- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

وصالی به یاد ماندنی / خاطره ی جانباز حاج یونس قبادی از شهید والامقام خانمراد رویین تن

 امام خمینی (ره) : مکتبی بزرگ شده اند که شهادت را سعادت می دانند.

 

Untitled [1]

شهید والامقام خانمراد رویین تن و جانباز حاج یونس قبادی

 

در زمستانی سرد و یخبندانی بی نظیر جهت عملیات والفج ۹ فضای بهاری و سر سبز پادگان شهید شفیع خانی را بسوی یخبندان باور نکردنی مریوان ترک کردیم . گردان ها یکی پس از دیگری وارد منطقه شدند و مشغول تدارک آمادگی عملیات شدند .

به هر صورت عملیات والفجر ۹ آغاز شد . در آن زمان من در معاونت عملیات لشگر مشغول خدمت بودم . شب عملیات پس از عبور گردان ها از روی پل سیاری که بر روی رودخانه نصب شده بود از سردار کشکولی که جانشین لشگر بود مجوز گرفتم به همراه گردان پیروز محبین به فرماندهی شهید والا مقام علیمردان آزادبخت در شب اول عملیات شرکت کنم .

با توجه به شرایط خواص منطقه نیروها توجیه شده بودن که به هیچ وجه از داخل ستون خارج نشوند . به پشت میدان مین دشمن رسیدیم ، تخریبچی ها شروع به باز کردن میدان مین شدن و ستون نیروها بدون هیچ تحرکی در پشت میدان مین دراز کشیده بودن و سکوت مطلقی بر منطقه حاکم شده بود . من در وسط ستون  کنار دیگر نیروها نشسته بودم که ناگهان متوجه شدم یک نفر بلند شد و از فاصله ای دور بسمت من آمد.

با تعجب فراوان جهت توقف او به سمتش رفتم که متوجه شدم شهید مرادی روئین تن است و در آن لحظات عرفانی چند لحظه قبل از شروع عملیات از من حلالیت طلبید چرا که در چندماه قبل بینمان کدورتی پیش آمده بود و به این جهت مرا در آغوش گرفت و بوسید. گویا خداوند فرشتگان رحمتش را بر ایشان نمایان کرده و دعوت به سوی خویش را به ایشان تقدیم کرده بودند و به نیک میدانست که این دنیا فانی و گذراست و جایگاه ابدیش در حضور پروردگار خویش است. در هر صورت عملیات پیروزمندانه والفجر ۹ شروع و شهید رویین تن پس از دلاوری های مثال زدنی و ابراز لیاقت سربازی امام زمان به درجه رفیع شهادت ناءل گردید.

روحش شاد یادش گرامی باد

دست بوس خانواده شهدا یونس قبادی