تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
5

استاندار لرستان: مردم استان قدرت پس دادن حدود ۹۸۰ میلیارد تومان وام خود ‌را ندارند

  • کد خبر : 61389
  • 07 آذر 1393 - 15:33

  استاندار لرستان گفت: ما باید فرهنگ کار و خود‌باوری را ایجاد کنیم و این فرهنگ را جا بیاندازیم که هر کس باید کار خود را انجام دهد و سرنوشت خود را تغییر دهد و منتظر نماند فرد دیگری بیاید کار او را انجام دهد. به گزارش “میرملاس”به نقل از ایسنا، هوشنگ بازوند در نشست […]

36121t

 

استاندار لرستان گفت: ما باید فرهنگ کار و خود‌باوری را ایجاد کنیم و این فرهنگ را جا بیاندازیم که هر کس باید کار خود را انجام دهد و سرنوشت خود را تغییر دهد و منتظر نماند فرد دیگری بیاید کار او را انجام دهد.

به گزارش “میرملاس”به نقل از ایسنا، هوشنگ بازوند در نشست با بانوان استان ضمن تبریک هفته بسیج گفت: امیدواریم بتوانیم از ظرفیت بسیج برای توسعه استان استفاده کنیم.

وی با اشاره به این‌که یک مقطع زمانی در سیستم مدیریت کشوری احساس خلأ وجود داشت، عنوان کرد: امام خمینی(ره) در آن برهه زمانی آن خلأ را تحت عنوان بسیج مطرح کرد که توانسته تهدیدهای دشمن را به فرصت تبدیل کند و یا این‌که می‌تواند یک‌سری فرصت ایجاد کند و ما هم امیدواریم بتوانیم  برای توسعه استان از این فرصت‌ها استفاده کنیم‌.

بازوند با اشاره به این‌که زمانی‌که آقای روحانی دولت را تحویل گرفت شرایط کشور از لحاظ خارجه و داخله سخت بود، بیان کرد: شرایط خارجی به‌نحوی بود که دنیا ‌علیه ما بسیج شده بودند که ما را تحریم کنند به‌عنوان مثال وزارت خارجه آمریکا رکورد سفر خارجه را داشت و ‌صرفاً به‌خاطر این‌که بتواند دنیا و افکار عمومی را علیه ما بسیج کنند و یک تحریم ظالمانه علیه ما و کشور ما ایجاد کنند.

وی با بیان این‌که شرایط داخلی هم خوب نبود، اظهار کرد: بخش خصوصی بابت کارهای عمرانی ۲۵۰ هزار میلیارد تومان از دولت طلبکار بود که کل بودجه عمرانی کشور در سال ۹۳، ۴۱ هزار میلیارد تومان است و از طرفی دیگر بخش خصوصی ۷۰ هزار میلیارد تومان به بانک‌ها بدهکار بوده و پول باز پس دادن طلب خود را نداشته است.

بازوند افزود: به‌جز بخش خصوصی مردم نیز حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان وام گرفته‌اند و نمی‌توانند آن را پس دهند و در استان حدود ۹۸۰ میلیارد تومان وام گرفته‌اند که قدرت پس دادن آن‌را ندارند و در حال حاضر ۱۸ درصد منابع بانکی ما معوقه هستند.

استاندار لرستان با بیان این‌که با تمام این تفاسیر و اوضاع داخلی و خارجی کشور در یک ساله‌ اخیر دولت اقدامات اساسی را انجام داده است، بیان کرد: دولت توانست در سیاست خارجه آن افکارعمومی که علیه ما بود را برگرداند به‌طوری که وزیر خارجه آمریکا در صحبت‌های خود نشان داد که آمریکا حقانیت ایران که می‌گوید این تحریم ظالمانه بوده است، مگر نه جان‌کری هیچ وقت نمی‌آید بگوید که این حق کشور ایران است.

