی نمایندگی شورا را از دست داده مجبور شده با صندلی مدیریت شهر نیز وداع کند.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=60842

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 37در انتظار بررسی : 5انتشار یافته : ۳۲
  1. این مسئولیت آش دهن سوزی برای مهرابی نبود

    • از شدت و تلاشش برای برکناری شهردار محبوب،نصیری، کاملا مشخص بود!

      • سلام آخه مرد مومن مهرابی که جز موافقان نصیری بود چرا چیزی که اطلاع ندارید میگید….

    • اتفاقا خیلی دهان سوز بود که اینقدر لابی کرد

      • درود بر دکتر عبدی ک تونست با باند بازی لابی گری مهرابی مبارزه کنه… مهرابی نصیری رو از شهرداری عزل کرد تا خودش بیاد و حالا خودش از شهرداری و شورا هونزه باید بره نه خونش

  2. عزل آقای محرابی بی ارتباط با مسئله پروژه زیرگذر گلدشت نبوده ونیست حالا زمینه برای عرض اندام آقای … باز است

  3. فراموش نکنیم سال گذشته در همین ایام نصیری شهردار محبوب خرم آباد توسط همین شورا و با مدیریت مهرابی از کار برکنار شد بله هیچکس فراموش نمی کنیم کاری از دستمون بر نمیاد و این مشکلات ریشه ای هستند و ما فقط باید تحمل کنیمم اون کسایی که افراد و صلاحیت می کنن برای انتخابات بای چند شرط داشته باشند و مدرکشون باید به این کار بخوره نه موسیقی دان اوازخون مداح و………. باشند نتیجش همین میشه اقای …….. اگه می موندیید به هنرتون میرسیدید نزد مردم محبوبیت بهتری داشتید تا اینه خودتو وارد سیاست کنید بس کنید بابا مردم خسته شدن به نظر من این شهر درست بشو نیست نمیشه بختش تو خواب خواب و اصلا مرده

  4. آخر و عاقبت امتیاز دهی همین است.از مکافات عمل غافل مشو گندم از گندم بروید جو ز جو

  5. مهرابی گفته که روند استیضاح قانونی نبوده و شکایت می کند.آقای مهرابی مدیران عاملی که سالم وقانونی کار می کردند و شما به دلیل امتیازدهی آنها را برکنار کدید شکایت از شما را حق قانونی خود می دانند.

  6. من همیشه سایتیافته رو ی خوندمولی یه تشکر از شما می خواه بکنم اونم اینه که واقیت رو می نوسید بدون در نظر گرفتن منافع و ناراحت هستم به خاطر اینکه چرا زود تر به سایت شما نیمومدم ممنون ….. یه خواهش دارم اگه میشه در مورد پل شکسته که کاملا تخریب شده بنوسید و با مدیر کل میراث فرهنگی مصاحبه ای بکنیدد اینا همه به فکر قلع هستن مگر اونم قدیمی ترین پل سنگی جهان نیست پس چرا گذاشتن تخریب بشه
    تو خدا به داد اونم برسید ما دستمون به جایی نمیرسه ولیشما به عنوان نماینده ما کمک کنید

  7. به نظربنده توان نداشت قول های زیادی دادکه آن ها عمل نکرد

  8. کلیدقفل شهر خرم آباد فقط و فقط بدست آقای نصیری باز شدنی است. والسلام

    • بجای آبادکردن شهربجان همدیگرافتاده اندپشت بازارکوچه وپسکوچه های آن ماندگارچه عصری است فقط ازمراسم مذهبی ایام عاشورا عکس وتصاویرمیگیرندامادرحالت عادی حتی گذرنمی کنندخجالت برای مسولین و……….

  9. شهروند راست میگه.آقای مهرابی با اخذ استعفای اجباری از برخی مدیران عامل شهرداری که به پاکی و قانونی بودن شهره بودند و امتیاز دهی به آقایان(جایگزینی برخی مدیران سفارشی) مرتکب عمل نادرستی شدند که پیگرد قانونی دارد.

