تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
6

وقتی مردم تغییر را احساس می‌کنند

  • کد خبر : 62072
  • 18 آذر 1393 - 0:12

  آتوسا رحمتی / میرملاس :  با روی کارآمدن دولت یازدهم و سخنان جدی دولتمردان به ویژه ریاست محترم جمهوری در خصوص تقویت انجمن‌های مردم نهاد و تفویض برخی امور به آنان، نسیم مدنیت ومشارکت مردم در سرنوشت خودشان آرام‌آرام وزیدن گرفت. دست کم فضای گفتمان‌های سیاسی تغییر کرد و حتی در سخنرانی اخیر ریاست […]

DSC013091-240x137

 

آتوسا رحمتی / میرملاس : 

با روی کارآمدن دولت یازدهم و سخنان جدی دولتمردان به ویژه ریاست محترم جمهوری در خصوص تقویت انجمن‌های مردم نهاد و تفویض برخی امور به آنان، نسیم مدنیت ومشارکت مردم در سرنوشت خودشان آرام‌آرام وزیدن گرفت. دست کم فضای گفتمان‌های سیاسی تغییر کرد و حتی در سخنرانی اخیر ریاست جمهوری امیدهای تازه ای پیش روی فعالیت‌های اجتماعی، تشکلی و دانشجویی گشوده شده و اطمینان خاطری که تا سال آینده اوضاع به مراتب بهبود خواهد یافت و زنگ فرهنگ کرامت انسانی و شهروندی در تمام نقاط ایران به گوش خواهد رسید. نه اینکه بخواهیم بگوییم در قیاس با قوانین موجود موضوع خارق‌العاده ای اتفاق افتاده است، بلکه باید گفت روح قانون‌گرایی دولت یازدهم و توجه و پافشاری به موازین قانون اساسی شایان توجه است. چه اینکه برخی قوانین گاه سهل‌انگارانه خاک خورده اند و چه اینکه مشارکت مردم در تصمیم‌سازی یعنی ترویج روحیه امید و نشاط معنوی. همان مفهومی که رهبری معظم نیز بدان اشاره ویژه دارند و از سوی مسئولان ذیربط نیز باید بدان تمسک جسته شود.

از فضای کلان گفتمان‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی پایتخت که دور می‌شویم و اطراف مان را به دقت نگاه می کنیم، یقینا استانداری لرستان از جمله نهادهای دولتی ایران است که در عمل و با بهره‌مندی از نظرات کارشناسی و انتخاب افراد مناسب برای کارهای مهم تا حد زیادی در برقراری روحیه اعتدال، پاسخگویی و امید توفیق داشته است که نمود اقدامات در سال دوم خدمت به بار نشسته است.

شاهد امر اگر پیگیر اخبار و گزارشات بوده باشیم، در برگزاری نسبتا مستمر نشست‌های هم اندیشی و اتاق‌های فکر و شورای مشورتی فرهنگی اجتماعی است که به تایید شما خوانندگان، پیش از این مسبوق به سابقه نبوده است. از ورود عادی و ارباب رجوعی به استانداری گرفته که این روزها با تشریفات کمتر و تکریم بیشتر صورت می‌پذیرد تا حضور پررنگ در جلسات مردمی مدیران و معاونان و به‌ویژه نماینده عالی دولت در استان.

اما به‌نظر می‌رسد از جامعه رسانه‌ای و خبری‌مان هم انتظار می رود، ضمن بیان مطالبات به‌جا، درخور و دلسوزانه و یپگیری موارد تا حل و رفع، نسبت به تحولات پیش آمده نیز سکوت نکنند تا آنجاکه از سطحی‌نگری و یک طرفه به قاضی رفتن بپرهیزیم و در بیان عملکردها و تلاش‌ها و کاستی‌ها حتی جانب انصاف نگهداریم.

البته و صد البته برآن نیستیم که بر تمام کارهای انجام‌شده مهر تایید بزنیم یا حتی میزان اقدامات انجام‌شده را برای جلب رضایت مردم کافی بدانیم که یقینا تا روزی که نیروی بیکار و معطل کار و ازدواج و آینده در استان هست نباید خواب راحت به چشم مسئولی بیاید و به اعتراف خود ایشان نیز رضایت شغلی و عملکردی همان لحظاتی است که بار بیکاری از جامعه فرهیخته لرستان رخت بربندد. با این وصف و با اذعان به دلایل و شواهد موجود از دردی سخن می‌گویم که همگان به آن دچاریم. فرهنگ برخوردهای انکاری و چشم‌پوشیدن بر کل به خاطر برخی جزییات را باید به فرهنگ ترغیب و امید و اصلاح بدل کنیم. چه آنکه در شرایط فعلی با اقتصاد قدرت نیافته لرستان بر طبل محرومیت و واماندگی زدن راهی نمی‌گشاید و دردی مداوا نمی کند. چراکه درد آنقدر جدی و بزررگ است که جز با همافزایی و همراهی امید بهبود نمی رود. اینها را که مرور می کنیم درمی یابیم که چرا دولت یازدهم دست در دست مردم گذارده است و از همه بیشتر همراهی مردم را مطالبه می کند و مایل است خودشان را پای کارهای خودشان بیاورد و بسیاری امور به ویژه امور اقتصادی و فرهنگی را تفویض کند.

