تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
8

وصالی به یاد ماندنی / خاطره ی جانباز حاج یونس قبادی از شهید والامقام خانمراد رویین تن

  • کد خبر : 62156
  • 19 آذر 1393 - 20:09

 امام خمینی (ره) : مکتبی بزرگ شده اند که شهادت را سعادت می دانند.   شهید والامقام خانمراد رویین تن و جانباز حاج یونس قبادی   در زمستانی سرد و یخبندانی بی نظیر جهت عملیات والفج ۹ فضای بهاری و سر سبز پادگان شهید شفیع خانی را بسوی یخبندان باور نکردنی مریوان ترک کردیم . […]

 امام خمینی (ره) : مکتبی بزرگ شده اند که شهادت را سعادت می دانند.

 

Untitled

شهید والامقام خانمراد رویین تن و جانباز حاج یونس قبادی

 

در زمستانی سرد و یخبندانی بی نظیر جهت عملیات والفج ۹ فضای بهاری و سر سبز پادگان شهید شفیع خانی را بسوی یخبندان باور نکردنی مریوان ترک کردیم . گردان ها یکی پس از دیگری وارد منطقه شدند و مشغول تدارک آمادگی عملیات شدند .

به هر صورت عملیات والفجر ۹ آغاز شد . در آن زمان من در معاونت عملیات لشگر مشغول خدمت بودم . شب عملیات پس از عبور گردان ها از روی پل سیاری که بر روی رودخانه نصب شده بود از سردار کشکولی که جانشین لشگر بود مجوز گرفتم به همراه گردان پیروز محبین به فرماندهی شهید والا مقام علیمردان آزادبخت در شب اول عملیات شرکت کنم .

با توجه به شرایط خواص منطقه نیروها توجیه شده بودن که به هیچ وجه از داخل ستون خارج نشوند . به پشت میدان مین دشمن رسیدیم ، تخریبچی ها شروع به باز کردن میدان مین شدن و ستون نیروها بدون هیچ تحرکی در پشت میدان مین دراز کشیده بودن و سکوت مطلقی بر منطقه حاکم شده بود . من در وسط ستون  کنار دیگر نیروها نشسته بودم که ناگهان متوجه شدم یک نفر بلند شد و از فاصله ای دور بسمت من آمد.

با تعجب فراوان جهت توقف او به سمتش رفتم که متوجه شدم شهید مرادی روئین تن است و در آن لحظات عرفانی چند لحظه قبل از شروع عملیات از من حلالیت طلبید چرا که در چندماه قبل بینمان کدورتی پیش آمده بود و به این جهت مرا در آغوش گرفت و بوسید. گویا خداوند فرشتگان رحمتش را بر ایشان نمایان کرده و دعوت به سوی خویش را به ایشان تقدیم کرده بودند و به نیک میدانست که این دنیا فانی و گذراست و جایگاه ابدیش در حضور پروردگار خویش است. در هر صورت عملیات پیروزمندانه والفجر ۹ شروع و شهید رویین تن پس از دلاوری های مثال زدنی و ابراز لیاقت سربازی امام زمان به درجه رفیع شهادت ناءل گردید.

روحش شاد یادش گرامی باد

دست بوس خانواده شهدا یونس قبادی

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=62156

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 12در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : ۱۰
  1. سلام ارض ادب دارم خدمت رزمنده دلاور هشت دفاع جانانه جنگ تحمیلی حاج یونس عزیز خاطره زیبا و
    خواندنی بود خداوند به شما طول عمرسلامتی عطا فرماید وروح کلیه شهدا والخصوص شهید والامقام خانمراد
    رویین تن رابا شهدای کربلا محشورگرداند (امین یارب العالمین)

