- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

امام جمعه کوهدشت :‌ دانشجویان کوهدشتی در عرصه‌های مختلف پیشتاز هستند

05

 

 

به گزارش میرملاس به نقل فارس ؛ حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم طهماسبی عصر امروز در جمع دانشجویان در دانشگاه نوآوران کوهدشت گفت: دانشجویان در عرصه‌های مختلف پیشتاز هستند.

این مسئول ادامه داد: مقام معظم رهبری احترام ویژه‌ای برای قشر دانشجو و اساتید دانشگاه قائل هستند و از دانشجویان انتظارات ویژه‌ای دارند.

امام جمعه کوهدشت تصریح کرد: دانشجو باید سیاسی باشد، نه سیاست زده، بنابراین دانشجویان باید خواهان پیشرفت ظاهری، باطنی و پیشرفت معنوی در جامعه باشند.

* دانشجو باید سیاسی باشد، نه سیاست‌زده

وی در ادامه خاطرنشان کرد: دانشجویان نباید به فریب دشمنان امروزی را بخورند، زیرا دانشجو یعنی علم‌الهدی و این جایگاه بسیار بالایی است.

این مسئول خطاب به دانشجویان گفت: دانشجو یعنی دانشجویان پیرو خط امام که آمدند و کمر استعمار را شکستند، اما جریان روشن فکری آمدند و خیال کردند، روشنفکر یعنی کسی که در برابر دین مردم و اعتقادات مردم بایستد  درصورتی که روشنفکر یعنی کسی که خوب بیندیشد و تفکر کند و مسائل را تحلیل کند.

طهماسبی بیان کرد: دانشجو باید از هرچیزی مراقبت کند، زیرا دانشگاه مکان مقدسی است، جای علم و فضیلت است، این در حالی است که دانشجویان روحیه پرسشگری داشته و عدالت خواه باشند.

* دانشجویان باید روحیه پرسشگری داشته باشد

وی متذکر شد: خاک دانشگاه را باید بوسید، زیرا یک مکان مقدس است، از این رو انتظار ما از اساتید دانشگاه این است که از نظر علمی و معنوی دانشجو را رشد و ارتقا بدهند.

لازم به ذکر است، این گردهمایی با حضور فرماندار کوهدشت، اساتید و دانشجویان این دانشگاه عصر امروز برگزار شد.