تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
6

شرکت ۲۵۰ ناشر برجسته کشوری در نمایشگاه کتاب لرستان

  • کد خبر : 61477
  • 08 آذر 1393 - 20:03

  مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: نمایشگاه کتاب لرستان بعد از دو سال و با حضور بیش از ۲۵۰ ناشر برجسته کشوری از ۱۲ آذر در خرم‌آباد برگزار می‌شود. به گزارش میرملاس نیوز ؛  حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر “حمیدرضا حنان”، پنج‌شنبه، ششم آذر در جلسه ستاد هماهنگی نمایشگاه کتاب در خرم‌آباد گفت: […]

IMG_4073

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: نمایشگاه کتاب لرستان بعد از دو سال و با حضور بیش از ۲۵۰ ناشر برجسته کشوری از ۱۲ آذر در خرم‌آباد برگزار می‌شود.
به گزارش میرملاس نیوز ؛  حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر “حمیدرضا حنان”، پنج‌شنبه، ششم آذر در جلسه ستاد هماهنگی نمایشگاه کتاب در خرم‌آباد گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب یک رویداد مهم است و در خرم‌آباد نیز آخرین نمایشگاه کتاب در سال ۹۱ برگزار شد.
وی افزود: بیش از ۲۵۰ ناشر برجسته کشوری در این نمایشگاه شرکت می‌کنند و برنامه‌های متنوعی مانند رونمایی از کتاب و نقد کتاب و سخنرانی و برنامه‌های دیگری که در یک تقویم جمع‌آوری‌شده و به اطلاع می‌رسد.
حنان عنوان کرد: در رابطه با برگزاری این نمایشگاه نیازمند همکاری دستگاه‌های اجرایی هستیم تا بتوانیم با خروجی بهتری کار را انجام دهیم.
ماشاالله بهاروند، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی لرستان نیز در این جلسه اظهار کرد: اهمیت کتاب و نمایشگاه کتاب برای همه ما روشن است و برگزاری باشکوه این نمایشگاه باهمت همه مدیران مقدور است و هدف ما از برگزاری این جلسه انجام کاری متفاوت است.
وی افزود: برای برگزاری این نمایشگاه نیازمند کمک و همکاری اداراتی مانند شهرداری‌ها، علوم پزشکی، جهاد کشاورزی، جهاد دانشگاهی، میراث فرهنگی، سازمان تبلیغات و اوقاف و ستاد اقامه نماز و نهاد کتابخانه‌ها و دیگر دستگاه‌های مرتبط هستیم تا شرایط خوبی به وجود آید.
بهاروند بیان کرد: شهرداری و شورای شهر نقش مهمی در بحث فرهنگ دارند و در رابطه با فضاسازی شهر و تبلیغات گسترده و اختصاص خطوط واحد برای نمایشگاه و تهیه محل اسکان ناشرین و میهمانان ویژه نمایشگاه می‌توانند در این راستا کمک خوبی باشند علاوه بر شهرداری جهاد کشاورزی نیز وظیفه اطلاع‌رسانی به روستاها و حومه شهر را به عهده دارد.
معاون فرهنگی ارشاد لرستان عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی لرستان جهت استقرار آمبولانس غرفه سلامت در محل نمایشگاه و هماهنگی جهت بازدید دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها در بازدید از نمایشگاه را به عهده دارد.
وی تصریح کرد: یک شعبه بانک جهت دسترسی بازدیدکننده‌ها برای تهیه کارت خرید کتاب در محل نمایشگاه مستقر است و حضور نیروی انتظامی و تهیه خط تلفن و اینترنت و اطلاع‌رسانی به عموم مردم از طریق سامانه توسط مخابرات انجام می‌شود.
بهاروند خاطرنشان کرد: از ۳۰ درصد تخفیف موجود روی کارت‌ها ۲۰ درصد را وزارت ارشاد تأمین می‌کند و ۱۰ درصدان توسط ناشر انجام می‌شود و ۳۰۰ میلیون تومان کل مبلغی است که برای کارت‌ها تعیین‌شده است که ۲۰ درصد به‌صورت بن کارت الکترونیکی کتاب ارائه می‌شود.
معاون فرهنگی ارشاد عنوان کرد: کانون پرورش فکری کودکان در جذب کودکان و برگزاری ایستگاه نقاشی فعالیت دارد و اداره میراث فرهنگی برای غرفه‌ای در باب معرفی فرهنگ آثار مکتوب استان فعالیت دارد و بازدید ناشران از مناطق گردشگری استان چراکه ناشران سفیرانی هستند که می‌توانند معرف فرهنگ و آثار گردشگری یک استان باشند.
وی تصریح کرد: این نمایشگاه در دو نوبت صبح و عصر باز است که از ۱۰ تا یک و از ساعت سه عصر تا هفت عصر فعالیت می‌کند.
بهاروند بیان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی و ستاد اقامه نماز و اوقاف ستاد امربه‌معروف برای حضور در عرصه‌های فرهنگی فعالیت کنند و صداوسیما نیز نقش مهمی در اطلاع‌رسانی این نمایشگاه دارند.
احمد رحیمی، معاون صداوسیما لرستان نیز گفت: صداوسیمای استان در رابطه با برنامه‌های فرهنگی در راستای فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی برنامه‌های زیادی داشته و دارد.
وی افزود: در خصوص حوزه کتاب‌خوانی ۲۵ ساعت و ۴۶ دقیقه در حوزه صدا و ۲۲ ساعت و ۱۰ دقیقه در حوزه سیما برنامه‌های مرتبط با این موضوع پخش‌شده است که در ابتدای سال تاکنون ۴۹ ساعت و ۵۹ دقیقه برنامه داشتیم.
وی عنوان کرد: برای ۸ روز نمایشگاه کتاب استان ما ۹ ساعت برنامه را در نظر داریم و علاوه بر آن پوشش خبری نمایشگاه و اطلاع‌رسانی در حد توان اداره را انجام می‌دهیم.
مدیر آموزش و پژوهش صداوسیما بیان کرد: در برنامه‌های مرتبطی مانند یار مهربان، برنامه‌های عصرگاهی و صبح که مخاطبان زیادی دارند در حوزه مسابقه، فرهنگ و هنر، خانواده و برنامه زنده شبانه به این موضوع می پردازیم ولی درزمینهٔ تبلیغات شهری سروش به بخش خصوصی تعلق دارد.

تهیه خبر :‌ سجاد شفیعی 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=61477

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.