رویکرد مردمی استانداری لرستان باید در میان دستگاه‌ها و ادارات نیز تسری پیدا کند و مردم ضمن مراجعاتشان بهبود و تکریم را احساس کنند و از طرفی با فرایندهای دست و پاگیر اداری و امروز و فرداکردن ها امیدشان را از دست ندهند. مدیران ما باید به مفهوم تکریم و تفاوت در برخورد ها ایمان داشته باشند و همانگونه که استاندار محترم و معاونان ایشان در جلسات متعدد با نهادهای غیردولتی و فعالان فرهنگی و نخبگان اجتماعی مشورت می‌کنند و طرح و ایده‌های مناسب را برای توسعه استان می شنوند و به‌کار می گیرند، شاخه‌های این درخت نیز باید بارور و ممتد شود و مردم از مراجعه به کوچکترین نهاد دولتی تغییر و بهبود را احساس کنند . به این نقطه از بحث که می رسیم درمی‌یابیم که آری دقیقا این خود ما هستیم که مانند حلقه‌های زنجیر می‌توانیم توان خوبی ها را در جامعه بالا ببریم . فرقی نمی‌کند چه نقشی داریم و کجا هستیم؛ بالاترین مساله باور ماست. باور به اینکه مردم ولی نعمتانند. باور سازنده به اینکه هرگرهی از کار خلق باز شود گشایش و توفیقی در حق خود خدمتگزار است. باور…واژه ای که باید از برش کنیم.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=62072

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 32در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳۲
  1. با سلام خدمت نویسنده محترمه
    برای کسی که در این استان نباشد و برای فردی که دوران سابق را ندیده باشد نوشته شما نوید مدینه فاضله ای را می دهد که هر کسی ارزوی بودن در ان را می دهد .من ضمن انتقاد جدی به عملکرد دولت سابق از شما که گویی مدافع تمام قد دولت تدبیر وامید هستید سوال می کنم که چرا ما مردم لرستان به جای این که کاستی های استان مان را باز گو کنیم فقط بلد هستیم تعریف کنیم .دوستی پس از سال ها خدمت در یکی از ادارات استان به استان دیگری منتقل شد برایم تعریف می کرد که در انجا وقتی یک فرم می اید که بیلان کاری اداره در ان نوشته شود مسپول اداره هر گز مانند لرستان امار های مسپولان خوشحال کن را نمی دهد بلکه حتی اگر شده اوضاع را بدتر از انچه که هست نشان می دهد .شما ببینید در مصاحبه های مدیران لرستان در تمام ادوار که مخصوص همه جریانات سیاسی است طوری وانمود می شود که استان نه مشکل کشاورزی دارد ونه معیشتی و نه اقتصادی و نه اشتغال و این باعث می شود که اوضاع استان برای مسپولان پایتخت نشین هر گز اشکار نشود اما انجایی که امار ها بیرون می اید می بینیم که مثلا از نر اشتغال در اخر هستیم وصد البته افرادی که بویی از پست ها ومناصب دولتی به مشام خود ویا اقوام اشنایان رسیده بجای انکه دنبال باز گو نمودن مشکلات باشند مثل حضر تعالی در فکر کتمان کردن مشکلات هستند.
    خانم محترمه و گرامی ایا مشکل لرستان بر گزاری جلسات هم اندیش و …..است ؟ایا مشکل لرستان هر چند من قبول ندارم دیدار بدون واسطه و راحت با استاندار است ؟
    این که شما نوشته اید مدیران دولتی با نظراتکار شناسی انتخاب و منصوب شده اند اولا قابل اثبات نیست و دوما مگر مدیران دولت های سابق می گفتند ما مسپولانمان را بدون نظرات کار شناسی انتخاب کرده ایم ؟
    از شما خواهر محتر مه و گرامی سوال می کنم نمود اقدامات دولت در سال دوم در استان را به من نشان دهید شاید من چشم بصیرت دیدن ندارم یا اینکه شما با چشم غیب انها را می بینی و من ودیگران نمی توانم ببینم؟
    باز هم می گویم من قصد مقایسه با دولت سابق را ندارم اما قصد مقایسه با استان های دیگر را دارم ومن تا کید می کنم که هر گز نمی گویم دولت سابق توانسته انتظارات حداقلی لرستانی ها را بر اورده کند اما می گویم این دولت هم فعلا هیچ کاری برای ما نکرده و امیدوارم کاری بکند که شما بتوانید برای اثبات سخنانت یک مصداق بیاورید ؟
    من از شما که مدافع دولت تدبیر وامید هستی سوال می کنم ایا جاد های خانمان سوز استان لرستان اتوبان شدند ویا همچنان هر روز شاهد از دست رفتن پاره تن مردم لرستان می باشند؟
    من از شما می پرسم اگر چه شما یا پست ومقامی در این دولت نصیب خودت و یا اشنایان واقوامت گشته ایا مشکل بیکاری مردم لرستان حل شد ؟ایا میدان های پایتخت از وجود لیسانسیه های بیکار ما خالی شد ؟ایا زمین های کشاورزی ما ابی شدند یا تنها سدی که قرار بود التیامی بر زخم های مردم باشد یعنی معشوره با اقدامات نمایندگان خوزستان وبا حمایت وزیر نیرو تقریبا به حالت تعطیل در امد؟
    ایا را اهن که از ۵۰ کیلومتری مر کز استان می گذرد به لرستان امد ؟
    مسلما جواب تمام سوالات منفی می باشد م مسلما ما هم چون گذشته وهم چون سابق هر گز نمی توانیم یک طرح ملی از اعتبارات کشوری بگیریم و همچنان باید منتظر اینده بمانیم ؟
    اما چرا من وشما ودیگران استا نمان را بی مشکل معرفی می کنیم چرا من وشما بجای این که مشکلات استانمان را باز گو کنیم برای خوش امد گویی عده ای از دولت ودولتمردان تمجید می کنیم را باید در منفعت طلبی من وشما بدانیم که اگر چنین نبود ما تنها استانی نبودیم که با داشتن ۱۲ درصد اب های جاری کشور دارای دیم ترین زمین های کشاورزی باشیم .
    اگر امثال شما بجای تمجید از اقدامات دولت در این سایت می نوشتید که ما بالاترین امار مرگ ومیر تصادفات رابراساس جمعیت استانمان داریم ودولت حداقل می تواند جانما را با احداث جاده های مناسب نجات دهد انگاه هر وقت به مسافرت می رفتیم نمی گفتیم خوش به حال این مردم که جاد های اتوبان و چند بانده دارند.
    خواهر گرامی اینجانب می گویم تا زمانی که مردم دیار من وشما بجای باز گو نمودن مشکلات اصلی به فکر گرفتن پست ومقام باشند و به فکر راضی نمودن مسپولان باشند اش همان اش وکاسه همان کاسه است فرق هم نمی کند بازوند باشد یا دهمرده و فلان کس نماینده باشد یا نباشد ؟
    ایا هیچ فکر کرده ای که چرا نمایندگان استان من وشما در کمیسیون های قضایی و اجتماعی و…………. هستند ؟چون نمایندگان سایر استان ها می دانند برای ایجاد مشکلات شهرشان باید به کمیسیون های زیر بنایی همچون بر نامه وبودجه و بهداشت و………….بروند .این کمیسیون هایی که نمایندگان من وشما در ان عضو هستند مثل سیاست خارجه و قضایی باید مال کسانی باشد که دیاراشان هیچ مشکلی نداشته باشد وبه امور کشور بپردازند.
    در پایان متشکر می شوم اگر مصداق بیاورید که اقدامات دولت در سال دوم چه تاثیر مثبتی بر مردم لرستان داشته است تاثیری که مصداق عینی برای مردمی داشته باشد که این روز ها سر صف نانوایی ها مشغول چانه زدن بر سر قیمت نان هستند ونه جامعه مدنی و همایش دانشجویی ……………….
    مشکل ما نان است نه همایش

