- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

سلسله،دلفان وکوهدشت؛ شهرستان های آسیب پذیر لرستان

باقری

 

 

فرماندار شهرستان دلفان گفت : سلسله ، دلفان و کوهدشت به عنوان شهرستان های آسیب پذیر استان لرستان انتخاب شده اند .

به گزارش میرملاس ، ‘علی باقری’ در گفت و گو با ایرنا افزود: این سه شهرستان به همراه شهرستان هایی از استان های کرمانشاه و سیستان بلوچستان از لحاظ آسیب های اجتماعی وضعیت خوبی ندارند و به همین سبب وزارت کشور در نظر دارد توجه ویژه ای نسبت به شهرستان ها داشته باشد.

 

وی، اظهار امیدواری کرد با توجه به انتخاب این شهرستان ها ، وزارت کشور و هیات دولت اعتبارات خوبی را برای این مناطق تخصیص دهد تا با برنامه ریزی بتوان زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی را اجرا کنیم .

 

نماینده عالی دولت در شهرستان دلفان مهاجرت ، بیکاری ، اعتیاد و طلاق را از مهمترین آسیب های اجتماعی در شهرستان دلفان عنوان کرد و خاطر نشان کرد: آسیب های اجتماعی زمینه های متعددی دارند اقتصاد ، فرهنگ ، عرف ها و عادات و حتی جغرافیای یک منطقه می تواند زمینه ساز یک آسیب اجتماعی شود.

 

وی، با انتقاد از برخی افراد که معتقدند در شهرستان دلفان آسیب های اجتماعی وجود ندارد تصریح کرد: باید به این عده بگویم وضعیت آسیب های اجتماعی در منطقه در حال تبدیل شدن به یک بحران است .

‘باقری’ اظهار داشت : اگر آسیب های اجتماعی در شهرستان دلفان و سایر شهرستان های کوچک را ساده بگیریم بدون شک در کوتاه مدت و دازمدت گریبانگیر شهرهای بزرگ و کلان شهرها می شود .

 

این مسئول ، بخش بزرگ آسیب های اجتماعی را معلول بی عدالتی ها در گذشته عنوان کرد و بیان داشت : اگر بر اساس قانون اساسی منابع و امکانات کشور بطور عادلانه در سراسر کشور توزیع می شد امروز شاهد بسیاری از آسیب های اجتماعی نبودیم .

فرماندار شهرستان دلفان یادآور شد : مدیران استانی و کشوری بایستی مقوله آسیب های اجتماعی را در شهرستان ها را جدی بگیرند تا از گسترش این آسیب ها جلوگیری شود.