  2. درود بر سرادر محبوب و عزیز شهر ما حاج یونس قبادی

  3. شهید مرادی رویین تن یکی از دلاور مردانی بود که همواره آرزوی رفتن به جبهه وجنگ داشت .
    آن شهید همسایه روبروی ما بود روزی که برای رفتن آماده بود جهت خداحافظی به خانه ی ما آمد ،
    دقیقاً رنگ وبوی شهادت در چهره اش هویدا بود .
    بسیار از خانواده خود سخن می گفت وسفارش می کردبه گونه ای که من تاب نیاوردم وزار زار گریه می کردم
    می گفت: ما دو برادر باهم می رویم ویقین دارم یک از ما بر می گردد وتقدیر چنان شد که ایشان شهادت را انتخاب کردو جنازه مطهرش چندین سال در خاک دشمن جاماند وبعد ها پیدا شد به کوهدشت آورده شد. یاد وخاطرش همیشه زنده است.
    برادر قبادی همه ی خاطراتتان زیباست

  4. سلام برشهدای گرانقدروسلام برروح شهید روئین تن وازبرادر عزیزم حاج یونس قبادی که خاطره ی قشنگی رانوشتند تشکر میکنم وخاطره ای که نوشتید کلی درس داردامیدوارم همه ازاین خاطرات قشنگ درس بگیریم .خداوند به شما سردار بی ادعاسلامتی عنایت کند.

  5. بدی کردیم، خوبی یادمان رفت / ز دلها لای روبی یادمان رفت

    به ویلای شمالی خو گرفتیم / شهیدان جنوبی یادمان رفت . . .

    شادی روح شهدا صلوات. با تشکر از یادگار دفاع مقدس حاج یونس قبادی

  6. با سلام خدمت سرداران شهید شهرم و
    سرداران همرزم شهید شهرم
    …………………………………………………………………………………………………………
    از شهدا که نمی شود چیزی گفت ؛
    شهدا در قهقهه ی مستانه اشان و در شادی وصولشان عند ربّهم یرزقونند و از نفوس مطمئنه ای هستند که مورد خطاب فَادخُلی فی عِبادی وَادخُلی جَنَّتی پروردگارند .
    اینجا سخن از عشق است و عشق ؛
    و قلم در ترسیمش بر خود می شکافد…

  7. گرمی باد یاد و خاطره کلیه شهدای شهرمان ، علی الخصوص شهیدمرادی روئین تن. ازسردار جانباز ، یادگارماندگارشهدا ، جانبازسرافراز ، سرداربی ادعا و بی ریای جبهه های غرب وجنوب ، حاج یونس قبادی بخاطر بیان این خاطره بسیارقشنگ و درس آموز تقدیر وتشکر میکنیم . امیداست که اینگونه خاطرات که درس آموز هستند برای جوانان ونوجوانان همیشه ادامه داشته باشه و دلاوریهای سربازان جان برکف حضرت امام روح الله (ره) را بابیان اینگونه خاطرات باصلاح قلم خویش بتصویربکشند. انشاالله.
    تقدیروتشکرازمهندس سعیدبالنگ که زحمت درج خاطرات سرداران جبهه وجنگ را در این سایت وزین وپرمخاطب ، متحمل میشوند.

  8. درود برحاج یونس بزرگوار و یاد شهید عزیز و بی نام ونشان خانمراد روئین تن(مرادی) به خیر او در حالی که تازه نامزدی کرده بود وزندگی خود را شروع کرده بود عازم جبهه شد و شبیه بعضی از شهدای کربلا با لباس دامادی به شهادت رسید. روحش شاد .

  9. امام خمینی (ره)
    خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند، خوشا به حال آنان که در این قافله نور، جان و سر باختند، خوشا به حال آنهایی که این گوهرها را در دامن خود پروراندند. بدا به حال آنهایی که از کنار این معرکه بزرگ جنگ و شهادت و امتحان عظیم الهی ساکت و بی تفاوت و یا انتقاد کننده و پرخاشگر گذشتنند.

  10. سلام ودرودبرحاج یونس عزیز خوشابه سعادتتان که باچنین شهیدانی درشب عملیات بوده اید

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.