وی با اشاره به این‌که در بحث داخلی  نیز کارهای بزرگی انجام شده، اظهار کرد: دولت تدبیر و امید توانست در یک سال تورم را از ۴۱ درصد به ۱۷ درصد و رشد منفی را از ۴ به مثبت ۴ رساند که کار بسیار بزرگی است و اگر این‌کار اتفاق افتاده به این معنی است که دولت تدبیر و امید مسیر توسعه را طوری دیگر معنی کرده است و مبنای آن‌را بر این گذاشته که شرایط را برای سرمایه‌گذار فراهم کند او کار را انجام دهد.

بازوند افزود: تبدیل کردن رشد منفی به رشد مثبت با پول امکان‌پذیر نیست و بخش خصوصی باید این‌کار را انجام دهد که ما نیز همین وضعیت را در استان داشتیم و در حال حاضر نیز نگران هستیم و معتقدیم که اولویت مسئولین و مردم باید حل کردن مشکلات  اقتصادی باشد و این نکته را باید در‌نظر بگیریم که اگر ابتدا مشکلات اقتصادی استان را حل نکنیم نمی‌توانیم مباحث فرهنگی را حل کنیم.

استاندار لرستان، با اشاره به این‌که اقتصاد ستون فقرات یک جامعه است، تصریح کرد: وقتی ستون فقرات جامعه شکسته می‌شود، نمی‌تواند روی پای خود بایستد و حرکت کند و زمانی‌که نمی‌تواند حرکت کند  سبب می‌شود، جامعه از پویا بیفتد.

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری بدون کارشناسی  شعار سال را انتخاب نمی کند، بلکه پشت هر کدام از نام‌گذاری‌ها ماه‌ها کارشناسی وجود دارد به‌طوری‌که پنج سال پیاپی شعار سال حول محور اقتصاد بود و در سال‌جاری تشخیص دادند که نیاز است فرهنگ به کمک اقتصاد بیاید چراکه بعضی مشکلات اقتصادی است که با فرهنگ رفع شده و بعضی از معضلات و چالش‌های فرهنگی است که با اقتصاد رفع می‌شود.

بازوند با اشاره به این‌که مدیریت جهادی و عزم ملی دو عامل است که اقتصاد و فرهنگ را حرکت می‌دهد، بیان کرد: ما مدیریت جهادی را هشت سال دفاع مقدس تجربه کردیم و در این مدت هر زمانی‌که نیاز بوده کشور از بحران خارج شود و قدرت‌مان را به نمایش بگذاریم، عزم ملی به کمک‌مان آمد که نمونه آن‌را در روز قدس، ۲۲ بهمن و انتخابات می‌بینیم.

استاندار با بیان این‌که ما توسعه استان را در مسیری که با محوریت دولت بود تغییر دادیم، اظهار کرد: ما با یک استانی سروکار داریم که ثروتمندترین استان است و می‌توانیم از نعمت‌های خدادای آن استفاده کنیم این در حالی‌است که ما می‌توانیم از ظرفیت‌های استان  مانند رودخانه‌ها، چهار فصل بودن آب و هوا و هزاران ظرفیت دیگر مانند گردشگری و صنعت استفاده کنیم.

وی با اشاره به این‌که مسیر جدیدی که دولت تدبیر و امید در پیش گرفته است، هزینه‌هایی را می‌برد که  باید آن ها را قبول کنیم، افزود: بخش خصوصی بهتر از دولت می‌تواند در بخش توسعه کشور و استان کار کند و این یعنی این‌که کاهش تورم و افزایش بهره‌وری به تنهایی توسط دولت نمی‌تواند صورت بگیرد و نیازمند همکاری همه است.

بازوند با بیان این‌که فلسفه اروپا ترویج دادن فرهنگ کار و صرفه‌جویی بود، بیان کرد: ما باید فرهنگ کار و خود باوری را ایجاد کنیم و این فرهنگ را جا بیاندازیم که هرکس باید کار خود را انجام دهد و سرنوشتی را تغییر دهد و منتظر نماند کس دیگری بیاید کار او را انجام دهد.

