- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

مسعود تاج آبی زاده/ سازمان رفاهی تفریحی یزد از انحلال تا هنرمندپروری

image-artna_newspicture_14177237972066296_001.jpg--w--219 [1]

مسعود تاج آبی زاده/ سازمان رفاهی تفریحی یزد از انحلال تا هنرمندپروری

به گزارش عیسی چولاندیم خبرنگار خبرگزاری هنر «آرتنا» در یزد، مهندس مسعود تاج آبی مدیرعامل سازمان رفاهی تفریحی یزد با وجود مدیریت کوتاهش در این سازمان تحولی شایسته و سزاور در شهر یزد پدید آورده است که افزون بر پیشبرد اهداف شهرداری و سازمان رفاهی تفریحی، این سازمان را از انحلال تا ایجاد پایگاهی مناسب برای پشتیبانی از هنرمندان و هنرپروری و ایجاد تحولی در چهره شهر دگرگون ساخته است.

بی گمان این زبانزد که “یک شمع برای از بین بردن ظلمات کافی است” می تواند مصداق شایسته ای برای مدیر عاملی باشد که تنها پس از یک سال و سه ماه مدیریت بر سازمان رفاهی تفریحی شهرداری یزد، اگر گزافه گویی نباشد آن را از فرش به عرش رسانده و زمزمه های انحلال و ادغام آن با دیگر سازمان ها را که ناشی از فراز و نشیب های سوء مدیریت های پیشین و نبود پشتیبانی لازم بوده است را به سازمانی دلگرم کننده برای مردم، شهر و شهرداری بدل ساخته است. سازمانی که امید دگرگونی چهره ی شهر را در برنامه های انجام شده و چشم اندازهای آینده خود در سر می پروراند.

مهندس مسعود تاج آبی زاده ۱۳۵۰ خورشیدی، ۲۱ سال از زندگی خود را در پست های کلیدی شهرداری گذرانده است؛ از معاونت برنامه ریزی و توسعه شهری گرفته تا معاونت درآمد شهرداری، معاونت منطقه، مشاوره شهردار و مدیریت سازمان رفاهی تفریحی شهرداری یزد را افزون بر مشاوره دادن به اداره ها و سازمان های دیگر در کارنامه پربار خود دارد.

بی گمان این پیشینه، توانایی و تجربه در زمینه های گوناگون شهرداری به همراه دانش و آگاهی، هوشمندی و ذکاوت، ریزبینی و آینده نگری او از جمله نکاتی است که افزون بر عشق ورزی و خدمت صادقانه اش به فرهنگ و کشور موجب گردیده است که توانمندی های خود را بیش از پیش در پیشرفت سازمان و به سوی خود کشیدن هنرمندان به کار گیرد. همچنان که کامیابی او در این زمینه را می توان با گذری از شهر و دگرگونی هایی که مردم نکته سنج یزد آن را به خوبی در می یابند، مشاهده کرد.

مهندس تاج آبی دانش آموخته ی فن آوری اطلاعات (IT) و کارشناس ارشد برنامه ریزی شهری است که در کنار برنامه ریزی و طراحی چشم اندازی ارزشمند و درخور شهر یزد که برپایه ی فرهنگ، پیشینه ی تاریخی و اندیشه های زیباشناسانه ی نوین است دانشجویان زیادی را در دانشگاه های گوناگون پرورانده است. و همین نکته هم از دیگر نکاتی است که دلسوزی او برای نیتی که در دل دارد را آشکارتر می سازد.

وی درباره این سازمان اظهار داشت: سازمان رفاهی تفریحی شهرداری یکی از ارزشمندترین و اثرگذارترین سازمان های شهرداری بوده که با ایجاد یک چشم انداز شهری نظام مند، برپایه ی بودجه بندی و برنامه ریزی عملیاتی که در کنار آگاهی از راهکارها و ابزارها پدید می آید می تواند چهره ی شهر را برای مردم، ایرانگردان و جهانگردان خوشایند و زیبا نموده، دستاوردهای اقتصادی و فرهنگی را هم برای شهروندان به دنبال داشته باشد.

تاج آبی درباره همکاری هنرمندان با شهرداری عنوان کرد: دور ایستادن بسیاری از هنرمندان و اساتید کنار گود نشین– که شاید به دنبال کاستی های گذشته از سازمان گریزان شده اند– راهگشای کاستی ها نمی باشد. همچنین ایجاد رقابت و همآوردی در پدید آوردن طرح های زیباشناسانه و دانش پژوهانه و بالا بردن سطح انتظارات مردم را برای پیشرفت و ایجاد ساختاری منسجم و نظام مند، لازم و بایسته است.

در پایان نمی توان این نکته را نادیده گرفت که نیت خداپسندانه و رویکرد انسانی این مدیریت توانمند عرصه شهری و شهرداری بر همه ی کسانی که با او در ارتباط هستند پوشیده نیست. به راستی افروختن و سوختن یک شمع ظلمت را بی معنی و شعله های امید را در دل ها فروزان تر می سازد.