تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
5

تجلیل دکتر دهمرده از قاری زنی که راننده تریلر است

  • کد خبر : 6120
  • 10 تیر 1391 - 10:28

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از کیهان ؛ استاندار لرستان طی مراسمی با حضور جمعی از مردم و مدیران استان از «فرشته بیرانوند» زن لر که قاری قرآن، مداح اهل بیت(ع) و در عین حال راننده تریلر است با اهدای لوح سپاس، تجلیل کرد.دکتر حبیب الله دهمرده گفت: خانم بیرانوند با فضایل برجسته محجبه، […]

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از کیهان ؛ استاندار لرستان طی مراسمی با حضور جمعی از مردم و مدیران استان از «فرشته بیرانوند» زن لر که قاری قرآن، مداح اهل بیت(ع) و در عین حال راننده تریلر است با اهدای لوح سپاس، تجلیل کرد.
دکتر حبیب الله دهمرده گفت: خانم بیرانوند با فضایل برجسته محجبه، قاری قرآن و مداح اهل بیت عصمت و طهارت(ع) که کار بسیار مهم، حساس و ظریفی است و راننده تریلر که حرفه ای بسیار دشوار است به عنوان جمع اضداد ویژگی های مثبت و بسیار ارزشمند، الگویی شایسته است که معرفی وی به افکار عمومی جهان به عنوان جلوه هایی از اقتدار، شجاعت و بزرگی زن مسلمان برای لرستان و ایران فوق العاده مهم است.
دکتر دهمرده با اشاره به زنان مشابه خانم بیرانوند که در سایر استانها به عنوان الگو به جامعه معرفی کرده است گفت: در سیستان و بلوچستان خانم، دکتر «لاله کشاورز» جراح دندانپزشک به عنوان اولین زن محجبه کوهنورد و در کرمان خانم «ناجی» به عنوان کاپیتان و استاد خلبان جذب شرکت هواپیمایی ماهان کردم که به عنوان الگو به دنیا معرفی شدند.
استاندار با انتقاد از اینکه الگوها و نمونه های کشورمان آنگونه که باید به دنیا معرفی نمی شوند، خاطرنشان ساخت: این گونه افراد و این زنان مسلمان باید به عنوان الگو به منظور خنثی کردن هجمه تبلیغاتی که شیاطین در جهان علیه ایران راه انداخته اند به افکار عمومی دنیا معرفی شوند.
دکتر دهمرده گفت: این افراد اگر شهروند کشور دیگری بودند با بوق و کرنای فراوان آنان را به افکار عمومی جهان معرفی می کردند و حتی بسیاری از رسانه های ما نیز به تقلید از آنها به عنوان چهره ای شاخص به انعکاس اخبار مربوط به آنان می پرداختند اما اکنون نسبت به انعکاس اخبار مسرت بخش این سرمایه های ملی غفلت می ورزیم.
استاندار لرستان با اشاره به تحریف و پخش گزارش اختلاف چند روستای جلگه خلج از توابع پلدختر از شبکه دو صدا و سیمای کشور گفت: متاسفانه نه تنها ظرفیت ها، استعدادها، پیشرفت، کارهای بزرگ و شخصیت های ممتاز نظیر خانم بیرانوند در این گونه شبکه ها منعکس نمی شوند بلکه مسئله ای بسیار جزئی نظیر موضوع جلگه خلج به گونه ای تحریف و ناقص پخش می شود که از لحاظ افکار عمومی خارجی، دشمن بیگانه با صرف هزینه سنگین نمی تواند چهره نظام را این چنین مخدوش کند و در بعد داخلی نیز ظلم به استان است و به ناحق و به غلط چهره ای وارونه از مردم این استان ترسیم می شود در حالی که مردم لرستان اگر جرعه ای آب و لقمه ای نان داشته باشند آن را به همسایه می دهند و هر آنچه بضاعت مالی شان باشد هزینه پذیرایی از مهمان می کنند که این گونه انعکاس وارونه مسائل موجب فرار سرمایه گذار، نیروی متخصص و زیان های فراوان دیگری می شود.
فرشته بیرانوند نیز در این مراسم گفت: تلاش ها، تدابیر خردمندانه و جامع نگری دکتر دهمرده در امر توسعه همه جانبه استان و جبران محرومیت های این خطه موجب دمیدن روح امید و نشاط در کالبد مردم شده است و ما هرچه تلاش و کوشش بکنیم در قیاس با خدمات ارزنده و خدمات ماندگار و بی سابقه دکتر دهمرده به مردم لرستان، کاه در برابر کوه است.
حاجیه فرشته بیرانوند ۳۶ ساله، مجرد، مدت ۱۰ سال است که به شغل رانندگی با خودروهای سنگین مشغول است.
وی گفت: الهام از قرآن موجب موفقیتش در انجام حرفه دشوار رانندگی خودروهای سنگین شده است.
بیرانوند افزود: حفظ حجاب، قاری قرآن و مداحی توام با رانندگی خودروهای سنگین و تردد شبانه روزی بین بنادر کشور و تهران از جمله دیگر گوشه و کنار ایران این پیام را می رساند که زن مسلمان با حفظ ارزش ها و کرامات انسانی و الهام از پیشوایان دین مانعی برای فعالیت های اجتماعی همپای مردان ندارد.
وی گفت: تاکنون بیش از ۱۵ هزار ساعت در جاده های کشور در طول شبانه روز با خودروهای سنگین رانندگی کرده ام.
بیرانوند اظهار داشت که کمکی ندارد و بارها به تنهایی چرخ پنجر تریلر را تعویض کرده است. این زن لر تاکنون تخلف رانندگی نداشته است.
وی گفت: برای تردد در جاده های ترانزیتی از مسئولان انتظار دارد نسبت به استاندارد سازی خودروی وی برای تردد در جاده های خارج از کشور اقدام کنند.
    
    

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=6120

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 6در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۶
  1. آفرین.

  2. دردت کول هرچه ژن گنه

  3. دردت کول هر چه پیا گنه

  4. جوانان بیکار پسر بیجاره حالا باید قید شوفری و رانندگی بزنن خانمها دارن وارد میشن این هم یه بدبختی برای جوانان پسر

  5. ژن و رونندگی مشین سنگین چه . پرچ پیات بوره

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.