تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
4

سند ظرفیتهای معدنی لرستان تدوین شود/ مطالعه معادن استان توسط قرارگاه خاتم الانبیا

  • کد خبر : 61026
  • 02 آذر 1393 - 15:50

    سند ظرفیتهای معدنی لرستان تدوین شود/ مطالعه معادن استان توسط قرارگاه خاتم الانبیا   به گزارش میرملاس نیوز به نقل از مهر: استاندار لرستان خواستار تدوین سند ظرفیتهای معدنی استان شد و گفت: در حال حاضر مطالعات حوزه معدن استان از سوی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) در حال انجام است. به گزارش خبرنگار […]

 
  81393053-6087520

سند ظرفیتهای معدنی لرستان تدوین شود/ مطالعه معادن استان توسط قرارگاه خاتم الانبیا

 
به گزارش میرملاس نیوز به نقل از مهر: استاندار لرستان خواستار تدوین سند ظرفیتهای معدنی استان شد و گفت: در حال حاضر مطالعات حوزه معدن استان از سوی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ بازوند ظهر یکشنبه در جلسه بررسی ظرفیتهای حوزه معدن لرستان با تقدیر از سرمایه گذاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) در حوزه های مختلف لرستان اظهار داشت: به طور حتم با سرمایه گذاری قرارگاه سرعت توسعه استان در عرصه های مختلف چندین برابر شده است.

وی با بیان اینکه استان لرستان یکی از ثروتمند ترین استانهای کشور است عنوان کرد: اگر بگویم که لرستان ثروتمند ترین استان کشور است اغراق نکرده ایم چرا که این استان دارای ظرفیتهای فراوانی در حوزه های مختلف است.

استاندار لرستان با اشاره به ظرفیت معادن استان لرستان بیان داشت: لرستان در این حوزه دارای ظرفیت بسیار بالایی است به طوریکه اگر از این فرصت استفاده کنیم خود به تنهایی می تواند مشکل اشتغال در استان را برطرف کند.

بازوند با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیتها و توانمندیهای موجود در لرستان در راستای توسعه این استان گفت: خداوند نعمتهای فراونی به لرستان داده و این در حالیست که متاسفانه نتوانسته ایم از آنها به نحو مطلوبی استفاده کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت پیگیری جدی مدیران استان در راستای شکوفایی ظرفیتهای لرستان در ابعاد مختلف گفت: مدیران فردای قیامت باید پاسخگوی مردم باشند چرا که علیرغم این همه نعمت و ظرفیتی که در لرستان وجود دارد هنوز حق مردم به معنای واقعی به آنها داده نشده است.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه لرستان ظرفیتهای فراوانی در حوزه معادن دارد و سرمایه گذاران زیادی نیز برای سرمایه گذاری در این حوزه به استان مراجعه کرده اند گفت: با این وجود متاسفانه اطلاعات کافی در این حوزه نداریم که به آنها ارائه بدهیم.

بازوند با بیان اینکه این عدم وجود اطلاعات در این حوزه منجر به ایجاد وقفه در سرمایه گذاری در این زمینه می شود گفت: در این راستا باید مطالعات لازم برای شناسایی ظرفیتهای موجود در این حوزه و ذخایر معدنی استان صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه باید از فرصت بزرگ معادن برای سرمایه گذاری در لرستان استفاده کنیم گفت: در این راستا باید مطالعات حوزه معدن استان که هم اکنون از سوی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) در حال انجام است کامل شوند.

استاندار لرستان با بیان اینکه این مطالعات جامع و کامل در نهایت در اختیار سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری قرار داده شود گفت: باید یک مستند و عقبه کارشناسی در حوزه معادن استان در اختیار سرمایه گذاران قرار داده شود.

بازوند با تاکید بر تهیه سند ظرفیتهای حوزه معادن استان لرستان گفت: این سند نیز برای تصویب به شورای توسعه و برنامه ریزی استان ارائه شود.

وی با بیان اینکه این سند می تواند نقشه راه استان برای سرمایه گذاری در این حوزه باشد گفت: باید با اقدامات و برنامه ریزی لازم سند ظرفیتهای معادن استان لرستان ظرف یک ماه تهیه و در شورای برنامه ریزی برای تصویب ارائه شود.

استاندار لرستان با تاکید بر ضرورت کارشناسی و کاربردی بودن سند ظرفیتهای حوزه معدن استان لرستان گفت: این سند باید به گونه ای تهیه شود که به درد سرمایه گذار بخورد و بتواند از آن استفاده کند در غیر اینصورت این طرح و سند نیز در بایگانی در کنار سایر طرحها باید قرار گیرد.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=61026

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.