    • درآمد ۷۰۰ میلیارد دلاری دولت آقای احمدی نژاد از محل فروش نفت میتوانست دهها کشور را از بدبختی و هلاکت نجات دهدکه متاسفانه با سوء مدیریت و اختلاس و ندانم کاری فرصتها از دست رفت و………………….
      در دولت کنونی با توجه به قیمتِ پایین نفت طرحهای عمرانی مشکل تامین بودجه دارند شما توقع معجزه از این دولت که کشور ورشکسته ای را ا دولت قبلی تحویل گرفته ، نداشته باشید هر روز هم شاهد رو نمایی از اختلاسهای گذشته هستیم . من هم آرزو داشتم بجای کشف این اختلاسها شاهد بهره برداری از طرحهای عمرانی میبودیم بابک زنحانی خودش به تنهایی ۷۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰تومان پول مردم را برد وخورد

    • خوب من می گویم الان نویسنده به مطلب اقای بازوند جواب بدهد تا ما قضاوت کنیم …

    • برادر بازوند خوب نوشتی اما ای کاش شما اسم اصلی خوت را می نوشتی تا مشخص شود ایا شما حقیقتا طرفدار ابادانی کوهدشت ولرستان هستید یا چون با دولت مخالف هستی و در جریان مخالفی این ها را نوشتی .نفس نوشته های شما نظر تمام مردم لرستان است اما اگر سیاسی کاری نباشد که امیدورارم این طور باشد .
      مشکل استان ما این است که هر وقت از نظر سیاسی حذف می شویم شروع به انتقاد می کنیم ووقتی در قدرت هستیم شروع به تمجید .من فکر می کنم نویسنده مقاله همان کاری را کرده که احتمالا شما در دولت احمدی نزاد کردید البته امیدوارم این طور نباشد

      • آقای سوری
        «باید به سخن بپردازیم نه صاحب سخن». .

