- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

قربانی خبر داد: نمایشگاه سراسری کتاب در لرستان برگزار می شود

 

 

IMG18515219 [1]

 

مدیر کل امور اجتماعی استانداری لرستان از برگزاری نمایشگاه سراسری کتاب در لرستان خبر داد.

به گزارش میرملاس به نقل از مهر، نادر قربانی  در جلسه هماهنگی برای برپایی نمایشگاه کتاب در لرستان اظهار داشت: نمایشگاه سراسری کتاب استان از ۱۲ تا ۱۸ آذرماه سالجاری به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و با همکاری بین بخشی دستگاه های اجرایی استان برگزار خواهد شد.

وی برگزاری نمایشگاه سراسری کتاب در استان را پدیده ای خوب و تاثیرگذار برای لرستان دانست و بیان داشت: متاسفانه در بحث کتاب و کتابخوانی سستی ها و ضعف هایی مشاهده می شود که این امر یکی از پر خسارت ترین آفت ها برای فرهنگ عمومی جامعه محسوب می شود.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری لرستان با استناد به این سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه کتاب خوب همچون غذای خوب است تصریح کرد: این امر نشان از اهمیت و قداست کتاب و امر کتابخوانی دارد.

قربانی عنوان کرد: کتاب و کتابخوانی هم از نظر دینی و اعتقادی و هم از نظر سنت های گذشته مورد تاکید بوده که بایستی توجه زیادی به این امر مهم داشت.

وی پیدا کردن ریشه های سستی در امر کتاب و کتابخوانی را از برنامه ها و ضرورت های مهم برای دست یابی به توسعه فرهنگی دانست و افزود: به طور قطع برگزاری نمایشگاه های کتاب در سطح سراسری می تواند برای ارتقاء فرهنگ مطالعه در جامعه کارساز باشد.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری لرستان در مورد نحوه تخفیف های داده شده برای خریداران کتاب در نمایشگاه سراسری کتاب لرستان گفت: از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ۲۰ درصد تخفیف و از سوی ناشران نیز ۱۰ درصد تخفیف به خریداران کتاب داده خواهد شد.