تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
6

استاندار لرستان: وضعیت فعلی بیسوادی شاخص مناسبی برای استان نیست

  • کد خبر : 61979
  • 16 آذر 1393 - 13:22

    استاندار لرستان گفت: وضعیت و آمار فعلی بیسوادی شاخص مناسبی برای استان نیست و ضروری است تمام دستگاهها و نهادها برای بهبود و ارتقا این شاخص اقدام کنند. به گزارش میرملاس به نقل از ایرنا، هوشنگ بازوند در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی استان افزود: آموزش و پرورش استان موظف است در این راستا […]

81416306-6125308

 

 

استاندار لرستان گفت: وضعیت و آمار فعلی بیسوادی شاخص مناسبی برای استان نیست و ضروری است تمام دستگاهها و نهادها برای بهبود و ارتقا این شاخص اقدام کنند.

به گزارش میرملاس به نقل از ایرنا، هوشنگ بازوند در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی استان افزود: آموزش و پرورش استان موظف است در این راستا با ادارات و نهادها تفاهم نامه همکاری امضا کرده و گزارش کار ماهیانه از عملکرد این نهادها را ارائه دهد.

وی با تاکید بر استفاده حداکثری از تمامی ظرفیت ها برای ریشه کن شدن بیسوادی در استان اظهار داشت: حدود یکهزار و ۵۰ دهیاری در استان وجود دارد که ظرفیت مطلوبی برای انقلاب سوادآموزی در استان هستند.

وی تصریح کرد: همچنین آموزش و پرورش استان باید طی یک ماه آینده اطلاعات جامعی در خصوص افراد بیسواد استان جمع

آوری و ارائه کند، چراکه آمار و اطلاعات دقیق ، مبنای تصمیم گیری صحیح است.

بازوند با تاکید بر مشخص شدن رتبه دقیق لرستان در خصوص آمار بیسوادی گفت: بانک جامع اطلاعاتی بیسوادان به تفکیک جنسیت، سن و شهرستانها طی یک ماه آینده ایجاد و تکمیل شود.

وی اضافه کرد: برنامه جامع شتاب بخشی در این خصوص نیز با توجه به ظرفیت دستگاههای مختلف از جمله خانه های بهداشت، قوه قضاییه، سپاه، بسیج سازندگی و دهیاری ها بازنگری شود.

وی باتاکید بر فعالیت گسترده صدا وسیمای مرکز لرستان در خصوص ساخت و پخش برنامه های مرتبط با این موضوع گفت: به منظور اجرای برنامه های شورای پشتیبانی نهضت سوادآموزی در شهرستان ها و ریشه کنی بیسوادی، جلسات این شورا نیز با حضور فرمانداران به صورت ویژه پیگیری در شهرستانها شود.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=61979

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. حکایت های مدیریتی
    …………………………………………………………………………………

    بیسوادان سده۲۱ کسانی نیستند که

    نمی‌توانند بخوانند و بنویسند،

    بلکه کسانی‌اند که نمی‌توانند بیاموزند،

    آموخته‌های نادرست را دور

    بریزند، و دوباره بیاموزند!!

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.