        “انظر الی ما قال و لا تنظر الی من قال”

    • با سلام خدمت آقای بازوند با نظر شما کاملا موافقم . ما که فعلا هیچی ندیدیم وضعیت جادها مون همون هست که وقتی دولت رو تحویل گرفتن .وضعیت بیکاری هم همینطور …

    • با
      عرض سلام وخسته نباشی خدمت اقای بازوند وبا تشکر از زحمات سرکار خانم رحمتی
      برادر بزگوار شما چرا راه کار ارایه نمی دهی وبا تمام قد در مقابل گفتهای نویسنده شاخ وشانه می کشی ولری وار عین جدالهای محلی وطایفه ای بر یک نظر می تازی وبدون مطق واندیشه ادمها را از ابراز عقیده وامال وارزو می ترسانی اخر مگر خانم مسول ونمایند استان هستند؟؟؟؟؟
      شما وضعیت فرهنگی اجتمایی سیاسی استان را ببین بعد خواسته شریفتان را باز گو کن تا ملتی تمام قد خواهان تغییر و توجه مسییولان بالای کشور نباشد خیالت راحت برای ما لر جماعت اقدامی انجام نمی شود ما با چند جمله مست ولا یعقلیم از جمله سحلشور .بی باک مهمان نواز . و…….
      دیگر راه اهن بهداشت .ورفاه … را مخواه

  2. سرکار خانم رحمتی سلام و عض خسته نباشید بنده را پذیرا باشید
    مطلب بسیار جالب و جذابی بود . یاد روزهایی افتادم که در نشریه زاویه دانشگاه لرستان دبیر سرویس ادبی بودید و تلاش های پیگیر امثال شما موجبات کسب افتخارات نشریات دانشگاه لرستان را در سطح کشور فراهم آورده تا جاییکه با کسب ۳۰ رتبه برتر جشنواره ها در طراز یک نشریات کشور قرار گرفته اند . همواره توفیق رفیق راهتان باد .

  3. درود بر جناب مهندس بازوند عزیز که واقغا از زمان حضور ایشان شاهد تحولی در نظام اداری و پروژه های عمرانی در استان هستیم امیدوارم همه بدور از جریانات سیاسی ایشون رو حمایت کنیم تا ما نیز بعد از سالها رنگ توسعه و آبادانی رو در این استان ببینیم.

  4. سلام و درود بر خانم رحمتی واقای امید باید خدمت اقای بازوندعرض کنم با توجه به مشکلات همه جانبه استان بنده وجناب عالی از جمله اقتصادی واجتماعی وسیاسی وفرهنگی باید از یه جایی شروع کنیم البته اول از خودمون از فرهنگمون از انتخابمون از مطالبه مون که اگر این ویژگیها درست شوند وارتقا یابند جایگاه استان تغییر خواهد کرد . البته از مسیر درست دولت غافل نباشیم که تنها راه نجات کشور واستان دراین مسیر است همینکه از مقدسات استفاده ابزاری نمیشود و روزانه از اختلاسها پرده برداری میشود نشانه مسیر درست است ضمن اینکه باید به پذیریم که در دولت هم مدیران ضعیفی وجود دارد وباید در اسرع وقت تغییر یا بند .

  5. بسیار خوب و جامع نگارش شده بود سپاس از خانم رحتمی
    امیدواریم این روند خوب ادامه داشته باشد و لرستان هم مانند استانهای برخوردار کشور رنگ توسعه را به خود ببیند…

  6. با سپاس از نویسنده محترم و عرض احترام به همه ی دیدگاها…به نظر من مصادیق ذکر شده چندان برجسته نیست نباید شیفته وار با مبالغه دید و این عنوان خیلی بزرگتر از این مصادیق کم رنگه …دولت یازدهم در حوزه بهداشت عملکرد عالی داشته در سیاست خارجی کارش مطلوبه اما فعلا در وضع معیشتی مردم اتفاق خاصی نیفتاده و کار اشتباه اینه که ما مرتب این دولت رو با دولت قبل مقایسه کنیم دولت قبل تمام شد و بازگشت و مقایسه ی هر کاری با کار دولت دهم کاملا عبث و بیهوده و فقط جنبه تبلیغاتی داره …. نکته ی غر قابل قبول این دولت اول بحث نادرست و عوام فریبانه ی نرخ نا صحیح تورم بود با آمار غلط و دوم سیاسی کاریهایی مثل بورسیه ها …. اما هنوز برای قضاوت زوده اگر تمام وزرا مانند وزیر بهداشت و نفت و امور خارجه کار کنند حتما کارنامه دولت در پایان چهار سال موفقه اما بازهم نباید به به و چه چه زد چون تامین رفاه و امنیت و رونق اقتصادی وظیفه ی کسانیست که قدرت رو در دست میگیرند و مدعی حکومت بر مردم هستند و باید پاسخگو باشند …

    • جناب آقای ابراهیمی ما هرچی میکشیم از دولت احمدی نژاداست او تصور میکرد با هو وجنجال و دروغ وهاله نور وبگم بگم وپریدن به این واون و…. کشور اداره میشود همانطوری که مستحضرید الآن ما داریم چوب قطعنامه هایی را میخوریم که آقای احمدی نژاد آنها را کاغذ پاره میخواند آقای خاتمی با آن همه کار شکنی مخالفین با نفت ۷ دلار ی کشور را بخوبی اداره وثبات اقتصادی و سیاسی راحاکم نموده و بدهیهای کشور را تسویه وصندوقی مملو از ذخیره ارزی تحویل دولت آقای احمدی نژاد داد آقای احمدی نژاد با نفت بیش از ۱۵۰ دلاری و با آن همه حمایت بی دریغ کشور را به این روز انداخته که الان این دولت دارد با آنها دست وپنجه نرم میکند
      جاهلان را فخر می باید ز جهل خود که دهر
      انتقام جرم نادان را ز دانا میکشد

