- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

تبدیل بام لرستان به منطقه گردشگری به هیئت دولت می رود/ درخواست اعتبار ۵ میلیاردی

845702 [1]

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: پنج میلیارد تومان برای تکمیل زیرساختهای گردشگری در بام لرستان نیاز است.

به گزارش “میرملاس”، عبدالرضا مهاجری نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بام لرستان از مقاصد گردشگری خرم آباد محسوب می شود که طی سالهای اخیر اقدامات مناسبی در زمینه تامین زیرساختها در این منطقه صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بخش عمده ای از زیرساختهای این مجتمع گردشگری و تفریحی فراهم است افزود: جاده آسفالته، آب، برق، احداث سرویس های بهداشتی، درختکاری و … در این مجتمع صورت گرفته است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان با اشاره به ارسال نامه ای به سازمان میراث فرهنگی در زمینه اعلام “بام لرستان” به عنوان منطقه نمونه گردشگری گفت: در پاسخ این نامه ضمن اینکه تاکید شده این موضوع مانعی ندارد خواسته شده است که تبدیل بام لرستان به منطقه نمونه گردشگری در هیئت دولت مصوب شود.
مهاجری نژاد افزود: با توجه به بلامانع بودن تبدیل این مجتمع به منطقه نمونه گردشگری این موضوع در قالب ترک تشریفات به تصویب کارگروه گردشگری استان رسید.

وی با اشاره به اینکه سرمایه گذاران زیادی در سطح کلان و ملی برای سرمایه گذاری در بام لرستان اعلام آمادگی کرده اند یادآور شد: با توجه به اینکه نمی توان این سرمایه گذاران را معطل نگه داشت تبدیل بام لرستان به منطقه نمونه گردشگری به تصویب کارگروه استانی رسید تا فرصت سوزی در این زمینه صورت نگیرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان با بیان اینکه درخواست تبدیل بام لرستان به منطقه نمونه گردشگری به هیئت دولت نیز ارائه شده است، افزود: همچنین به منظور تکمیل زیرساختهای این مجتمع و بهره برداری از منطقه نمونه گردشگری بام لرستان درخواست پنج میلیارد تومان اعتبار به معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری ارسال شده است.

این سخنان مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان در حالی مطرح می شود که پیش از این نیز استاندار لرستان با بیان اینکه “بام لرستان” منطقه گردشگری می شود، گفت: واگذاری این مجموعه تا اطلاع ثانوی صورت نمی گیرد.

هوشنگ بازوند در گفتگو با خبرنگار مهر مجتمع تفریحی گردشگری بام خرم آباد را یکی از ظرفیت های مناسب گردشگری در این شهر دانست و گفت: هزینه های بسیار زیادی برای تامین زیرساخت های این مجموعه صورت گرفته و حیف است با وجود این همه هزینه نتوان از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد چرا که این امر مصداق بارز فرصت سوزی است.
وی اظهار داشت: برای جذب سرمایه گذار در مجموعه بام خرم آباد بایستی یک طرح مطالعاتی توسط مشاور طرح صورت گیرد و مشاور مکان هایی که قابل واگذاری به بخش خصوصی هستند را مشخص کند که در این راستا هم اکنون مشاوری قوی در حال تهیه طرح مطالعاتی بام خرم آباد است.

استاندار لرستان با بیان اینکه تا اطلاع ثانوی بام لرستان به کسی واگذار نمی شود تصریح کرد: تا زمانیکه مطمئن نشویم کسی که خواهان دریافت بام خرم آباد است توانایی سرمایه گذاری دارد آن را واگذار نخواهیم کرد و علیرغم تقاضای کتبی شهرداری برای گرفتن این مجموعه این امر صورت نگرفته است.

بازوند در ورد علت عدم واگذاری بام خرم آباد به شهرداری این شهر بیان داشت: شهرداری خرم آباد در حال حاضر مشکلات مالی داشته که بایستی خود را در بحث امور مالی تقویت کند و تا مشخص شدن سرمایه گذار منابع طبیعی متولی بام خرم آباد خواهد بود.

وی اضافه کرد: نه استانداری لرستان و نه منابع طبیعی استان هیچکدام توان سرمایه گذاری در بام خرم آباد را ندارند و منابع طبیعی بایستی تلاش کند که وضع موجود را حفظ کند

بنابر این گزارش مجتمع چند منظوره تفریحی، گردشگری و تحقیقاتی بام لرستان که در حال حاضر مقصدی برای گردشگران به حساب می آید، در آینده ای نزدیک با راه اندازی رصد خانه کاسین، هتل چهار ستاره، باغ وحش و چشم اندازهای بسیار زیبا، به یکی از نقاط هدف گردشگری در لرستان تبدیل خواهد شد.