    • بوالله اینو خوب اومدی.ترو خدا برید قیاس کنیدتا بفهمید ماچقدر بدبختیم این آقا وتیمش میخواستند آشو با جاش بخورند(البته شاید..).بعدش با آتیش نشانو نظارتو…… خودشون…بابا بیخیال دلمون پره.

  10. مهرابی
    که را کشتی که چنین کشته شدی زار

    • امام حسین که را کشته بود؟؟؟؟//

      • به چه جراتی اینچنین قیاسی میکنی.عالم و آدم از تلاش مهرابی برای برکناری نصیری مطلع هستند.دلیل صدور سه ابلاغ توسط مهرابی و در دقیقه ۹۰ و در روز استیضاح چی بوده؟رضای خدا؟رفع مشکل شهر؟چیییییییییییییی؟

  11. در خصوص این انتخابهای احساسی و عزل های احساسی تر شعری تقدیم می کنم به اعضای محترم شورای شهر خرم آباد که انصافا با عملکردشان توانائی و ظرفیت بالای خود را نشان داده اند ؛ البته از هموم اول هم معلوم بود
    ردای شهرداری که بود به تن مهرابی چند ماه
    الحق که گشاد بود به تنش ، اعضای شورا !!!
    شما که با با رای بالا شهردارش کردید؟
    چه شد که چنین پس گرفتید رای تان را ؟
    کنون که به اتفاق عزلش نمودید
    رای و نظر خوتان هم زیر سوال است ، به جان شما

    • احسنت. انتخاب ایشان در این مسند با فشار و رایزنی آقای محمدرضاملکشاهی راد بود ولی عملکرد ضعیف وی و گماردن افرادی بسیار غیرموجه حاشه ساز در پستهای کلیدی که حتی ملکشاهی هم از آنان فراری بود جای هیچ دفاعی را هم برای ایشان نگذاشته بود .

  12. هرمز نصیری و شجاع دریکوند گزینه های مناسبی هستند

  13. خرم آباد بعد از مرحوم حشمت امیری شهرداری بهتر از نصیری نداشته واحتمالا با روند کنونی نخواهد داشت

  14. شهردار فقط شهردار فقید و خدوم خرم آباد، بزرگ مرد روزهای سخت : شهردار علی محمد ساکی
    روحششششششششششششششششششششش شاددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددد

  15. با سلام وخداقوت و خسته نباشید به آقای مهرابی شهردار خرم آباد که انسانی متدین متعهد صادق پاک و شایسته است و تاسف از نحوه برخورد با ایشان و برکناریش .
    چند سال پیش برای کاری به مجلس شورای اسلامی رفتم بعد از کلی معطلی و انتظار در سالن بر ای ملاقات با نماینده ای به سختی توسط آشنایی اجازه ورود یافتم به دفتر نماینده که رفتم هنوز درصحن علنی مجلس بود وباید منتظرش ماند از فرصت استفاده کردم و سری به دفتر نماینده شهرمان آقای شاهرخی قبادی زدم که ایشان و آقای ملکشاهی نماینده قبلی خرم آباد دفتر مشترکی داشتند بعد از کلی گپ و گفت با مسئول دفتر در مورد نامه ای که مربوط به بنیاد شهید بود وماجرای مفصلی داشت.
    آقای مهرابی بزرگوار هم آنجا حضور داشتند ولی من نمی شناختمش که در بین حرفها متوجه شد که بنده حقیر با شهید محمدمرادگراوند نسبتی دارم با آرامش و بزرگواری و فروتنی و چهره ای مشوش با صدای لرزان گفت شما از بستگان شهید محمدمراد هستی ؟ گفتم آره چطور مگه ؟ بلند شد صورتم را بوسید و چند دقیقه ای سکوت کرد سکوتی معنادار از جنس اخلاص وارادت وانسانیت ! فهمیدم که بغض گلویش را گرفته و نمیتواند صحبت کند منم سکوت کردم هرچند بیقرار بودم که بدانم او کیست شهید گراوند را از کجا میشناسد.
    خلاصه بعدازمدتی پرسیدم ببخشید بزرگوار میشه بپرسم شما کی هستی ؟ شهیدمحمدمرادرا از کجا میشناسی؟
    بازم مکث کرد دستی بر سرم کشید وگفت بماند بر ای بعد فقط شماره ام را یاداشت کن و بام در تماس باش جلوی شماره بنویس مهرابی .
    خلاصه از طریق همون ریس دفتر نماینده در مجلس بیشتر از او پرسجو کردم . بعداز مدتی به خرم آباد رفتم که جلساتی داشت و منم با دستان هرشب میرفتیم وبیشتر وبیشتر به شخصیت ارزشمند و خالص و توانمندی و تواضع وفروتنی وافکار پاک وشفاف این بزرگمرد نجیب شیفته شدم .
    سلامتی و سربلندی و سعادتمندی آقای مهرابی عزیز و دوست داشتنی را از خداوند منان خواستار و دعاگویشم .