      و ایضا بدرستی گفته اند که:
      یک دیوانه سنگی را به چاه می اندازد که صدها عاقل نمی توانند آنرا دربیاورند
      گر عاقلی و از کارها آگاه===ناپخته مخور، یاوه مگو، خام مخواه
      صد عاقل کاردان برونش نارند===یک سنگ که دیوانه ای انداخت در چاه
      جناب آقای ابراهیمی عزیز همانطور که اطلاع دارید قیمت نفت در بودجه سال ۹۳ صد دلار بسته شده است که با توطئه بخشی از جهان اسلام ( عربستان ، قطر ، وامارات) این قیمت به بشکه ای ۶۰ دلار تقلیل پیدا کرده است یعنی چیزی حدود چهل در صد کسری بودجه در بخش نفت ومشتقات آن تا الآن ،متاسفانه در کشور اراده ای وجود دارد که مانع از ارتباط منطقی ما با کشورهای اسلامی از جمله عربستان است بطوریکه جهان اسلام تصور میکنند که ما قصد براندازی انها را داریم ……………………………….. . با آرزوی توفیق روز افزون یا علی مدد

      • سلام آقای امرایی:شما درست میفرمائید اما در این دوره از ریاست جمهوری که هم اکنون سکان دار کشور است، باید مردم بی بضاعت جور ندانم کاری مسئولان را بکشند واز نانواییها نان قرضی برای بقاء به منزل ببرند؟

      • اقای امرایی عزیز
        حالا هر چه دولت کوتاه امد در برابر غرب نتیجه چی شد؟
        نه الان قطع نامه های جدید صادر نمی شود نه الان سفیر مارابه سامان ملل راه می دهند ؟ونه الان سنای امریکا تحریم ها را لغو کرده چرا قبول نمی کنید به گفته مقام معظم رهبری غرب وامریکا قابل اعتماد نیستند .اقای امرایی عزیز روی سایت وزارت خارجه امریکا بروید و متن توافق زنو را بخوانید تا بدانید که ما به تمام خواسته های انها عمل کردیم می دانی انها چه می گویند الان به قول خودمون دبه در اوردند.می گویند تحریم سازمان ملل به ما مربوط نیست اتحادیه اروپا را خودتون درست کنید تحریم های سنای امریکا به دست ما باز نمی شود وتاه ما باید ۲۰ سال شما را مورد امایش قرار دهیم .اگر چه شما ها همه چی را به سخنان احمدی ناد ربط می دهید اما دیدیم که مشکل نه ایشان بلکه خوی استکباری غرب است چرا که برای اولین بار خیلی ا خطوط قرم نظام راشکستیم وبه امریکا وغرب به قاتلان هاران جوان رعنایمان در انقلاب وجنگ و به قاتلان شیطان صفت هواپیمای مسافر بری اعتماد کردیم اما اوضاع به همان منوال است پس لطفا تند نروید اول میوه را بچینید بعد داد بزنید البته اگر مثل خاتمی مجبور نشوید بعد ا ۸ سال به نقطه اول بر گردید ومانند ایشان سایت های هسته ای را در رو اخر باز کنید.
        من روی قیمت نفت هم حرف دارم اقایان باسیاست خارجه احمدی نزاد نفت ۱۵۰ دلار بود اما الان که شما می گویید اوضاع با غرب خوب شده پس چرا نتوانستند دولت مردان به غرب وامریکا بگویند به نوکر شکم گنده انها یعنی ال سعود بگویند اینچینی چوب حراج به نفت نزنند با تولید بیش ا حد .این حقیقتی قابل مشاهده است که ما در برابر غرب همه چیز دادیم اما هیچ چیزی نگرفتیم
        من می گویم غرب وامریکای شیطان صفت با اصل نظام مشکل دارند نه احمدی نزاد واگر این طور نبود الان باید اوضاع مدینه فاضله می شد ومن به شما قول می دهم که به این سادگی نیست که مشکل هسته ای حل شود چرا که باید معادلات دیگری همچون سوریه لبنان داعش عربستان بحرین ویمن واسرائئل رابه این معادلات اضافه نمود و من می گویم در مناقشات غرب با تمام دنیا بج اوکراین همیشه ما به عنوان منادی حق وحقیقت حضور داریم چه با احمدی نزاد وچه بدون احمدی نزاد و اگر روحانی که نه حتی انهایی که شما روزگاری با دیدن عکس انها در رو نامه اشک شوق در چشمتان جمع می شد مثل مهاجرانی و سازگا هم پای مذاکره بروند غرب قابل اصلاح نیست

