- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

قرارگاه خاتم الانبیا در لرستان نیروگاه می سازد/ ورود نخستین محموله تجهیزات کارخانه سیمان

خاتم [1]

استاندار لرستان گفت: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) یک نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی در شهرستان نورآباد احداث خواهد کرد.

به گزارش”میرملاس” به نقل از مهر، هوشنگ بازوند در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با بیان اینکه این شورا مهم ترین و قوی ترین شورا در استان محسوب می شود اظهار داشت: در این شورا به مسائل اقتصادی استان به نحو مطلوبی پرداخته می شود و زمینه جذب سرمایه گذار و همچنین ایجاد اشتغال در لرستان را فراهم می آورد.

وی با تاکید بر ضرورت فراهم کردن زمینه حضور بخش خصوصی در عرصه های مختلف استان گفت: اگر ما به دنبال توسعه لرستان هستیم باید شرایط برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان فراهم شود.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه لرستان با اعتبارات دولتی توسعه پیدا نمی کند بیان داشت: در طول یک سال اخیر نیز همواره بر ضرورت ایجاد بستر مناسب برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان تاکید کرده ایم.

بازوند با تاکید بر اینکه باید برنامه ریزی مطلوب تری برای حضور بخش خصوصی و سرمایه گذاری در لرستان طی سال آینده صورت گیرد افزود: باید بخش خصوصی در استان حضوری فعال داشته باشد که این امر نیز نیازمند برنامه ریزی مطلوب از سوی متولیان و همه دستگاههای اجرایی است.

وی با بیان اینکه ما دولتی ها باید قبول کنیم که اگر قرار است توسعه و سرمایه گذاری صورت گیرد باید به حرف بخش خصوصی گوش کرده و زمینه رفع مشکلات این حوزه را فراهم کنیم گفت: به طور حتم اگر این امر در استان فراهم شود زمینه توسعه لرستان در ابعاد مختلف و همچنین ایجاد اشتغال پایدار در استان فراهم خواهد شد.

استاندار لرستان همچنین بر ضرورت تسهیل فضای کسب و کار در استان تاکید کرد و گفت: در این راستا همه دستگاههای اجرایی و همچنین کارشناسان این حوزه پیشنهادات و راهکارهای خود را برای سهلوت در امر کسب و کار در استان به شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی ارائه دهند.

بازوند با تاکید بر اینکه فضای سرمایه گذاری در لرستان فراهم شده است گفت: استان لرستان یک استان امن برای سرمایه گذاری بوده و این امر نیز می تواند در حضور بخش خصوصی در این استان تاثیر فراوانی داشته باشد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته طی سالجاری زمینه سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان فراهم شده است تصریح کرد: ما برای حضور سرمایه گذاران در استان از ظرفیتهای مختلفی در حوزه تبلیغات و اطلاع رسانی استفاده کرده ایم.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه این تبلیغات و اطلاع رسانی خوشبختانه تاثیر گذار بوده است گفت: استان لرستان سرزمینی مناسب برای سرمایه گذاری بوده چرا که دارای ظرفیتها و پتانسیلهای فراوانی در زمینه های مختلف است.

بازوند همچنین در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت راه اندازی دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در استان تاکید کرد و گفت: باید با اقدامات لازم زمینه تشکیل این دبیرخانه در استان فراهم شود و مصوبات این شورا مانند صدور موافقت اصولی برای طرحهای استان مورد بررسی قرار گیرد.

وی همچنین به موضوع ثبت شرکتها در استان اشاره کرد و گفت: در این راستا این موضوع به عنوان یک اولویت در جلسه آینده شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مطرح و مورد بررسی قرار گیرد.

استاندار لرستان همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به ایجاد نیروگاه هزار مگاواتی در مرکز لرستان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه توافق لازم بین قرارگاه خاتم الانبیا و همچنین بنیاد مستضعفان برای ایجاد این نیرو گاه صورت نگرفت قرار شده که هر کدام از این دو نهاد اقدام به احداث یک نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی در استان کنند.

بازوند با بیان اینکه در این راستا بنیاد مستضعفان تا پایان سال ۹۴ اقدام به احداث یک نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی در خرم آباد خواهد کرد گفت: همچنین قرارگاه خاتم الانبیا نیز یک نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی در شهرستان نورآباد احداث خواهد کرد.

وی بیان داشت: موافقت اصولی نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی نورآباد در شرف صادر شدن بوده که زمین احداث آن نیز انتخاب شده است.

استاندار لرستان همچنین به وضعیت کارخانه سیمان خرم آباد اشاره کرد و گفت: با پیگیرهای صورت گرفته مواد اولیه و تجهیزات این کارخانه از شب گذشته در حال ترخیص است و اولین محموله آن نیز امروز وارد خرم آباد می شود.