تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
4

لرستان دارنده رتبه ۲۶ بی‌سوادی در کشور/۷ هزار لرستانی امسال باسواد شدند

  • کد خبر : 61964
  • 15 آذر 1393 - 23:05

  معاون سوادآموزی آموزش و پرورش لرستان از لرستان دارنده رتبه ۲۶ بی‌سوادی در کشور خبر داد. به گزارش میرملاس به نقل از فارس، علی‌اشرف حیدری  در جلسه شورای پشتیبانی نهضت سوادآموزی استان که با حضور استاندار و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی لرستان گفت: طبق آمارهای سرشماری سال ۹۰ استان لرستان بیش از ۷۰ […]

13930522000508_PhotoA

 

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش لرستان از لرستان دارنده رتبه ۲۶ بی‌سوادی در کشور خبر داد.

به گزارش میرملاس به نقل از فارس، علی‌اشرف حیدری  در جلسه شورای پشتیبانی نهضت سوادآموزی استان که با حضور استاندار و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی لرستان گفت: طبق آمارهای سرشماری سال ۹۰ استان لرستان بیش از ۷۰ هزار بی‌سواد دارد که برای با سواد کردن این تعداد بی‌سواد یک برنامه ۴ ساله تنظیم شده است.

وی افزود: سال ۱۳۵۵ تنها ۳۵ درصد جمعیت استان لرستان با سواد بوده که امروز این به ۹۰ درصد افزایش یافته است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش لرستان خاطرنشان کرد:‌ یکی از دلایل بی‌سوادی در لرستان صعب‌العبور بودن برخی مناطق روستایی و ترک‌تحصیل دختران روستایی است.

این مسئول اضافه کرد: یکی دیگر از مشکلات بی‌سوادی در استان لرستان خود اظهاری‌ها و فراموش شدن آموخته‌های آن‌ها است به خاطر اینکه بعد از خواندن و نوشتن دیگر فعالیتی در این زمینه ندارند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش لرستان متذکر شد:‌ بیشتر بی‌سوادان جمعیت استان لرستان را خانم‌ها تشکیل داده‌اند، چراکه در مناطق روستاها و صعب‌العبور این استان قرار دارند و نمی‌توانند ادامه تحصیل بدهند.

حیدری عنوان داشت: برنامه ما امسال با سواد کردن ۱۲ هزار نفر از جمعیت بی‌سوادی در استان لرستان بوده که طی ۹ ماهه امسال بیش از ۷ هزار بی‌سواد در استان لرستان با سواد شده‌اند.

وی یادآور شد: هر اداره یا شخصی که بخواهد فرد یا افراد بی‌سوادی را با سواد کند آموزش و پرورش به ازای هر فرد بی‌سواد مبلغ ۶۰۰ هزار تومان پرداخت می‌کند، بنابراین از همه ادارات استان لرستان می‌خواهیم در این زمینه همکاری لازم را با آموزش و پرورش داشته باشند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش لرستان اضافه کرد:‌ بحث فرهنگ‌سازی باید در اولویت برنامه‌های صدا و سیما و جراید استان باشد تا بتوانیم جمعیت بی‌سوادی استان را تشویق به سوادآموزی کنیم.

حیدری در پایان چنین توضیح داد: ما تمام تلاش خود را برای با سواد کردن جامع هدف نهضت سوادآموزی یعنی جمعیت ۱۰ تا ۴۹ ساله به‌کار گرفته‌ایم و با رایزنی‌های صورت گرفته با ادارات بهزیستی، کمیته امداد، زندان‌ها و… توانسته‌ایم در این زمینه گام‌های خوبی برداریم.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=61964

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. این در حالی است که مسول اداره سوادآموزی کوهدشت هنگام آزمون خودش و یا دیگران را به کار می گمارد تا به جای بیسوادان امتحان بدهند.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.