تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
4

ارتباط سرطان معده با مصرف نمک

  • کد خبر : 61183
  • 04 آذر 1393 - 22:37

  توصیه شده است که مصرف روزانه نمک درحدود ۶ گرم یعنی معادل یک قاشق کوچک باشد.  به گزارش میرملاس به نقل از ایسنا ، بر اساس تحقیقاتی که توسط صندوق جهانی تحقیقات سرطان در انگلیس به مدت ۱۱ سال و بر روی ۴۰ هزار نفر در ژاپن انجام شد، مشخص شد که کاهش مصرف […]

salt-1

 

توصیه شده است که مصرف روزانه نمک درحدود ۶ گرم یعنی معادل یک قاشق کوچک باشد.

 به گزارش میرملاس به نقل از ایسنا ، بر اساس تحقیقاتی که توسط صندوق جهانی تحقیقات سرطان در انگلیس به مدت ۱۱ سال و بر روی ۴۰ هزار نفر در ژاپن انجام شد، مشخص شد که کاهش مصرف نمک خطر ابتلا به سرطان معده را کاهش می‌دهد. با مشخص شدن نتیجه این تحقیق از شرکت‌های تولید کننده مواد غذایی خواسته شد که مقدار مصرف نمک در محصولات خود را کاهش دهند و میزان دقیق آن را بر روی برچسب موادغذایی درج کنند.

 از سال‌ها پیش ارتباط میان مصرف زیاد نمک و پرفشاری خون و همچنین افزایش خطر بیماری‌های قلبی – عروقی و سکته مغزی همواره مورد تاکید متخصصان بوده است.

 یکی از مدیران صندوق جهانی تحقیقات سرطان در انگلیس اظهار داشت: درمان موفقیت‌آمیز بیماری سرطان معده بسیار دشوار است، زیرا در اغلب موارد این بیماری در مراحل پیشرفته تشخیص داده می‌شود. این مساله به اهمیت انتخاب شیوه زندگی برای جلوگیری از ابتلا به بیماری سرطان معده اشاره دارد که در این ارتباط می‌توان به لزوم کاهش مصرف نمک در غذا و افزایش مصرف میوه‌ها و سبزیجات پی برد.

 برپایه این گزارش، توصیه شده است که مصرف روزانه نمک در حدود شش گرم یعنی معادل یک قاشق کوچک باشد. بر اساس مطالعات، افزایش سرطان در کسانی مشاهده شد که روزانه ۱۲ تا ۱۵ گرم نمک مصرف می‎کردند.

 سرطان معده چهارمین سرطان رایج در جهان است، اما دومین سرطان کشنده در ژاپن می‌باشد زیرا در این کشور مصرف غذاهای شور و دودی بسیار رایج است. مطالعات نشان می‌دهد که علاوه بر مصرف نمک، کشیدن سیگار، مصرف الکل، افراط در مصرف غذاهای فرآیند شده و کنسرو‌ها و همچنین مصرف ناکافی میوه‌ها و سبزیجات خطر سرطان معده را افزایش می‌دهند.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=61183

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.