تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
5

(تصاویر) مسافر نیویورک در گل‌مالی لرستان

  • کد خبر : 61688
  • 11 آذر 1393 - 11:17

  مرد لرستانی اصل ساکن آمریکا همه ساله در ایام محرم به ایران آمده و در مراسم گل‌مالی لرستان حاضر می شود و حتی مرگ دردناک فرزند معلولش نیز، نتوانسته در این سال‌ها مانع عزم او برای شرکت در این مراسم شود.  علی سلاح ورزی از اهالی لرستان و ساکن امریکاست. او بعد از چند […]

 

مرد لرستانی اصل ساکن آمریکا همه ساله در ایام محرم به ایران آمده و در مراسم گل‌مالی لرستان حاضر می شود و حتی مرگ دردناک فرزند معلولش نیز، نتوانسته در این سال‌ها مانع عزم او برای شرکت در این مراسم شود.
 علی سلاح ورزی از اهالی لرستان و ساکن امریکاست. او بعد از چند بار رفت و آمد بین ایران و امریکا و اقامت کوتاه مدت ساکن امریکا شده و بیشتر ایام سال را در این کشور سپری می گند. ممکن است علی سلاح ورزی چند مرتبه در سال به زادگاهش آمده و دوباره به امریکا بازگردد. یکی از مواردی که او هر سال با وجود کیلومترها فاصله او را به ایران می کشاند مراسم عزاداری و گل مالی مردم لرستان درمحرم است او با وجود زندگی راحتی که در امریکا دارد ترجیح می دهد مراسم عزاداری محرم را در کنار همشهریانش باشد و بعد از پایان آن به امریکا بازگردد. حتی مرگ دردناک فرزند معلولش که بعد از ۴۰ سال زندگی مشقت بار بود نتوانست در این سال ها مانع از عزم راسخ او برای شرکت در این مراسم شود. عکس های محمدرضا عباسی عکاس مهر از این مسافر هرساله گل مالی لرستان را در زیر می بینید.

 

0 (1)

 

 

 

0 (2)

 

 

0 (3)

 

 

0 (4)

 

 

0 (5)

 

 

0 (6)

 

 

 

0 (7)

 

 

 

0 (8)

 

 

 

0 (9)

 

 

0 (10)

 

 

0 (11)

 

 

0 (12)

 

 

0 (13)

 

 

0 (14)

 

 

0 (15)

 

 

0 (16)

 

 

0 (18)

 

 

 

0 (17)  

 

 

0 (21)

 

 

0 (20)

 

 

0 (19)

 

 

0 (22)

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=61688

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 28در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲۸
  1. اینه اصالت! 🙂

  2. دمش گرم………………..

  3. سلام گل مالی یک شیوه است برای عزاداری واگرهم نباشد اتفاق خاصی نمی افتد کما اینکه سنتهایی هستند که پایبندی ورعایت به آنها مهمتر واز لحاظ اخلاقی وارزشی لازم لرعایه هستند.تصاویر درج شده هم بخوبی گویای این مسئله هستند. بد آموزی این فرهنگ دیده بیشتر از فایده گل مالی آن است .

  4. خدائیش داستانت چیه ؟

  5. عشق امام حسین چه ها نمی کند

  6. با سلا م این یعنی اصالت و هویت خود را گم نکردن من ایشان را میشناسم اتفاقا چند حیاط پایینتر از ما در خرم اباد منزلشان است از خانوادهای ریشه دار و پدر مرحومشان از خیرین خرم اباد است عشق به امام حسین اورا به سرزمین مادریش می کشاند هر جا هست خداوند نگه دارش باشد در پناه امام حسین.

  7. عشق حسین بیابان راهم آباد میکند مرحبا به شیر مرد لر

  8. بسیار تاثیر گذار بو ….

    .
    عشق به هر سینه که کاوش کند /// خون دل از دیده تراوش کند
    گرمی عشاق خراب است عشق /// آتش دلهای کباب است عشق
    .
    الهم ارزقنا شفاعه
    الحسین

  9. عشق حسین است چه ها میکند شورحسین است چه ها می کند.