  7. جنا امرایی گرانقد ممنون از توجه شما اما نکته ای که در کار بود همین پرهیز از قیاس با گذشته است گذشته گذشت …. حالا هر کاری صورت بگیره و هی مقایسه بشه این شیوه ی بسیار نادرستیه …بیست سال از انقلاب میرفت یه مدرسه تو یه روستا میساختن بعد میگفتن زمان شاه اینجا مدرسه نبود ….کسی نبود بگه بابا شاه مرد ….آقای امرایی احمدی نژاد تمام …. دولتی که مدعی اصلاحات بود با آگاهی از کارهای دولت قبلی اومده ….حتما حتما داره خوب و آهسته کار میکنی اما اگه بناباشه هر قدم کوچک تو بوق و کرنا بشه و ما شیفته ی این اقدامات بشیم و دولت رو مقدس کنیم تفاوتش با حاله ی نور چیه ؟!؟؟ قبلا هم میگفت زمان شاه بخاطر جنگ شش روزه ایران نفت رو بشکه ای ۳۶ دلتر فرخته اما الان ارزونه و تمام کوتاهی ها به این بهانه توجیه میشد ….بحث اینه که در تاریخ نباید زندگی کرد ….هر دولتی کارنامه ای داره که در ترازو قرار میگیره نهایتا لذا باید منتقدانه به هر دولتی نگاه کرد نه از منظر شیفتگی و ندیدن کاستیها و نه با غرض و ندیدن خدمات مثلا کار بسیار بد این دولت که واقعا در شان روحیه ی روحانی نبود اشاره نکردن به تلاش دولت قبلی در خصوص راه آهن ارمنستان ایران بود که خیلی بد بود به اعتقاد من این رفتارها مخالف رویه اعتدال و امیده اگر بنا باشه این دولت هم صادقانه حرف نزنه چه تفاوتی با قبل داره ….!؟!؟تمام حرف منتقدین احمدی نژاد نا صادقی دولت اوبود آیا دولت جدید نباید از اون رویه پرهیز کنه ؟؟!!با سپاس مجدد از شما

    • سلام جناب آقای ابراهیمی به نظرم این قیاس نیست این یک واقعیت است که سالها طول می کشد که این دولت بلکه دولتهای آینده بتوانند ندانم کاریها و اشتباهات دولت عدالت محور وارزشی مورد حمایت شما را جبران کنند. در دولت عدالت محور بنام ارزشها کارهایی شده که نباید می شد حامیان از حمایت خودشان پیشمان شده اند، جناب آقای ابراهیمی هیچ دولتی به اندازه دولت نهم ودهم از پشتیبانی وحمایت همه جانبه برخور دار نبود اما نتیجه اش چه شد؟،مقایسه کنید این ۸سال را با دولت اصلاحات ،کارشکنی های داخلی مخالفتهای همه جانبه گروهها وجریانهای فشار را. اما با این وجود مردم ما یک دوره طلایی را در اذهان خود دارند طرفداران اصلاحات مثل حامیان احمدی نژاد از دولت مورد حمایتشان توبه نکردند بلکه آن را افتخاری در تاریخ سیاسی ، اجتمایی واقتصادی ایران می دانند واین را بدانید اگر این دولت هم وارث مشکلات وگرفتاریهای دولت دهم نبود قطعا قطار پیشرفت انقلاب شتابان بود .

    • بله گذشته گذشت ولی که نمی شود از این همه پول زبان بسته گذشت کرد باید این پولها به بیت المال برگردند ۷هزار میلیلاردی که زنجانی به تنهایی برده اگر به خزانه برگردد خیلی از کارهای زمین مانده را راه اندازی میکند۳ هزار میلیارد ومجموع اختلاسهای بیمه ،نفت ، تامین اجتماعی و… برای اداره یک کشور کافیست بورسیه ها هم که شما میفرمایید مگر کم جنایتی بودند اصلا شما بگو یک نفر گر چه آمار بالا بود و با تعداد زیادی از آنها برخورد و هزینه اش هم پرداخت شدمگر میشود از آن گذشت کرد خیلی از زندانیان مالی هستند که بخاطر چند میلیون تومان در زندان بسر میبرند با این چند هزار میلیارد تومان میشد بیشر زندانیان مالی را آزاد کرد مطمئن باشید این جنایت هیچگاه از ذهن ملت پاک نمیشود قبح دروغ شکست قبح دزدی شکست قبح حرام خواری شکست دین و دین داری بزرگترین صدمه را از بابت این کارها متحمل شد اکثریت جوانان ما ذهنشان بابت این کارها مخدوش است و براحتی نمی شود آنها را قانع کرد آثار این خرابکاریها تا سالهای سال دامن این مملکت را میگیرد ای کاش دولت احمدی نژاد آن چند کار عمرانی را هم انجام نمی داد ولی صداقت و پاکی اینقدر خدشه دار نمی شد خیلی از دغدغه ها مشترک است اما گاهی واقعیات نادیده گرفته میشود امید وارم این اتفاقات تکرار نشود و کشور در مسیر توسعه و آبادانی حرکت کند فعلا این دولت دارد آوار برداری میکند اگر خدا محور باشیم کارها هر چند هم سخت باشند رو براه خواهند شد هم جنابعالی و هم بنده خیر خواه این مملکتیم و سربلندی و آبادانی مملکتمان را میخواهیم اگر مسئولین کار خیری هم برا ی مردم انجام بدهند منتی ندارد تازه اگر کارشان خوب و مناسب باشد به وظیقه شان عمل کرده اند با آرزوی موفقیت برای شما

    • هر دم از این باغ بری میرسد!! افشای فساد ۹۰ میلیاردی در ستاد سوخت در دولت سابق!!!! حالا هی بفرمایید گذشته ها گذشت !!! تواین مملکت چه خبر بوده خدایا؟؟؟؟؟ اختلاس ۳هزار میلیاردی اختلاس ۱۲هزار میلیاردی بورسیه های غیر قانونی اختلاس بیمه اختلاس نفتی اختلاس تامین اجتماعی ووووووووووووووووووووووووووووووووووووو!!!!!!!!!!

