- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ایمن‌سازی کلاس‌های درس لرستان نیاز است

13930630000193_PhotoA

 

استاندار لرستان گفت: برای مقاوم‌سازی کلاس‌های درس استان لرستان بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش میرملاس به نقل از فارس ، هوشنگ بازوند  در حاشیه مانور زلزله و ایمنی در مدارس استان لرستان در جمع خبرنگاران گفت: یکی از اولویت‌های اصلی ما بحث ایمن‌سازی مدارس استان لرستان است که اداره کل نوسازی و آموزش و پرورش این اولویت را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

وی عنوان داشت: بیش از ۳۵ درصد از مدارس استان لرستان غیر مقاومت هستند که اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان نیاز است تا بتوانیم این مدارس را مقاوم‌سازی کنیم.

استاندار لرستان گفت: در حال حاضر دو روش برای بحث مقاوم‌سازی و ایمنی از خطرات حوادث غیر مترقبه در استان لرستان یکی ایمن‌سازی سازه‌ای و دیگری ایمن‌سازی غیر سازه‌ای را در دستور کار قرار داده‌ایم.

بازوند تصریح کرد: در بحث ایمن‌سازی سازه‌ای از بیش از ۱۷ هزار کلاس درس در استان لرستان ۴۵۰۰ کلاس درس غیر مقاوم هستند که برای مقاوم سازی این تعداد کلاس درس برنامه‌های خوبی را در دستور کار داریم.

استاندار لرستان گفت: در بحث ایمن‌سازی غیر سازه‌ای مانند برگزاری مانورهای زلزله و کارگاه‌هایی در این خصوص پیش‌بینی شده است که یکی از این برنامه‌ها امروز مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس استان لرستان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: امروز کارگاه‌های آموزشی در بحث زلزله و پیشگیری از حوادث ناشی از ستاد حوادث غیر مترقبه در سطح مدارس استان لرستان شروع شده است که تاکنون کارهای خوبی صورت گرفته و باید بیشتر در این زمینه کار شود.

این مسئول یادآور شد: اهمیت این ایمن‌سازی‌های غیر سازه‌ای بیشتر از اهمیت ایمن‌سازی‌هایی است که در بحث مقاوم‌سازی در حال انجام است زیرا آموزش‌های لازم در رابطه با زلزله و حوادث غیر مترقبه یکی از اولویت‌های کشورهای جهان است که امروز ما نیز این اولویت را در برنامه کاری خود قرار داده‌ایم.

وی استان لرستان را یک استان حادثه خیز عنوان کرد و گفت: استان لرستان استانی است که حوادث غیر مترقبه آن بیشتر از استان‌های دیگر است از این رو باید هم در بحث ایمن‌سازی سازه‌ای و هم در بحث ایمن‌سازی غیر سازه‌ای تلاش‌هایی انجام دهیم.