تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
7

۹ پروژه در لرستان با همکاری قرارگاه خاتم‌ در حال اجرا است

  • کد خبر : 61057
  • 02 آذر 1393 - 20:31

  استاندار لرستان گفت: ۹ پروژه بزرگ در لرستان با همکاری قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء در حال اجرا است که سبب توسعه لرستان‌می‌شود. به گزارش میرملاس به نقل از تسنیم ، هوشنگ بازوند عصر امروز در دیدار با اقشار بسیج در استانداری لرستان با تبریک هفته بسیج اظهار داشت: در مدت اخیر گام‌های بلندی برای توسعه […]

139309011601501774133933

 

استاندار لرستان گفت: ۹ پروژه بزرگ در لرستان با همکاری قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء در حال اجرا است که سبب توسعه لرستان‌می‌شود.

به گزارش میرملاس به نقل از تسنیم ، هوشنگ بازوند عصر امروز در دیدار با اقشار بسیج در استانداری لرستان با تبریک هفته بسیج اظهار داشت: در مدت اخیر گام‌های بلندی برای توسعه لرستان برداشته شده که خیلی از این پروژه‌ها با همکاری قرارگاه خاتم بوده است.

وی افزود: به عنوان نمونه پروژه فرودگاه خرم‌آباد که سال گذشته فقط ۵ پرواز در هفته داشت به حدود ۲۷ پرواز رسیده و پرواز عسلویه نیز به زودی راه اندازی می‌شود.

‌استاندار لرستان بیان کرد: گاه سرمایه گذارانی هستند که بدون کمک دولت و بانک‌ها با درآمد شخصی خود پروژه‌ها را پیش می‌برند مانند پروژه کیو که سرمایه گذار بدون کمک دولت ساختمانی را می‌سازد که سبب توسعه استان ما می‌شود و مانع از مهاجرت تعداد زیادی از مردم می‌شود و نیازهای مردم را برطرف می‌کند.

بخش خصوصی ۷۰ هزار میلیارد تومان به بانک‌ها بدهکار است

وی بیان کرد: اقتصاد مانند ستون فقرات جامعه عمل می‌کند که اگر مریض شود یا دچار مشکل شود کل جامعه فلج می‌شود و به مشکل بر می‌خورد و فرهنگ نیز مانند مغز جامعه فعالیت می‌کند اگر مغز فرمان ندهد ستون فقرات نیز نمی تواند کاری انجام دهد و این دو به هم وابسته هستند چرا که اگر اقتصاد خوبی نداشته باشیم فرهنگ خوبی هم نداریم و صرف نظر از فضاهای مجازی که جامعه را به چالش کشیده است وجود هزاران شبکه ماهواره‌ای به مغز جامعه ما شلیک می‌کند.

بازوند با اشاره به اینکه در کشورهای اروپایی برای توسعه کشور خود دو کار فرهنگی انجام داده اند افزود: نخست صرفه جویی و دوم خودباوری است که این کارهای فرهنگی را برای پیشرفت خود سرلوحه قرار داده‌اند.

استاندار لرستان بیان کرد: با شروع به کار دولت، دولت ۲۰۰ میلیارد تومان به بخش خصوصی بدهکار بود و بخش خصوصی نیز ۷۰ هزار میلیارد تومان به بانک‌ها بدهکار است و با پرداخت نکردن به موقع آن سبب ارئه گزارش بانک‌ها می‌شود.

مصارف در لرستان ۱۸۰ درصد بیشتر از منابع است

وی عنوان کرد: ما در استان لرستان ۳ هزار میلیارد تومان منابع داریم و ۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان مصارف داریم که بنا به استاندارد باید ۸۰ درصد منابع به مصارف باشد که متاسفانه در لرستان ۱۸۰ درصد مصارف بیشتر از منابع است و حدود ۱۸- ۲۰ درصد پول‌های ما معوقه هستند که با توجه به شرایط اقتصادی استان و داشتن مشکلاتی مانند بیکاری در استان سبب شده که بیشتر در معرض مشکلات و نتایج آن قرار بگیریم.

