تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
6

معاون رییس جمهور : آلودگی خطوط انتقال نفت لرستان به طور ویژه پیگیری می کنیم

  • کد خبر : 62089
  • 18 آذر 1393 - 19:09

    رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: مساله آودگی های خطوط لوله نفت در لرستان پیگیری می شود چراکه بررسی این مسائل به ویژه در حوزه های نفتی مورد توجه است. معصومه ابتکار روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: پس از بررسی و گردآوری مستندات، این مساله پیگیری خواهد شد و مشکل […]

 

images

 

رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: مساله آودگی های خطوط لوله نفت در لرستان پیگیری می شود چراکه بررسی این مسائل به ویژه در حوزه های نفتی مورد توجه است.

معصومه ابتکار روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: پس از بررسی و گردآوری مستندات، این مساله پیگیری خواهد شد و مشکل استان با همکاری سایر مقامات برطرف می شود.

وی همچنین به اجرای طرح مدیریت مناطق حفاظت شده سفیدکوه و اشترانکوه لرستان اشاره کرد و اظهار داشت:این مطاعات مشخص می کند که چه نوع مدیریتی برای اجرا در این مناطق مورد نیاز است.

وی ادامه داد: در این راستا از نابود شدن تنوع زیستی بسیار ارزشمند لرستان و شکار غیرمجاز که آسیب بسیاری به تنوع زیستی استان وارد کرده جلوگیری خواهد شد.

وی همچنین افزایش کمی و کیفی مناطق حفاظت شده را از برنامه های محوری اسزمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد و گفت: هدف گذاری جهانی برای مناطق حفاظت شده این است که تا سال ۲۰۲۰ تمامی کشورها ۱۷ درصد از مساحت خود را به صورت مناطق حفاظت شده معرفی کنند و این در حالی است که این میزان هم اکنون در ایران ۱۱ درصد است.

ابتکار تصریح کرد: به منظور حفاظت هرچه بهتر از مناطق حفاظت شده، دوره سراسری آموزش محیط بانان در حال اجرا است و تا پایان هفته آینده ۵۰۰ محیط بان برای نخستین بار آموزش های جامع و کامل محیط بانی را فرا می گیرند.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=62089

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. بخاطر خدا حریم مراتع را به قبل از سال ۸۴ برگردانید

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.