  10. چه ربطی داره آقای علی شما اصل قضیه رو بگیر چرا به فرع چسبیدی

    یا حسین

    دست من گیر

    که این دست همان است که من

    سال ها از غم هجران تو بر سر زده ام

    • سلام خدمت شما وهمه عزیزانی که در خصوص این گزارش اظهار نظر کرده اند.اولا من نوکر نوکرهای امام حسین (ع) هستم که با صداقت وبدون ریا نسبت به سید الشهدا اظهار ارادت و دل شیفتگی دارند.حقیر هیچ قضاوتی مثبت ویا منفی به این خرم آبادی مسافر نیویورک ندارم چون نمی شناسمش.اما نکته ای که مرا کنجکاو کرد که این کامنت را بگذارم نحوه درج گزارش وترتیب انتشار تصاویر این آقاست،تصاویر جوری چینش شده اند که چون این آقا در کشور آمریکا زندگی می کنندو متومل هم هستند با فیگور خاصی با شلوارک در کنار ماشینش ایستاده بعد هم چند عکس با خانمهای سر لخت ودست در گردن تااینکه عکس عزیز مرحومش را دست گرفته تا می رسد به مراسم عزاداری همشهریها، خلاصه با یک سلیقه ای تصاویر چینش شده اند که انگارتصاویر فیلم یک سریال است که نمایش داده شده! نمی دانم ذوق زدگی وهیجان این گزارش برای چیست؟ ما چه منتی داریم که برای عزاداری امام حسین بر دیگران یا خدای ناکرده بر شهدای عاشورا بگذاریم؟
      متأسفانه فقط این یک مورد نیست که در رفتار ما برای عزاداری امام حسین (ع) می بینیم دید ما به عزاداری نباید از روی ترحم ویا از روی منت باشد.
      اما حسین ویارانشان در تاریخ بشریت بی بدیلند چه از لحاظ شجاعت چه از لحاظ مردانگی وایثار وبزرگی روح کسی همپای امام حسین ویاران با وفایش نیست. آن امام آزادگان یک تنه در مقابل همه ظالمان روزگارخود ایستاد، دل ودست توانایش در مقابل آن همه لشگریان دشمن نلرزید وحتی سرباز کوچک وشش ماهه خود را هم فدای دین خدا کرد وبرای اصلاح وامر به معروف ونهی از منکر از هیچ چیز دریغ نکرد.
      حالا ما تاکسی که جایگاه ویا شهرتی دارد اگر قدمی بر دارد آن را در بوق وکرنا می کنیم که چنینین شد وچنان شد! شاید طرف هم راضی نباشد اما بعضی جاها ما اسرار داریم که به تجملات وریاکاری دامن بزنیم.من مطمئنم کسی که از نیویورک به قصد عزاداری عاشورا به ایران سفر می کند عاشق است وحتما هم به امام حسین(ع) واهدافش باور دارد ودر طول سال هم قلبش حسینی است.لکن ما باید عادت ظاهر نمایی را از بین ببریم. بعضی دوستان هم درست گفته اند بی حجابی در ایران هم هست وهمین بی حجابها هم در عزاداری سیدالشهدا شرکت می کنند، تیپ های متفاوتی هستند که ماه محرم سیاه پوش می شوند وبه سینه می زنند اما اعتقاد این حقیر این است که ما باید بعد معرفتیمان را نسبت به قضیه عاشورا وقیام امام حسین (ع) بالا ببریم نه فقط این ۱۰روز سیاه پوش وعزدار باشیم. قیام امام حسین کار خانه انسان سازی است، ادامه راه انبیا است، برای هدایت بشریت قیام کرده، قصد امام حسین مظلوم نمایی نبوده که ما برای مظلومیت او به سر وسینه بزنیم ، از آنطرف هم که بعضی ها وانمود می کنند، امام حسین یک انسان عاجز وناتوان نبوده بلکه شجاعترین شخصیت دوران خود بوده که توانسته در مقابل ظلم وجور بیدادگران بایستد وحرف حق را بزند واز دین خدا دفاع کند . مظلومیت امام از این جهت است که تنها در میان امت جدش وبه دست امت جدش برای دین امت جدش به شهادت رسیدکه این مصیبت از همه مصیبها برای اسلام دردناکتر وحزن انگیزتر است. حالا بعضی ها فکر می کنند که هر کاری که دلشان می خواهد انجام دهند بعد هم بایک عزاداری همه چیز صاف می شود که این هم ظلم به هدف اباعبدالله است.امام حسین(ع) شهید نشدند که کفاره گناههان ما باشد شهید شدند که همانند پیامبران چراغ راه هدایت بشر باشند.

