- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

مدیر کل حفاطت محیط زیست لرستان: پیگیر مسائل زیست محیطی نفتکشهای عراقی در رومشکان هستیم

 به گزارش خبرنگار میرملاس در رومشکان ؛ شورای اداری شهرستان رومشکان  با حضور فتحی بیرانوند  مدیر کل حفاظت محیط زیست  در محل فرمانداری  تشکیل شد در این جلسه که امام جمعه رومشکان آقای جمیاری نیز حضور داشت به بیان مشکلات راهکارها و مسائل محیط زیستی شهرستان پرداخته شد در این جلسه موضوعات متنوع مطرح گردید.

در ابتدای جلسه  محمد محمدی نژاد  فرماندار رومشکان به برخی مسائل و مشکلات محیط زیستی رومشکان اشاره نمودند ازجمله عوارض محیط زیستی تانکر های حامل نفت عراقی، مشکلات و تهدیدات ماهیگیری در دریاچه و رودخانه سیمره، شرایط اقلیمی و زیستی موجودات  مله کوه و ویزنهار و دفع پسماندهای شهری روستایی و بهداشتی که در جلسه مطرح گردید.

 

82blsyp1s4jy8kkbomli

 

در ادامه جلسه  مهندس فتحی بیرانوند  نیز به به بیان پاره از مسائل محیط زیست در سطح کلان و کشور پرداختند که مهمترین مسئله در بحث محیط زیست ریزد گردها و راههای مقابله با آن و نجات دریاچه ارومیه بود که ایشان از مسئولان اجرایی شهرستان رومشکان درخواست کرد در کلیه امور مسائل مربوط به حفاظت از محیط زیست را جدی بگیرند و کوتاهی نکنند و حفاظت از محیط زیست در اولویت قرار دهند و در احداث راهها و کارخانه ها و شهرکها کلیه مسائل و نکات محیط زیست را رعایت کنند.

 در ادامه وی به پیگیری جدی برای راه اندازی اداره حفاظت محیط زیست در شهرستان تاکید موکد داشتند و قول پیگیری این مطلب را نیز به مردم شهرستان رومشکان دادند.

 

C:\Users\aref\Desktop\تابناک\New folder\IMG_2347.jpg

 

بیرانوند در پاسخ به سوال خبرنگار میرملاس در مورد عوارض محیط زیست ناشی از تصادفات تانکرهای نفتکش عراقی و ریختن نفت در مزارع و زمین های کشاورزی و آب اشامیدنی گفتند که این موارد به بالا گزارش شده و ما نیز به شدت پیگیر این قضیه هستیم و انشاالله در آینده نزدیک یکسری قوانین واستانداردها در این موارد وضع خواهد شد.

 تهیه خبر : عارف رومیانی / خبرنگار میرملاس در شهرستان رومشکان