    • با سلام به خانم رحمتی و همه دوستانی که ابراز نظر فرموده اند؛ هم حق با خانم رحمتی است هم با آقای ابراهیمی هم با آقای امرایی. هر کدام ا‍ز آنها بنا به ضرورتی که در طرح نکته ی خاصی دیده اند، بر بخشی از واقعیت تاکید بیشتری کرده اند. در اصل، مجموعِ نکاتِ مورد اشاره ی آنها ، کُلِ واقعیت را بیان میکند. زیرا:
      الف: بدون تعصب، در دولت احمدی نژاد با آن همه درآمد و آن همه اختلاص و بی اخلاقیِ سیاسی، دروه ای فاجعه بار سپری شد.
      ب: مقاسه ی این دولت با دولت قبل، میتواند به ما هشدار دهد که چگونه با غفلت، به راحتی فرصت های عظیم به هدر می رود.
      ج: این دولت که با شعار صداقت بر سر کار آمده باید نسبت به این شعار حساس باشد و از هرگونه دروغ و شعار غیر واقعی بپرهیزد.
      د: مقایسه ی این دولت با دولت احمدی نژاد از آن جهت خطرناک است که توجیهی عالی برای کم کاریِ این دولت میشود. زیرا هر دولتی را با دولت قبل مقایسه کنی، آن دولت کارآمد به نظر می آید. پس لطفاً ضمن مقایسه ی مختصر با دولت قبل، این دولت را با دولت های دفاع مقدس و سازندگی و اصلاحات مقایسه کنیم و اگر بهتر بود چه بهتر ولی اگر بدتر بود، راه فرار برایش فراهم نمی شود.
      ه: اینکه فضای فرهنگی کشور تا حدی عوض شده، شکی در آن نیست. اما این فضا را بیشتر انتخابات عوض کرده و کمتر دولت. باید این را هم در نظر داشت که این دولت، مجلس هماهنگ ندارد و دستش برای هر اصلاحی بسته است. لذا باید انتظار سیاسی و فرهنگی ما از این دولت معقول باشد.
      و: نباید در تاریخ بمانیم. باید از دولت مطالبه ی کار و توسعه داشت. اگر بهتر از دولت قبل باشد، الزاماً کارآمد نخواهد بود.
      ز: این را هم باید قبول کرد که این دولت میراث دارِ خرابکاری های دولت گذشته است. نمیشود در باره ی موضوعی بدون توجه به پیشینه ی آن قضاوت کرد. دولت قبل آنقدر نیروی غیرمتخصص (۴۰۰۰۰۰) جذب کرده که دست این دولت را برای استخدام کارشناسان مورد نیاز بسته است.
      ح: این دولت در بهداشت و سیاست خارجی خوب عمل کرده و لی در تصمیم گبری های اقتصاد، بیشتر فضای روانی را تغییر داده و «بی مدیریتی» و «بد مدیریتی» در آن فراوان است. آقای نوبخت معاون رییس جمهور، نماد تدبیر اقتصادی است که آشفته اندیشی در سخنان متناقضش هویداست. یکی از ضعف های این دولت توجه کمتر به متخصصان باسوادتر و حاذق تر و جوان تر است. منظور از جوانی در حوزه ی دانش، سنِ زیر ۴۵ سال است نه آن چه آقای احمدی نژاد می گفت و جوان ۲۷ ساله ی بی تجربه ای مثل بذرپاش را که مشغول درس خواندن هم بود به مدیرت شرکت معظم سایپا گمارد و آنقدر نیروی غیرمتخصص جذب کرد که اکنون دیگر امکان استخدام مهندس و نخبگان فراهم نیست.
      ط: به عنوان کسی که کمی بیشتر از نگاه عامیانه مفهوم تورم را درک میکند میگویم در بخشی از اقتصاد یعنی مهار تورم دولت خوب عمل کرده. نرخ تورم با گرانی دو مفهم متفاوتند که اغلب در عمل توجهی به آن ندارند.
      ی: این دولت هنوز در مبارزه با فساد و رانت خواری کار مهمی انجام نداده که به چشم بیاید؛ هنوز شفافیت اقتصادی در کشور وجود ندارد. روغن پالم را به خورد مردم میدهد. یا نمیخواهد یا ناتوان است یا نمیگذارند. الله اعلم.

      • اقای گراوند عزیز
        شما که تماما حق را به خانم رحمتی وهمفکرانش دادی کجای نوشته شما حق را به اقای ابراهیمی می دهد؟
        اولا مردم رای دادند که دولت بیاید وکار انها را درست کند وخود دولت هم می دانسته که چنین وضعیتی وجود داشته پس اگر دولت می دانسته که می دانسته اکنون نباید داد وبیداد کند ضمن این که دولت جدید پشت کار کرد دولت سابق قایم شده است
        اگر دولت سابق مخصوص جوانان بی تجربه بود دولت کنونی مخصوص کسانی هست که سال های سال در وزارت خانه ها بدون هیچگونه تحولی خدمت کردند وبرخی از اها به دلیل کهولت سن فکر می کنند معاون دولت خاتمی هستند تا دولت روحانی
        بر اساس نظرات اساتید اقتصاد یک فرد در طول ۴ سال می تواند انچه در ذهن خود دارد را به عمل برساند چه نتیجه داشته باشد وچه نداشته باشد و به طور کلی کسی بیش از ۴ سال بماند تکرار مکررات هست حال چگونه وزرای دولت های سابق می خواهند کار را پیش ببرند الله اعلم

        • با سلام
          بندهای «د» «ی» و بخشی از بند «حا» در نوشته ی من، حق را به نظرات آقای ابراهیمی و همفکرانش داده است.
          اما ای کاش شما هم مثل من که حامی دولت روحانی هستم ولی از نقد آن کوتاهی نمیکنم؛
          عملکرد مثبت و منفی این دولت را با هم می دیدید نه فقط نارسایی ها را.
          نام کوچک تان را نیز قید میکردید .

