- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

خطر در کمین محیط زیست/گوش مسئولان را با فریاد رساتر پُر می‌کنیم

13930904000752_PhotoA

 

در مراسم انتخاب مدیر شبکه محیط زیست استان لرستان مباحث مهمی در رابطه با محیط زیست و تهدید آن مطرح شد.

به گزارش میرملاس به نقل از فارس،  مراسم انتخاب نخستین مدیر شبکه محیط زیست لرستان با حضور هیئت‌مدیره شبکه محیط زیست و مدیرکل حفاظت محیط زیست این استان در محل این اداره‌کل برگزار  شد.

 براین اساس؛ پس از بحث و تبادل نظر و رأی‌گیری بابک الوندیان به عنوان مدیر عامل شبکه محیط زیست استان لرستان انتخاب شد، همچنین صورت جلسه این نشست پس از امضای حاضران در جلسه جهت تشریفات اداری به سازمان حفاظت محیط زیست کشور ارسال شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان در این مراسم با بیان اینکه در بحث فرهنگ‌سازی ‌باید از تمام  ظرفیت‌های موجود در این استان استفاده کنیم، گفت: تاکنون با آموزش و پرورش، صداو سیما، دانشگاه‌ها، بهزیستی، سازمان تبلیغات اسلامی و … تفاهم‌نامه‌هایی در راستای اشاعه فرهنگ زیست‌محیطی و تعامل با این اداره‌کل منعقد شده است که در این خصوص هفته آینده نخستین نشست را با معلمان نمونه سطح شهر خرم‌آباد داریم که پس از آموزش‌های کافی در خصوص محیط زیست، این آموزش‌ها را به شاگردان آنها منتقل می‌کنند.

مهرداد فتحی‌بیرانوند اظهار داشت: در دیداری که با سردار کشکولی فرمانده سپاه حضرت‌ ابوالفضل(ع) استان لرستان داشته‌ایم، پس از مذاکرات کافی وی متعهد شدند که فرهنگ‌سازی در راستای حفاظت و صیانت از محیط زیست را در رأس مباحث فرهنگی و برنامه‌های سپاه قرار داده و موضوع فرهنگ‌سازی در حیطه محیط زیست را به رؤسای بسیج ابلاغ کند.

وی به برگزاری مسابقات عکس و نمایش محیط زیستی برای کودکان اشاره کرد و متذکر شد: فرهنگ‌سازی پیرامون مباحث محیط زیست را باید از کودکی در میان  فرزندانمان نهادینه کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از تشکل‌های زیست‌محیطی به عنوان بازوان توانمند این اداره‌کل یاد کرد و یادآور شد: تشکل‌های زیست‌محیطی از وقت و اقتصاد شخصی خود می‌گذرند و تنها  دغدغه‌ای که برای آنها اولویت دارد، محیط زیست است.

فتحی‌بیرانوند اضافه کرد: مجمع خیرین محیط زیست برای اولین بار در کشور توسط لرستانی‌های متعهد، دلسوز و عاشق طبیعت استارت خورد که افرادی همچون غلامرضا محمدی، آرش  میراسماعیلی، علی دولتشاهی و جلیلوند در راه‌اندازی آن سهم بسزایی دارند.

وی عنوان داشت: امیدواریم از این پس با آغاز به کار شبکه محیط زیستی لرستان شاهد درخشیدن آن در میان شبکه‌های کشور باشیم، چراکه تشکل‌های زیست‌محیطی این استان از نظر تعهد، ایثار، همدلی و عشق به طبیعت در کشور زبانزد هستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان عنوان داشت: شبکه محیط زیست لرستان هویت محیط زیست استان است، از این رو اداره‌کل حفاظت محیط زیست آمادگی خود را نسبت به هم‌افزایی و تعامل بیشتر با «ان جی او» زیست محیطی اعلام می‌دارد تا هم‌صداتر و رساتر از پیش فریاد محیط زیست لرستان در کشور به گوش مسئولان ذیربط برسد.

در ادامه این مراسم، حسین نصیری رئیس شبکه محیط زیست لرستان گفت: تلاشی که «ان جی او» لرستان انجام می‌دهد، نسبت به تشکل‌هایی که در غرب و حتی در کشور فعالیت دارند، متمایز و برتر هستند که امیدواریم از این پس با آغاز به کار شبکه محیط زیست، انقلابی در این حیطه ایجاد شود تا بتوانیم چالش‌ها را به فرصت، آسیب‌ها و تهدیدها را به ظرفیت تبدیل کنیم.

در ادامه رضا اسدی، نایب رئیس هیئت‌مدیره شبکه محیط زیست لرستان بیان کرد: همدلی تشکل‌های زیست محیطی در این استان نشان‌دهنده بلوغ فرهنگی است، بنابراین اعضای هیئت‌مدیره این شبکه خود را برتر از سایر اعضای تشکل‌ها نمی‌دانند، بلکه با ایجاد بانک اطلاعاتی شبکه محیط زیست قصد همگرایی بیشتر میان اعضای تشکل‌های زیست محیطی را داریم.

در ادامه میرزا سرهنگی عضو هیئت‌مدیره شبکه با بیان اینکه کوهنوردان در عرصه محیط زیست همیشه پیشتاز بوده‌اند، متذکر شد: ما سال‌هاست که جانانه و عاشقانه در حفاظت و حراست از محیط زیست کوشا بوده‌ایم، بنابراین باید از تمام تجربیات اعضای انجمن‌های سراسر این استان در این شبکه استفاده کنیم.

در ادامه مرضیه صادقی خزانه‌دار هیئت‌مدیره شبکه محیط زیست لرستان نیز گفت: مدیرانی همچون مهندس فتحی که همیشه با آغوش باز پاسخگوی دغدغه‌های تشکل‌های زیست محیطی باشند و همیشه وقت بگذارند، کم هستند.

در ادامه بابک الوندیان دیگر عضو هیئت‌مدیره شبکه محیط زیست لرستان در خصوص چشم‌انداز شبکه محیط زیست لرستان اظهار داشت: با توجه به پتانسیل کم‌نظیر نیروی متخصص در بدنه تشکل‌های سطح استان امید می‌رود با استفاده از توان علمی و اجرایی اعضاء بتوانیم سازمان محیط زیست را در جهت دستیابی به اهداف پیش‌روی یاری رسانیم.

در ادامه علی توکلی از دیگر اعضای هیئت‌مدیره شبکه محیط زیست لرستان توضیح داد: مشکلات عدیده‌، محیط زیست لرستان و کشور را مورد تهدید قرار داده که یاری تمام اقشار و مسئولان را می‌طلبد.

در پایان این جلسه اعضای هیئت‌مدیره برای آغاز فعالیت خود پیرامون برگزاری کارگاه نقطه نظرات فعالان محیط زیست در خصوص برنامه تدوین توسعه ششم کشور به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

لازم به ذکر است، به منظور تشکیل شبکه استانی سازمان‌های مردم‌نهاد محیط زیستی در هفدهم آبان ماه گذشته نشستی با حضور ۲۵ سمن استان درویش مدیرکل آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان، فتحی مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان برگزار شد که از میان کاندیداهای تشکل‌های زیست محیطی این استان، عنایت صادقی، بابک الوندیان، رضا اسدی، حسین نصیری، مرضیه صادقی، علی توکلی و میرزا سرهنگی  به عنوان اعضای اصلی هیئت‌مدیره شبکه محیط زیست این استان انتخاب شدند.