- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

کورانی فر : لرستان امروز در مسیر رشد و توسعه قرار دارد

_MG_1891

 

 

علی کورانی‌فر عصر امروز در نشست شورای اداری استان در خرم‌آباد، گفت: توسعه لازمه بقاء و استمرار زندگی است و کشور در شرایط حاضر بیش از هر چیزی به پژوهش و فناوری نیاز دارد تا با تبدیل ایده به فناوری و در نهایت تبدیل آن به محصول تجاری زمینه پیشرفت و توسعه فراهم آید.

وی ادامه داد: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید فضای شور و نشاط در استان لرستان مانند دیگر نقاط کشور به وجود آمد و شاید دلیل آن این بود که در سنوات گذشته لرستان سهم خود را از دولت دریافت نکرده است و انتخاب استاندار بومی در این رابطه با توجه به شناخت کامل از استان بسیار ثمر بخش و مفید بوده است.

معاون توسعه و منابع انسانی استاندار لرستان خاطرنشان کرد: در زمان روی کار آمدن دولت جدید فقط ۴ پرواز از فرودگاه خرم‌آباد صورت می‌گرفت که با توجه به تلاش‌های انجام شده در حال حاضر به ۲۸ پرواز در هفته رسیده و پروازهای تهران، مشهد و عسلویه برقرار است و در نظر داریم در آینده پرواز کیش و عتبات عالیات را هم از طریق این فرودگاه برقرار کنیم، چرا که می‌تواند نقش موثری در توسعه استان داشته باشد.

این مسئول، احیای مجتمع کشت و صنعت لرستان را از اقدامات بسیار خوب برشمرد و متذکر شد: این مجتمع که ۱۳۶۰ هکتار مساحت آن است و ۹ مگاوات برق دارد، بیش از یک دهه بدون استفاده مانده بود که با مشارکت بخش خصوصی در حال شروع به کار است.

کورانی‌فر در پایان عنوان کرد: به این نتیجه رسیده‌ایم که یک وحدت و همدلی در استان به وجود آید تا شاهد رشد و توسعه استان باشیم و خواسته ما از دولت تدبیر و امید این است که لرستان در کانون خاص و ویژه دولت قرار گیرد که امیدواریم این مهم به تحقق بپیوندد.