- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

رئیس‎کل دادگستری لرستان: رقابت‌های قومی و منطقه‌ای، مانعی برای رشد سرمایه‎گذاری در استان

دادگستری-مدیر [1]

 

رئیس‎کل دادگستری لرستان از رقابت‎های قومی و منطقه‎ای به عنوان مانعی برای رشد سرمایه‎گذاری در استان یاد کرد.

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از ایسنا، جعفر بدری در جلسه شورای اداری شهرستان پلدختر جذب سرمایه‎گذاران داخلی وخارجی را برای استان ضروری دانست و افزود: لرستان نمی‌تواند برای همیشه بر بودجه و اعتبارات دولتی اتکاء کند و خودش نیز توان سرمایه‎گذاری بنیادین و به حرکت در‎آوردن موتور تجارت وصنعت را ندارد، پیدا کردن تکیه‌گاه مطمئن اقتصادی یک ضرورت حیاتی است و این امر نیز تنها از طریق سرمایه‎گذاری‌های خصوصی داخلی وخارجی بر روی معادن، کشاورزی و دامپروری امکان‎پذیر است.

وی تصریح کرد: مسئولین اجرایی باید تلاش کنند زمینه سرمایه‎گذاری‌های بزرگ را در مناطق مختلف استان فراهم کرده و با دادن مشوق‌های اقتصادی یا دیگر تسهیلات سرمایه‎گذاری، آن‌ها را به سرمایه‎گذاری در این مناطق محروم تشویق کنند.

بدری خاطر نشان کرد: متأسفانه در سال‎های گذشته در این مورد غفلت صورت گرفته و با وجود معادن دست‎نخورده، آب و محصولات کشاورزی، علاقه‎مندی برای سرمایه‎گذاری در خارج وجود داشته است.

وی تأکید کرد: رقابت‎های قومی و منطقه‌ای یکی از عوامل بازدارنده در این مسیر بوده است، از طرفی بحران‎های اقتصادی در چند سال گذشته موجب نگرانی سرمایه‎گذاران شده و دولت نیز ضمانت‌های روشن و عملی را برای رفع نگرانی‌های آن‌ها فراهم نکرده است.

رئیس شورای قضایی لرستان در ادامه افزود: اگر هدف اصلی سرمایه‎گذاران این باشد که پول را در راهی استفاده کنند که آن را افزایش دهند، باید بگوییم شرایط مطلوب برای جلب منافع سرمایه‎گذاران اکنون در استان فراهم است، امنیت، دسترسی به منابع مالی، وجود بازار مصرف داخلی وخارجی، نیروی کار متخصص، منابع انرژی، زمین وامکانات حمل ونقل، شرایط را برای تأمین منافع مورد انتظار سرمایه‎گذاران در استان فراهم کرده است.

بدری خاطرنشان کرد: کشور ما با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی و اقلیمی که دارد، دارای ظرفیت‌های بالقوه بسیاری در بخش اقتصادی است و این موقعیت نه‎تنها برای مردم ایران که برای کشورهای منطقه و همسایه‌، از اهمیت بالایی برخوردار است، امروزه کار‌شناسان بر این باورند که، توسعه و پیشرفت منطقه به توسعه وپیشرفت جمهوری‎اسلامی بستگی دارد واین واقعیتی است که دیگر نمی‌توان آن را کتمان کرد.

وی یادآور شد: لرستان بستر بسیار مناسبی برای سرمایه‎گذاری و توسعه اقتصادی است، زیرا نیروی فراون کار و نیازمندی‎های منطقه‌ای برای خدمات و کالاهای ضروری، عامل مهمی برای سرمایه‎گذاری در این منطقه محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا، رئیس شورای قضایی لرستان و هیئت همراه از چند کارخانه صنعتی شهرستان پلدختر نیز بازدید کردند.