- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

سرانجام تلخ مهرابی/ شهردار خرم آباد به رغم امتیازدهی عزل شد

0-(9)

 

سهراب فرشاد / میرملاس نیوز :‌  محمد مهرابی چهره مطرح سیاسی استان در بازی سیاست طی روزهای پایانی آبان کیش و در ادامه مات شد. شهردار خرم آباد در حالیکه سه شنبه با حضور در صحن شورای شهر به سئوالات نمایندگان شورا پاسخ گفت بدنبال قانع نشدن سئوال کنندگان و با امضاء یک سوم اعضاء به سرعت روند استیضاح مهرابی شکل گرفت. ظهر پنجشنبه ۲۹ آبانماه سرانجام خبر عزل مهرابی اعلام گردید.

گرچه مخالفان مدیریت وی در شش ماه اخیر همواره اکثریت ترکیب شورا را در اختیار داشتند اما تعداد آنها کمتر از حدنصاب دو سوم اعضاء مورد نیاز برکناری شهردار بود. برخی حوادث روزهای اخیر از جمله برکناری شهردار منطقه دو که از نزدیکان دکتر عبدی نماینده خرم آباد در مجلس شورای اسلامی و مورد حمایت تعدادی از اعضاء شورای شهر بود و مجادله شهردار و عبدی از سویی و بی توجهی به مشارکت اعضاء شورا در تصمیمات مدیریت شهری از سوی دیگر باعث شد به یکباره شرایط تغییر کند و هفته گذشته تعداد حامیان شهردار کاهش یافت و رایزنی های شبانه نیز برای متقاعد سازی مخالفان به حمایت و اعتماد مجدد به شهردار کارساز واقع نشد. بدین ترتیب طرفداران مهرابی به چهارنفر کاهش یافتند و به رغم آنکه گفته می شد افرادی از شورا سوگند خورده اند که کماکان از وی حمایت کنند به نظر می رسید وی تنهاتر از گذشته شده و محدود شدند به آقایان فرشاد سیفی، رضا حاصلی، رستم کوشکی و البته جافر وفایی که تا پایان کار شهردار از وی و مجموع عملکردش دفاع نمودند. سرانجام جلسه استیضاح که مهرابی با غیرقانونی خواندن آن از اواسط برگزاری اقدام به ترک محل تشکیل آن نمود نتیجه ای جز عزل وی نداشت. بررسی ها حکایت از آراء دو سوم نمایندگان پارلمان شهری برای خاتمه دادن به مدیریت مهرابی داشت. این در حالی بود که وی ساعاتی قبل از جلسه در احکامی جداگانه برخی افراد را به سمتهای مدیریتی در مجموعه شهرداری منصوب نمود که گفته می شد به بعضی نمایندگان شورای شهر نزدیکند، اقدامی که البته با اعلام نتیجه جلسه مشخص شد فایده ای نداشته است. فراموش نکنیم سال گذشته در همین ایام نصیری شهردار محبوب خرم آباد توسط همین شورا و با مدیریت مهرابی از کار برکنار شد.
هم اکنون و تا روز یکشنبه بطور موقت مختاری قائم مقام شهردار وظایف وی را عهده دار شده و قرار است روز یکشنبه تکلیف مدیریت شهر معلوم گردد. امید می رود با انتخاب شهرداری توانمند وضعیت مرکز استان ارتقاء یابد و از سپردن طولانی مدت تصدی مدیریت شهری به سرپرست که آفتی برای تحکیم مبانی مدیریت کارآمد است خودداری شود. شورای شهر خرم آباد در چهارمین دوره از شهریور سال گذشته مشغول بکار شده اند و تا کنون دو شهردار و یک سرپرست را به مدیریت شهرداری برگزیده اند. شورای اسلامی شهر خرم آباد از سیزده عضو تشکیل گردیده که خود شهردار معزول نیز در ابتداء یکی از اعضاء آن بود و در حالیکه سکان ریاست را در اختیار داشت پس از ناکامی این نهاد در انتخاب شهردار جایگزین نصیری و به کارگیری شیوه های کمتر متعارف و در حالیکه خطر انحلال آن را تهدید می کرد با دوازده رای از مجموع سیزده رأی اعضاء کرسی ریاست شورا را ترک نمود و ردای شهرداری به تن نمود، اینک پس ازنه ماه در حالیکه کرسی نمایندگی شورا را از دست داده مجبور شده با صندلی مدیریت شهر نیز وداع کند.