تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
5

مدیر کل حفاطت محیط زیست لرستان: پیگیر مسائل زیست محیطی نفتکشهای عراقی در رومشکان هستیم

  • کد خبر : 61801
  • 14 آذر 1393 - 0:54

 به گزارش خبرنگار میرملاس در رومشکان ؛ شورای اداری شهرستان رومشکان  با حضور فتحی بیرانوند  مدیر کل حفاظت محیط زیست  در محل فرمانداری  تشکیل شد در این جلسه که امام جمعه رومشکان آقای جمیاری نیز حضور داشت به بیان مشکلات راهکارها و مسائل محیط زیستی شهرستان پرداخته شد در این جلسه موضوعات متنوع مطرح گردید. در […]

 به گزارش خبرنگار میرملاس در رومشکان ؛ شورای اداری شهرستان رومشکان  با حضور فتحی بیرانوند  مدیر کل حفاظت محیط زیست  در محل فرمانداری  تشکیل شد در این جلسه که امام جمعه رومشکان آقای جمیاری نیز حضور داشت به بیان مشکلات راهکارها و مسائل محیط زیستی شهرستان پرداخته شد در این جلسه موضوعات متنوع مطرح گردید.

در ابتدای جلسه  محمد محمدی نژاد  فرماندار رومشکان به برخی مسائل و مشکلات محیط زیستی رومشکان اشاره نمودند ازجمله عوارض محیط زیستی تانکر های حامل نفت عراقی، مشکلات و تهدیدات ماهیگیری در دریاچه و رودخانه سیمره، شرایط اقلیمی و زیستی موجودات  مله کوه و ویزنهار و دفع پسماندهای شهری روستایی و بهداشتی که در جلسه مطرح گردید.

 

82blsyp1s4jy8kkbomli

 

در ادامه جلسه  مهندس فتحی بیرانوند  نیز به به بیان پاره از مسائل محیط زیست در سطح کلان و کشور پرداختند که مهمترین مسئله در بحث محیط زیست ریزد گردها و راههای مقابله با آن و نجات دریاچه ارومیه بود که ایشان از مسئولان اجرایی شهرستان رومشکان درخواست کرد در کلیه امور مسائل مربوط به حفاظت از محیط زیست را جدی بگیرند و کوتاهی نکنند و حفاظت از محیط زیست در اولویت قرار دهند و در احداث راهها و کارخانه ها و شهرکها کلیه مسائل و نکات محیط زیست را رعایت کنند.

 در ادامه وی به پیگیری جدی برای راه اندازی اداره حفاظت محیط زیست در شهرستان تاکید موکد داشتند و قول پیگیری این مطلب را نیز به مردم شهرستان رومشکان دادند.

 

C:\Users\aref\Desktop\تابناک\New folder\IMG_2347.jpg

 

بیرانوند در پاسخ به سوال خبرنگار میرملاس در مورد عوارض محیط زیست ناشی از تصادفات تانکرهای نفتکش عراقی و ریختن نفت در مزارع و زمین های کشاورزی و آب اشامیدنی گفتند که این موارد به بالا گزارش شده و ما نیز به شدت پیگیر این قضیه هستیم و انشاالله در آینده نزدیک یکسری قوانین واستانداردها در این موارد وضع خواهد شد.

 تهیه خبر : عارف رومیانی / خبرنگار میرملاس در شهرستان رومشکان

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=61801

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 9در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۹
  1. اقای فرماندار دریاچه سد سیمره که مسیر رفت و آمد نفتکش ها که در حوزه استحفاضی شما نیست نکند دیاله هم جز رومشکان است و ما خبر نداریم.

  2. پس چه کسی کشته های ناشی از تصادف با این نفتکش ها را بررسی میکند؟؟!!! تا دیروز صدام با بمب و موشک ما رو میکشت و امروز نفتکش های عراقی!!! اگه این نفتکش ها(نسل کش ها) از یک استان دیگه عبور می کردند و این همه مشکل زیست محیطی و کشتار داشتند مردم اون استان حتما جاده ها رو برای این نفتکش ها میبستند اما ما مردم کوهدشت و رومشکان کلا درگیر بحث های سیاسی پوچ و بی معنی هستیم. اگر امروز عموی من بر اثر تصادف با این نفتکش ها به رحمت خدا میره و هیچکس اعتراضی نمیکنه فردا نوبت عموی شما و شما و شماست!!!!!

    • خدا رحمت کند عموی شما و شماها. بنده در داخل یکی از این مینی بوس های مسیر پلدختر رومشکان بودم که یکی از پیرمردهای ۹۰ ساله می فرمود خدا رحمت کند پدر و مادر هر کسی که این ها رو آورده تو این مسیر. ازش پرسیدم عمو برای چی؟فرمود:((پسرم درد این طویل کش روز هزار دفعه بکیور کول عامو هر شو عملیات)).راست می گفت از کمین های گمو هم تلفاتش بیشتر است علی جان نه اینکه ما به فکر نیستیم اما آقای فرماندار از این امور مهمتر هم دارند اگر لطف بفرمایند پیگیر باشند از همین جا هم بهشون خسته نباشید عرض می کنم.

  3. باسلام.بادرایت تخصص وپشتکارخصوصا صداقتی که فرماندار جناب آقای دکتر حاج محمد محمدی نژادآزاده سرافراز دارندپیشرفت وآبادانی شهرستان رومشکان قطعا میسر وحاصل میشود.پیروز وسربلندباشید.

  4. خسته نباشید ….
    خداقوت با آرزوی موفقیت برای فرماندار زحمتکش وتوفیق روز افزون مردم برای مردم ولایی شهرستان رومشکان

  5. راستی دریاچه ارومیه چه ربطی به استان رومشگان داره (اسم شهرستان برازنده نیست)

  6. متاسفانه تخریب محیط زیست مله کوه با این همه زیبایی زمانی شروع شد که مجوز اسکان دامدارهای منطقه در دامنه کوه صادر شد که قطع کردن درختان و کشتن جانوران را ارزش و افتخار می دانند

  7. خداقوت با آرزوی موفقیت برای فرماندار زحمتکش وتوفیق روز افزون

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.