تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
5

استاندار لرستان : جلوگیری از تخریب جنگل و خشکیدگی بلوط لرستان نیازمند حمایت جدی است

  • کد خبر : 62093
  • 18 آذر 1393 - 19:19

    استاندار لرستان گفت: تخریب جنگل و زوال و خشکیدگی بلوط لرستان یک مساله مهم است که جلوگیری از این معضل ، نیازمند حمایت جدی و همه جانبه در سطح کلان است. هوشنگ بازوند روز سه شنبه در جلسه شورای اداری استان افزود: توجه به محیط زیست از مسایل با اهمیت در دولت یازدهم […]

0 (37)

 

 

استاندار لرستان گفت: تخریب جنگل و زوال و خشکیدگی بلوط لرستان یک مساله مهم است که جلوگیری از این معضل ، نیازمند حمایت جدی و همه جانبه در سطح کلان است.

هوشنگ بازوند روز سه شنبه در جلسه شورای اداری استان افزود: توجه به محیط زیست از مسایل با اهمیت در دولت یازدهم بوده به نحوی که دولت نگرانی نسبت به محیط زیست را در برنامه ششم نشان داده است.

وی تصریح کرد: در لرستان نیز کارگروهی در خصوص زوال جنگل های بلوط تشکیل شده که با آسیب شناسی های انجام شده، بحث ریزگردها از عوامل اصلی خشکیدگی بلوط لرستان است.

وی با اشاره به منابع غنی زیست محیطی استانهای زاگرس نشین گفت: این استانها ۲۷ درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهند که بخش مهمی از آب شیرین کشور نیز در این استانها تولید می شود که متاسفانه با توجه با اصل ۴۴ قانون اساس، در بحث سرمایه گذاری مشکلاتی دارند.

وی ادامه داد: انتظار می رود به همان اندازه که به مسایل زیست محیطی منطقه البرز رسیدگی و توجه می شود باید به استانهای زاگرس نشین نیز توجه شود تا این استانها جایگاه مطلوبی در برنامه ششم توسعه به ویژه در زمینه محیط زیست داشته باشند.

استاندار لرستان ادامه داد: سال گذشته در مجموع یکهزار و ۶۰۰ هکتار از مراتع و جنگل های استان دچار حریق شده که این میزان با توجه به اقدامات اموزشی انجان شده، به ۳۵۷ هکتار در سالجاری کاهش یافته است.

بازوند همچنین بیش از یک میلیون هکتر جنگل، معادل ۱۰ درصد جنگل های کشور،۱۲ درصد از رواناب های کشور، دو هزار و ۴۰۰ کیلومتر شبکه رودخانه، ۲۵ آبشار، ۱۳ تالاب و بیش از ۲۵۰ غار را از ظرفیت های زیست محیطی لرستان برشمرد و خواستر توجه ویژه به این ظرفیت ها شد.

وی اقتصاد مقاومتی را نسخه شفابخش لرستان دانست و تصریح کرد: تخصیص اعتبارات سال جاری در لرستان را بیش از ۶۷ درصد برشمرد و گفت: تخصیص اعتبار یکسال گذشته به اندازه ۳۰ سال بوده است.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=62093

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۴
  1. جناتب آقای استاندار ضمن تشکر از شما اگه فراموش نکرده باشید تا زمانی که به مامورین نگهداری از جنگل ها (جنگل بان) می گفتند و بدین منظور از افراد قوی و جدی و سالم استفاده می شد این افراد به نحو احسن لنجام وظیفه می نمودند اما متاسفانه از زمانی که دستگاه عریض و طویل اداره منابع طبیعی با آن کارمندان پشت میز نشین بوجود آمد که یک لحظه حاضر نیستند زیر کفششان خاکی شود ما شاهد تخریب روز افزون جنگل ها خواهیم بود

  2. حکایت های مدیریتی
    …………………………………………………………………………………………………………

    کمانگیر پیر و عاقلی در مرغزاری در حال آموزش تیراندازی به دو جنگجوی جوان بود. در آن سوی مرغزار نشانه ی کوچکی که از درختی آویزان شده بود به چشم می خورد. جنگجوی اولی تیری را از ترکش بیرون می کشد. آن را در کمانش می گذارد و نشانه می رود. کماندار پیر از او می خواهد آنچه را می بیند شرح دهد.

    می گوید: آسمان را می بینم. ابرها را. درختان را. شاخه های درختان و هدف را. کمانگیر پیر می گوید: کمانت را بگذار زمین تو آماده نیستی.
    جنگجوی دومی پا پیش می گذارد .کمانگیر پیر می گوید: آنچه را می بینی شرح بده.
    جنگجو می گوید: فقط هدف را می بینم.
    پیرمرد فرمان می دهد: پس تیرت را بینداز. تیر بر نشان می نشیند.
    پیرمرد می گوید: عالی بود. موقعی که تنها هدف را می بینید نشانه گیریتان درست خواهد بود و تیرتان بر طبق میلتان به پرواز در خواهد آمد.

    شرح
    ……………………………………………………………………………………………..
    حاکم کاردان و اجرایی لرستان :::
    پس

    بر اهداف خود متمرکز شوید.
    تمرکز افکار بر روی هدف به سادگی حاصل نمی شود. اما مهارتی است که کسب آن امکانپذیر است و ارزش آن در زندگی همچون تیراندازی بسیار زیاد است.

  3. باعرض سلام
    چندروزپیش به همراه دوستان به منطقه همیان رفتیم متاسفانه بیشترمنطقه روشخم زدن ازمسئولین تقاضامندیم به این معضل رسیدگی کنن

  4. از استاندار محترم تقاضا میشود در مورد اعتبارات کشوری که به بحث زوال بلوط(زوال اکوسیستم زاگرس) شفاف سازی و نحوه تخصیص اعتبار برای کارهای مختلف اجرا شده تا کنون را بیان و ترجیحا از نیروهای تازه نفس و تحصیل کرده های بیکار مهندسی منابع طبیعی استفاده شود.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.