  11. اقا امام حسین نگهدارت سلاحورزی عزیز

  12. دمش گرم
    نمیدونم که چیکارس و کارش چیه هرجا هست انشاالله سالم باشه.
    امیدوارم که در کنار این کارهای فرهنگیش اگه در توانش هست و میتونه کاری بکنه، یه مشکل رو در لرستان حل کنه.که درد در جامعه زیاد و در لرستان بیداد میکنه… .
    کار جوانان، ازدواجشون، فقر ،کمبود امکانات و……
    ای کاش با توجه به اینکه آن ور آب زندگی کرده و اصالتا هم لرستانی هست و نیز شناختی که نسبت به مردم لرستان و توانایی های آنها و همچنین استعدادهای بالقوه استان داره یک ایده برای اشتغال حداقل چند نفر رو عرضه و اجرایی کنه.

    از کجا معلوم شاید ما خبر نداریم.

    فقط گفتم یه تلنگر باشه برای همه ما که اگر هم دور هستیم از ولایتمون یا نه،اگه می تونیم کمکی به مردممون بکنیم کوتاهی نکنیم.
    ای که دستت می رسد کاری بکن …

  13. سلام به همه . آقای سلاحورزی استاد بازنشسته شیمی دانشگاههای امریکا است که اصالتاً خرم آبادی هستند و از مردان نیک روزگار می باشند. ایشان سالها از فرزند بیمارشان که به رحمت ایزدی پیوسته نگهداری و پرستاری می کرد . ایشان هر چند مدت یکبار به خرم آباد سفر می کند و منشاء خیرات و برکات خوبی برای هم استانی های عزیز بوده که نشان از ذات پاک ایشان و محبت ایشان به زادگاهشان است . برای ایشان و همه نیکوکاران لرستانی آرزوی سلامتی و کامیابی داریم.

  14. عشق حسین است چها می کند

  15. شما کامنت دلسوزانه ی بنده راکه دو بار گذاشتم حذف کردیدچون در نقد سنت هایی است که آبروی کشور و شهر ما را زیر سوال می برد بنده گفتم و می گویم سنت به گل افتادن و آتش زدن دهه ها ماشین هیزم و چوب خسارت به منابع طبیعی مثل آب و جنگل و به دنبال آن به خیابان های شهر است و فقط برای خودمان برد دارد و برای دیگران جذابیت ندارد

  16. عمرش پایدار.

  17. ما به چه حقی در مورد دیگران قضاوت میکنیم.بدون شک هر انسانی تمایلات و امیال خاص خود را دادرد که از دید ما میتواند نیک یا ناپسند باشد بهتر است خود را ارزیابی کنیم نه دیگران

  18. درود خدا بر آقای سلاحورزی و همچنین احسنت به آقای علی که در جوابیه منطقیشان به مطالب خوبی اشاره کردن .

  19. عشق امام حسینو باور کنم … یا عگسهای که خارج از شئونات اسلامی بود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  20. درود بر مرد با اصالت

  21. با سلام . شکی بر این نیست که عشق به عزاداری امام حسین (ع) آقای سلاح ورزی از آمریکا به ایران کشانده ولی به نظر من هر کسی در هر جای دنیا که باشد می تواند تکیه عزاداری برای امام حسین (ع) بر پا کند و عشق خود را نسبت به امام حسین (ع) نشان دهد اگر ما توانستیم این کار در اقصی نقاط دنیا انجام دهیم آن وقت می توان گفت عاشق و دلداده واقعی امام حسین (ع) هستیم .

  22. عشق امام حسین در دل هرکس افتاد قطعا صراط مستقیم است هرمرد لری زمان عاشورا در هرجای دنیا عشق به گل مالی واسه آقا(ع)او را به لرستان میکشاند

  23. من این آقا را می شناسم .حقیقتاً انسان فرهیخته و با اصالتی هستند و اعتقادات و باورهای مذهبی سالم و درستی دارند اهل خودنمایی نیستند .به نظر من توی جامعه آمریکا زندگی کردن و پشت نکردن به اصالت کار همه کس نیست الا افراد عالم و تحصیل کرده.

  24. حجاب خوبه یا گل مالی وظاهر نمایی واحساساتی ……….

  25. بحثی نداره این آقا عشقش امام حسین (ع) بوده و در عزاداری شرکت کرده دمش گرم .

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.