تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
4

ضرورت تلاش مسئولان برای ریشه‏‎کنی مواد مخدر در کوهدشت

  • کد خبر : 62197
  • 20 آذر 1393 - 12:19

فرماندار کوهدشت با بیان اینکه امروز بحث مواد مخدر تبدیل به معضل بزرگی شده است، گفت: مسئولان برای ریشه‏‎کنی مواد مخدر در کوهدشت تلاش کنند.

IMG_3602

 

به گزارش میرملاس به نقل فارس، محمدکرم محمدی در جمع مدیران در کوهدشت در خصوص مواد مخدر و تاثیرات آن بر جوانان و جامعه اظهار کرد: امروز بحث مواد مخدر به یک معضل بزرگ تبدیل شده که هر روز ‌از افتخارات ما کم می‌کند، بنابراین ما باید در این زمینه با هوشیاری عمل کنیم.

وی ادامه داد: مواد مخدر و ترویج آن در جامعه تباهی ایجاد می‌کند، بنابراین اساتید دانشگاه‌ها باید این‌گونه مسائل و موضوعات را به خوبی پیگیری و تنها به برگزاری جلسات اکتفا نکنند.

این مسئول یادآور شد: هر کدام از ما می‌توانیم، از ترویج مواد مخدر و استفاده آن برای جوانان در جامعه جلوگیری کنیم، زیرا هر انسانی می‌تواند در این راستا نقش جدی داشته باشد.

فرماندار کوهدشت تصریح کرد: زمینه برای معتاد شدن افراد به ویژه جوانان در جامعه توسط دشمن ایجاد شده است، اما ما نباید اجازه دهیم، این امر در کشور و شهرستان کوهدشت گسترش پیدا کند.

این مسئول ادامه داد: در امنیت و آرامش شخصیت‌های بزرگ شکل می‌گیرند، این در حالی است که موضوع اعتیاد زندگی و خانواده‎ها را با مشکل روبرو می‎کند.

مدیران از خودروهای دولتی در خارج از ساعات اداری استفاده نکنند

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برخی از مواقع فرد مبتلا به مواد مخدر از قشرهای مرفه است، بنابراین تنها پول داشتن دلیلی برای عدم اعتیاد افراد نیست، بلکه مسئولان باید زمینه‌های رشد از جمله امکانات ورزشی و تفریحی را برای آنها فراهم کنند.

فرماندار کوهدشت تاکید کرد: خانواده‌ها باید بچه‌های خود را باور داشته باشند، برای فرزندان خود جلسات آموزشی بگذارند و به اوقات فراغت آنها اهمیت دهند. محمدی خطاب به دانشگاهیان گفت: دانشگاهیان می‏‌توانند در کاهش مبتلا شدن افراد به خصوص جوانان به مواد مخدر تاثیر زیادی داشته باشند.

وی افزود: دانشگاه‎ها همایش‎های بزرگی بگیرند و از افراد سخنران و با تجربه در آن دعوت کنند، تا بتوانند نقش موثرتری داشته باشند.

این مسئول در ادامه گفت: مدیران دستگاه‏‌های اجرایی شهرستان کوهدشت توجه داشته باشند که از خودروهای اداری در ساعت‎های خارج از وقت اداری استفاده نکنند، زیرا این موضوع برای ما قابل قبول نیست و با کسانی که به این موضوع توجه نکنند، برخورد جدی صورت می‏‎گیرد.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=62197

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. ریشه کن کردن حرفی غیرممکن است چون ریشه درعوامل متعدداجتماعی وشخصی وحتی ژنتیکی داردو بیکاری وفقربه تنهایی موثر دراعتیادنیستندوعده کثیری از قشر مرفه وکارمندان بطوردائم یا ازسرتفنن موادمخدرمصرف میکنن ولی عوامل اجتماعی هم درگسترش ان موثرند واعتیاد معلول وزائیده انهاست ازجمله فقر بیکاری نبودامکانات تفریح سالم مانند سینما پارکهای شهری ونبود نشاط اجتماعی نابسامانی خانواده عدم امید به اینده وافسردگی وشکاف عمیق طبقاتی وارزان ودر دسترس بودن موادمخدرو……….پس میشودبا ان مبارزه کرد ولی سرمایه گذاریهای کلان. اقتصادی واجتماعی وفرهنگی وحتی سیاسی رامیطلبدوراه علاج ان حتی توسعه تک بعدی نیست بلکه توسعه متوازن وهمه جانبه وبسط وگسترش رفاه اجتماعی وعدالت ورفع تبعیض وافرینش نشاط اجتماعی وتوزیع عادلانه ثروت وقدرت وتزریق امیدبه اینده ای روشن برای گروههای اسیب پذیرودرمعرض خطرباتاکیدبرتربیت رهایی بخش دینی واسلامی در مراکز اموزشی ومدارس که همه اینها بایددرقالب یک پکیج اجتماعی توسط دستگاهای اجرایی باکارشناسان تکنوکرات وفن سالاروعالم به اموراجتماعی درسطح کلان مورد توجه قرارگیردبدیهی است راه علاج این بلای خانمان سوزوعظ وخطابه نیست بلکه اقدامات عملی وعالمانه رامیطلبد حتی درمسائل تربیتی اخلاق عملی ووالگوسازی معنوی نه توصیه های توخالی حقیرمدتی دراین باره کاوش کردم که درشهردردمندما کوهدشت زمان دستیابی به موادمخدرکمتراز ده دقیقه است در حالیکه زمان دستیابی به ساسایرمایحتاج زندگی بیشترازنیم ساعت است پس ریشه کنی غیرممکن است ولی کاهش وکنترل تقاضابرای مواد مخدرممکن ومیسوراست ولی بسیارهزینه برومواجهه با ان بایدعالمانه باشدفرماندار فهیم وتوسعه گرای شهرمان هم واقف براین امراست ونیک میداندکه بدون توجه به زبرساختای اجتماعی واقتصادی وفرهنگی مبارزه کردن با اعتیاد مانندرفتن به جنگ با یک غول بادستانی خالی وغیرمسلح است وچیرگی بران راغیرممکن میسازدالبته عقل سلیم حکم میکند که دست روی دست نباید گذاشت ونظاره گر پرپرشدن فرزندان مردم بود

  2. جناب فرماندار محترم وفهیم شهرستان کوهدشت به عمل کار برآید به سخنرانی نیست بردار،این درد درد ملی است وگریبان گیر جوانان عزیز هموطنی شده است وعوامل متعددی در ان دخیل هستند ومربوط به یک ارگان وسازمان نیست بلکه همت وعزم ملی با برنامه ریزی وآموزش را می طلبد

  3. گل گفتی اقای حیدری اخربوعلی رادریابید

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.