  16. بابا بنده خدا داشت خوب کار میکرد(البته در منطه دره گرم و آبشار طلایی).

  17. خود کرده را تدبیر نیست…نشنیدی میگن چاه مکن بهر کسی اول خودت دوم کسی.با زرنگی و سیاست زیرآب نصیری و چند مدیر لایق وی را کندی ولی چرخ روزگار امونت نداد….زدی ضربتی ، ضربتی (از خودی) نوش کن .

  18. مهرابی با اعتمادسازی جلو آمد ولی در بدو ورود بعض مدیران سالم و آشنا به محیط شهری و شهرداری را به لحاط حب شخصی ، انتخاباتی ، طایفه گری و…..کنار زد ولی چه شد؟بقول جنابعالی همان مداحی که تادیروزحامی پر و پاقرص وی بود از عملکرد ضعیف وی و..و…شرمنده همشهریانش شده و با رجوع به وجدان و سوگندش حکم بر بی صلاحیتی مهرابی با همکاری سایر اعضا صادر نمودند.درضمن پیگیر بشید چرا آن چهارنفر مخالفت نکردند؟؟؟؟؟چون بحث انتصاب شهرداران مناطق ۱ و۳ ، واگذاری پارکینگ ، مناقصات و مزایده های صوری…

  19. حاج محمد “”” زدی ضرباتی به ناجوانمردی ضربه ای نوش کن به مردی “””

  20. فکر کردی شدی همه کاره خرم اباد اقای مهرابی اگه این مطلبو میخونی منو به یاد بیارروزی که مغازه های مارو تو کرگانه با اجناسش نابود کردی بهت گفتم خدا مثه ما بیکارت میکنه………….اره داداش مه کییم خدااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا حقارتتو با چشام دیدم

  21. آقای مهرابی هیچ تخصص و مدیریتی در امور شهرداری نداشت و انتخاب ایشان از اول اشتباه و به نظرم هدف اصلی اعضاء شورا حذف ایشان از شورا بود که کار بسیار صحیح و نقشه منطقی بود. دست همه بر نامه ریزان درد نکند

  22. با سلام و عرض خسته نباشید به جناب مهرابی و خیر مقدم به مدیر جوان مهندس سپهوند
    از اعضای شورای شهر محترم درخواست میکنیم یکبار دیگر سکان این کشتی به گل نشسته را به مهندس نصیری بدهند. ممنون.

  23. بابا به خدا نه تقصیر مهرابیه نه نصیری فقط وفقط شوران که نمیزارن شهردارها کار کنن اگه هر کی دیگه جای اونام بیاد همین آشه و همین کاسه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.