تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
4

پنیر فراموشی می‌آورد؟

  • کد خبر : 61319
  • 05 آذر 1393 - 23:20

  دکتر احسان صادقی ، با توصیه به اینکه بهتر است پنیر همراه با انواع مغزها و بویژه گردو مصرف شود، اظهار کرد: اینکه گفته می‌شود مصرف پنیر به تنهایی انسان را فراموشکار می‌کند از نظر علمی رد شده است. وی تصریح کرد: توصیه مصرف پنیر به همراه گردو برای استفاده و جذب هر چه […]

panir-moghazi-haftegy.ir_

 

دکتر احسان صادقی ، با توصیه به اینکه بهتر است پنیر همراه با انواع مغزها و بویژه گردو مصرف شود، اظهار کرد: اینکه گفته می‌شود مصرف پنیر به تنهایی انسان را فراموشکار می‌کند از نظر علمی رد شده است.

وی تصریح کرد: توصیه مصرف پنیر به همراه گردو برای استفاده و جذب هر چه بیشتر ویتامین‌ها و عناصر معدنی موجود در پنیر است.

احسانی با بیان اینکه کلسیم مانع جذب فسفات نمی‌شود، اظهار کرد: این روند کاملا معکوس بوده و فسفات مانعی برای جذب کلسیم است، بطوریکه مصرف زیاد نوشابه به دلیل فسفات موجود در آن در دراز‌مدت می‌تواند منجر به پوکی استخوان شود.

صادقی با بیان اینکه بدن مشکلی برای تامین فسفات مورد نیاز خود ندارد، اظهار کرد: بیشترین مشکل بدن بر سر تامین کلسیم است که در همین راستا توصیه می‌شود افراد بطور جد مصرف لبنیات را در برنامه غذایی خود لحاظ کنند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تاکید بر اینکه هیچ یک از فرآورده‌های لبنی از جمله پنیر، سرشیر، دوغ و ماست جایگزین شیر نمی‌شود، اظهار کرد: در شیر همه ویتامین‌های مورد نیاز بدن وجود دارد که با تخمیر شیر و تبدیل آن به فرآورده‌هایی از جمله ماست و پنیر، این ویتامین‌ها از بین می‌روند.

صادقی تصریح کرد: به همین علت توصیه می‌شود تا در کنار مصرف سایر فرآورده‌های لبنی شیر بصورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=61319

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. سلام،

    با توجه به تولید کم پنیر و خوشمزگی آن، این داستان را بزرگترها ساختند تا بچه ها را از تمایل به خوردن این غذای پر پروئتین باز دارند!

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.