  8. مشکل مملکت ما درد ۳۷ساله این نظام باند یا جناح بازیه وانتخاب مدیران براساس شایسته سالاری نیست متاسفانه هردولت محترمی که سرکارمیاد تیم وگروه خودش را بهتر از قبل میدونه البته ناگفته نمونه هیچ کس کامل نیست وهرشخص یا دولتی دارای نقصهای متفاوتی هستند واین را نیز باید در نظر داشت که شرایط داخلی وجهانی وتاثیر آن در عملکرد دولتها غیرقابل چشم پوشی است

  9. آتوساجان سلام.دست مریزا .خوشحالم که دست به قلم بودند را دیدم.ده ساله که ازت خبری ندارم.امید که شادان

    و زندگیت سرسبز باشه .این بدان که هیچ وقت خاطرات دانشگاه لرستان وبا شما بودن یادم نمیره.به امید روزی که

    از نزدیک ببینمت

  10. اقای بازوند عزیز پس معلوم شد که مخالف دولت فعلی هستید که البته این فکر شما قابل احترام است ولی کاش از همان اول تفکر خود رو روشن می نمودی .البته به نظر بنده که حامی برنامه های اصلاحات خاتمی و تا حالا دولت تدبیر هستم این تفکر توانسته است نظر عموم مردم را متوجه خود نموده و کشور را تا حدودی از مرز فقر و ارتباط با دنیار پیرامونمون نجات دهد

  11. با سلام
    به نظرم آقای پرویز گراوند خیلی کامل و منطقی موضوع رو بیان کردند .ولی دوست عزیز آقای گراوند ما باید این نکته رو مد نظر داشته باشیم که بیشتر بدنه دولت در سطوح پایین تر هنوز با همان تفکر احمدی نزادی اداره می شود که خود شرایط دولت رو مشخص می نماید ( البته بنده مخالف استفاده از افراد صالح و توانمند از سایر جریانهای فکری نیستم ). هنوز تفکر پادگانی و امنیتی با وجودی که کم رنگ شده ولی از بین نرفته است و اون افرادی که برای منفعت شخصی خود ارزشهای نظام و انقلاب رو به خود می چسبانند و اگر فردی از رو دلسوزی از آنان انتقاد می نمود با همان تفکر امنیتی و پادگانی به شدت باهاش برخورد می شد خوشبختانه کم رنگ شده است که جای امیدواری دارد .

  12. در استان لرستان تغییر چمگیری به نفع اصلاح طلبان صورت نگرفته است بلکه در خیلی از جاها همچنان مدیران احمدی نژاد مشغول به کارند و در خیلی از انتصابات هم از نیروهای احمدی نزاد استفاده شده است

  13. دعوانکنیدهمه بایدهمت کنیم ودل بسوزونیم تالرستان ابادشودوالاخرابه است

  14. با سلام به جرات میتوان گفت همه این فرمایشات حضرات نشات گرفته از یک تفکر به شدت جریان گراوحزب گراست نه یک تفکر رئالیستی ومنطق پسند دیگه این حرفا و مکتوبات تکراری وخسته کننده است دولت گذشته خدماتی داشت ومشکلات فراوان عملکرد این دولت را هم باید در پایان کار ارزیابی کرد دوستان زود قضاوت نکنند اوایل دولت قبل هم به به وچه چه فراوان بود ولی …

  15. باسلام خدمت هم استانی های عزیزم .چه تغییری صورت گرفته که مردم آن رااحساس کنند جز مشتی شعار وانتقادازمنتقدان وبی سوادخواندن آنها .خوب معلومه عده ای باید تعیین شوندتا درحمایت از دولت تدبیر وامید نظر بدهند ،لطفا به شعور مردم لرستان توهین نکنید .

  16. اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها بدون تغییر نرخ یارانه ،اختصاص چهار ماه از یارانه کودکان تازه متولد ده به صندوق دولت،قیچی کردن مسئولین دولتی اصولگرا و حتی متعادل توسط دولت حاضر،توافق هسته شرم آگین که البته همچنان در حال دادن اتو هستیم تا توافقی شرمگینانه ای صورت بگیرد،اعلام نرخ تورم ۱۴درصد که باید گفت توهین به شعور مردم،قطع شدن تمامی استخدامهای دولتی و عدم تبدیل وضعیت نیروها.حالا بگین چی این دولت انقد خوشحالتون کرده خانم

  17. دمکراسی محصول انسانهای دمکرات است . مشکل خود ما هستیم . فرهنگ ما قبیله ای و طایفه ای است.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.