تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
4

سالانه از چاه‎های لرستان ۷۱۰ میلیون متر مکعب آب، غیرمجاز تخلیه می‌شود

  • کد خبر : 61523
  • 09 آذر 1393 - 9:34

    مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان از وجود ۱۷۳۳حلقه چاه غیر مجاز در استان خبر داد. به گزارش میرملاس به نقل ازایسنا، علی امید سیفی در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان، گفت: در لرستان ۶۵۸۳ حلقه چاه مجاز و ۱۷۳۳ غیر مجاز وجود دارد که سالانه از چاه‎های لرستان ۷۱۰ میلیون […]

چاه

 

 

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان از وجود ۱۷۳۳حلقه چاه غیر مجاز در استان خبر داد.

به گزارش میرملاس به نقل ازایسنا، علی امید سیفی در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان، گفت: در لرستان ۶۵۸۳ حلقه چاه مجاز و ۱۷۳۳ غیر مجاز وجود دارد که سالانه از چاه‎های لرستان ۷۱۰ میلیون متر مکعب تخلیه می‌کنند.

وی اظهار کرد: از مهم‌ترین وظایف که این شورا که جهاد کشاورزی، محیط زیست، شرکت توزیع برق، دادگستری، نیروی انتظامی و شرکت پخش فراورده‌های نفتی جزء اعضای آن هستند برنامه‎ریزی، اولویت بندی و زمانبندی برای جلوگیری از حفر چاه‌های غیر مجاز و اضافه برداشت و همچنین برنامه‎ریزی در خصوص اطلاع رسانی عمومی پیرامون حفاظت از منابع آب و استفاده بهینه از آب است.

سیفی با بیان اینکه چاه‌های غیر مجاز شناسایی شده‌اند، ادامه داد: شناسایی این چاه‌ها به دو صورت فرم شماره یک که شرکت آب منطقه‌ای ۳۷۹ حلقه از چاه‌هایی را که قبل از سال ۸۵ شناسایی شده‌اند و در صورت عدم مشکل با همجواران تاکنون برای ۴۰ حلقه از آن‌ها مجوز صادر شده و صورت دوم فرم شماره پنچ می‌باشد که در شرکت آب منطقه‌ای سابقه‌ای از حفر چاه‌ها قبل از سال ۸۵ وجود ندارد اما کشاورز و مالک مدعی است که قبل از سال ۸۵ حفر شده که در صورت ثبت و تایید ۷۶۳۰ حلقه از آن‌ها هم بررسی و تعیین و تکلیف می‌شوند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان در خصوص نصب کنتور‌های هوشمند، بیان کرد: از ۱۰۲۲ دستگاه تاکنون ۶۴۵ دستگاه توسط شرکت آب منطقه‌ای نصب و طبق دستورالعمل جدید وزارت نیرو شرکت توزیع برق را مکلف کرده نسبت به نصب کنتور‌های هوشمند من بعد اقدام کند.

سیفی نسبت به اضافه برداشت از چاه‌های استان هشدار داد و گفت: ۲۵۳ حلقه از چاه‌های استان که ۱۹ میلیون متر مکعب در سال آب‎های زیرزمینی استان را تخلیه می‌کنند شناسایی و طبق مقررات قانونی با صاحبان آن‌ها برخورد می‌شود.

دبیر شورای حفاظت از منابع استان اضافه کرد: تعیین و تکلیف و پرمسلوب المنفعه نمودن چاه‌های غیر مجاز نیاز به عزم راسخ کلیه ارگان‌های عضو شورا دارد و باید دادگستری و نیرو انتظامی ورود پیدا کند تا بتوانیم به نتیجه دلخواه برسیم.

وی همچنین گفت: در راستای بررسی کار‌شناسان شرکت ۱۱۷حلقه چاه غیر مجاز در کوهدشت، رومشکان و کونانی وجود دارد که با توجه به اعلام ممنوعیت برداشت از آب‎های زیرزمینی دشت‌های کوهدشت و رومشکان توسط وزارت نیرو باید هرچه سریع‌تر نسبت به اجرای آن عمل شود.

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=61523

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. با سلام خدمت آقای سیفی چاها ی غیر مجاز ی که هم اکنون در حال حفر هستند و هیچ اقدام عملی انجام نمی گیرد چی . همه ی مواردی که فرمودید از دادگستری تا نیروی انتظامی گرفته کاملا نیاز است که قاطعانه عمل کنند . ولی به گمان من کارکنان اداره امور آب هم باید با متخلفین همکاری نکنند

  2. با سلام خدمت آقای سیفی حرفای خوبی زدید ولی عمل میخواد به خدا تا مراجع ذیربط هماهنگ و دلسوزانه و برای رضای خدا (مثل اوایل انقلاب یادش بخیر) کار نکنند نتیجه ای با این حرفای دهن پرکن حاصل نمیشه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.