بازوند تصریح کرد: ما حدود ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان پروژه‌های نیمه کاره در استان داریم یعنی پول‌های ما زیر خاک است و هیچ کاری هم نمی‌توانیم بکنیم و باید با احیای این سیاست‌ها، مدیریت به عمق توسعه برود چون اگر به صورت سطح باشد فقط برای عبرت آینده‌گان است و اگر به صورت عمقی باشد الگوی آینده‌گان می‌شود.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه استان ما استان ثروتمندی است گفت: مقام معظم رهبری یکی از رویکردهای اصلی اقتصاد مقاومتی را احیای ظرفیت‌ها می دانند، اگر احیا کنیم فرصت سازی و اگر انجام ندهیم فرصت‌سوزی است و توسعه استان توسط دولت امکان پذیر نیست و باید از بخش خصوصی کمک بگیریم  و این جمع نیز می‌توانند به بخش خصوصی کمک زیادی بکنند.

ظرفیت بسیج به عنوان یک مدیریت نوین استفاده شود

بازوند گفت: امام خمینی(ره ) روزی که  دستور تشکیل بسیج را داد احساس ضرورت کرد، که عده‌ای باید باشند تا چالش‌های پیش‌روی کشور را بردارند و اگر تهدیدی وجود دارد به فرصت تبدیل کنند و اگر نیست یک فرصت خلق کنند.

وی افزود: این نهالی که امام کاشت ریشه در دین ما دارد و ارزش‌هایی مانند ایثار، شهامت، جوانمردی و شجاعت شاخ و برگ این درخت است و شهادت نیزمیوه این درخت است که تقدیم این خاک شد و  پیکره‌ای به وسعت جغرافیای ایران را در بر گرفته است.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه از ظرفیت بسیج به عنوان یک مدیریت نوین استفاده شود، عنوان کرد: در جنگ سوریه به خوبی از این ظرفیت استفاده شد و امروز نیز در جنگ عراق علیه داعش از این ظرفیت استفاده می‌شود و یک مدیریت نوین در دنیا است که صاحب ثبت آن نیز امام خمینی(ره) است.

‌بسیج مصداق مدیریت جهادی و عزم ملی است

وی با بیان این که بسیج نیز ظرفیت بزرگی برای استان است تصریح کرد: بسیج شاخه‌های مختلفی مانند مهندسی معدن، اجتماعی و فرهنگی دارد و استان ما نیز از لحاظ ظرفیت‌های طبیعی ثروتمند است و با کمک این ظرفیت می‌توان خلا میان سرمایه استان و معیشت مردم را پر کرد  و شما بسیجیان به عنوان مشاور من باشید و با ارائه خواسته‌های خود برای پیش برد بسیج همراه هستیم چرا که این همدلی سبب می‌شود تا از این ظرفیت استفاده کنیم.

بازوند با بیان اینکه استفاده از این ظرفیت‌های تخصصی برای ما کمک خوبی است خاطر نشان کرد: ما باید از این جلسات به عنوان یک اتاق فکر استفاده کنیم چرا که توسعه نیازمند اجماع است و بسیج نیز مصداق همین اجماع است و ستون فقرات این اجماع نیز بسیج است و ما باید از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

استاندار لرستان با اشاره به شعار سال به نام«اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی»عنوان کرد: قرار است مدیریت جهادی و عزم ملی مشکل فرهنگ و اقتصاد را حل کند که بسیج مصداق مدیریت جهادی و عزم ملی است و دلیل ان این است که اگر ما به دنبال مدیریت جهادی هستیم بنیان آن ریشه در ارزش‌ها و مقدسات ما دارد و عزم ملی نیزهمین بسیج است که در زمان  زیادی از نظام جمهموری اسلامی مانند روز قدس، ۲۲ بهمن و انتخابات خود را نشان داده‌ است.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=61057

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. درود بر استاندار با صلابت و تلاشگر و مخلص لرستان . آفرین برای سربلندی لرستان قدم بردارید .تا نسلهای آینده به نیکی از شما یاد کنند.درود بر فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا . تلاش کنید تا ثمره کارتان تا ابد باقی بماند .حیف است جوانان تحصیلکرده و سلحشور و با صداقت لرستان از نظر اقتصادی و جسمانی ضعیف شوند . درود بر انسانهایی که به زادگاهشون جهت پیشرفت برای خدمتگذاری پیشقدم میشوند.دلم برای جوانان لرستان میسوزه چرا باید به شغلهای کاذب روی بیاورند و مورد تمسخر یه عده خدانشناس قرار بگیرند

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.