استاندار لرستان، بضی از افراد ازاین‌که بگویند لرستان محروم است لذت می‌برند، افزود: این نظر خطرناکی است که  توسعه استان را با ترحم به ما می‌دهند و به نوعی دیگر آن روی سکه‌ی گداپروری است.

وی عنوان کرد: اگر بخواهیم بخش خصوصی را به استان بیاوریم باید یک سری هزینه‌ها را بپردازیم و نگذاریم بیش از حد به بخش خصوصی هزینه تحمیل شود.

بازوند با اشاره به این‌که در این سی و چند سال حرکت در مسیر توسعه، آمارها نشان می‌دهد که لرستان در کشور رتبه ۲۹ سرمایه‌گذاری در بانک‌ها را دارد، خاطر نشان کرد: این در حالی‌است که ما رتبه اول بیکاری را داریم و زمانی‌که سپرده‌گذاری نمی‌کنیم یعنی نمی‌توانیم سرمایه‌گذاری کنیم و این وضعیت خطرناکی است که اگر به مسائل اقتصادی توجه نکنیم ممکن است مشکل‌ساز باشد و حتی ممکن است به فرهنگ لطمه بزند.

استاندار لرستان با اذعان به این‌که ما باید استان را خوب و درست به سرمایه‌گذاران معرفی کنیم، اظهار کرد: بیکاران لشکر بدون حقوق دشمن هستند که باید برای برطرف کردن مشکل آن‌ها همه کمک کنیم و این نکته را نیز باید در نظر بگیریم که زنان نیمی از افکار عمومی و جامعه هستند  که این نیمه بسیار دلسوز هستند.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=61389

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 6در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۶
  1. حکایت های مدیریتی
    ………………………………………………………………………………………………………………………
    شیرافریقایی

    شیر آفریقایی هر شب که می خوابد می داند که فردا باید از کندترین غزال افریقایی کمی تندتر بدود تا از گرسنگی نمیرد.

    و غزال آفریقایی هر شب که می خوابد می داند که فردا باید از تندترین شیر آفریقایی کمی تندتر بدود تا کشته نشود.

    مهم نیست که تو شیر هستی یا غزال،

    مهم این است که فردا را از امروز تند تر بدوی.

    این راز بقاست.

  2. جناب استاندار هم واقافعالند وهم خوش بیان ولی بانکها سرمایه مردم را سود ناچیز بهش میدن وتسهیلات باسود نجومی بالای ۳۰ درصد اخیرا رئیس بانک مرکزی گفته بود شنیدم برخی بانکها وام باسود ۳۰ درصدمیدن ولی غافل از اینکه ما فرهنگیان برای گرفتن همون وام ۳۰ درصد در بانک مهر اقتصاد باید چند پارتی داشته باشیم وماهها تو نوبت قرعه کشی باشیم اینه که مردم به صندوق های قرض الحسنه خانگی روی آوردن که نه سودی داره نه ضامن میخواد ونه پارتی حالا سرمایه گذاری به دلیل عدم سپرده گذاری در بانکها لطمه دیده از سیاست های بد اقتصادی دولتهای اسبق و سابق و کنونی ماست ولاغیر

  3. واقعآ بانکها شورشو در آوردن از نزول خوارای سفت و سخت هم بدتر شدن .بنده پانزده میلیون وام گرفتم باید بیست و سه تومان پس بدم .یعنی نصف وامم سود بانکی باید پس بدم . این یعنی بانکداری اسلامی وای ………………………………………..

    • من ۱۰ میلیون گرفتم و باید ۱۳ میلیون پس بدم. از کجا وام گرفتی که این طور حساب کردن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  4. اقای ازادبخت چرا در مورد سفر استاندار با هیات همراه به کوهدشت هیچ مطلبی ننوشتی ؟

  5. سلام ببه استاندار پرتلاش جناب آقای هوشنگ بازوند . امیدوارم درمورد کنتورهای گاز روستای بازوند اصل ورنگین بان فکری شود باتوجه به فصل سرما وباطل شدن کوپن نفت آنها اقدام نمائید . باتشکر

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.